Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik ben op zoek naar een goede PDA. Ik heb mijn oog laten vallen op 2 PDA’s.
De HP HX4700 en de Asus A730W.
De prijs van de HX4700 ligt rond €430,- en die van de Asus ligt rond de €400,-
Dat is dus niet echt een groot verschil.

De Asus heeft een camera, de HP moet deze ontberen. Nu heb ik gelezen dat de levensduur van de batterij van de Asus 6 uur is en dat de levensduur van de HP rond de 9 uur ligt.
Daarnaast ligt de kloksnelheid van de HP op 624 MHz en die van de Asus op 520 MHz. Daarnaast heeft de HP meer geheugen dan de Asus. (standaard)

Nu lijkt mij dat op het eerste gezicht de HP degene is die het beste is, ik geeft niet heel veel om die camera. Ik neig dan ook naar de HX 4700. Maar is dit ook de juiste keuze als je puur kijkt naar de verschillen in de opties die beide PPC’s hebben? Ik wil hem gebruiken om data te verwerken, o.a. colleges en werkgroepen, daarnaast wil ik een beetje gamen/videootje kijken etc. en heel belangrijk ik wil er mijn organiser van maken. Ook wil ik een er een tijdje mee vooruit kunnen. Vandaar dat ik zoek in het hogere segment.

Ook zou ik graag willen weten of ik gelijk extra batterijen en geheugen zou moet kopen etc. Ik wil hem voorlopig nog niet gaan gebruiken als wegwijzer.

Wie o wie helpt mij uit de brand :+

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een voordeel van de HX4700 is de hoge resolutie van 480*640 ipv de standaard 240*320. Kan je veel meer info in je scherm kwijt voor je colleges en werkgroepen. Bovendien komt er begin volgend jaar een update uit van de hx4700 voor windows mobile 5.0 uit, gezien je je pda toch wel een tijdje wil gebruiken is dat misschien wel erg handig. Ook kan je zowel cf als sd kaarten gebruiken dus ruimte genoeg. Indien je later wil gaan navigeren kan je een kaartje voor de kaarten gebruiken en de ander voor je data. Of de Asus A730W dat ook heeft weet ik niet. Dit is hetgene wat een voordeel van de hx4700 is.

Verwijderd

Ik zou zeer zeker voor de HP HX4700 gaan, heb deze zelf ook recentelijk aangeschaft en moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben.

Die hogere resolutie is zeer zeker een groot plus punt, en een camera heb je toch niks aan. Persoonlijk vind ik de HX4700 er ook mooier uitzien.

Verder zijn er veel handige appz bijgeleverd van HP, weet niet of dat bij de andere ook zo is. De hogere kloksnelheid van de HP is ook een groot pluspunt ten opzichte van de ander. Scheelt best veel met opstarttijden van appz.

Kortom ik zou kiezen voor de HX4700.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021
dank voor jullie reacties, erg tevreden gebruikers van de HX4700 :) Maar ik zou graag ook wat ervaringen van de A730W willen horen, om de beeldvorming even rond te krijgen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb een A730w en ben er erg tevreden over. Ik kan echter niet vergelijken met de HP.

Reden voor mij om voor de A730w te kiezen waren
- 3 jaar garantie (via die leverancier)
- Kleiner
- USB-Host (kabel bijgeleverd)
- prijs (Toen).
- 2 batterijen
- Geen touchpad

Ik heb hem nu ongeveer 1 jaar (gok ik). Toen had de 4700 nog wat opstart probleempjes (kan ik me iets van herinneren)
Ik heb zelden/zeer weinig de batterij hoeven te wisselen. Maar ik kijk ook geen multimedia op mijn PDA, wel gebruik als MP3 speler, maar dan kan hij aardig lang mee als je het scherm uitzet. Hij reageert snel genoeg, dus of je de extra mhz nodig hebt??

Ook de Asus 730w kan zowel SD als CF kaarten tegelijk aan.

Ik ben tevreden moet ik zeggen. Maar nogmaals ik heb nooit direct 1 op 1 kunnen vergelijken.

O.a. Nadeel: Je kunt de batterij alleen in je PDA opladen itt de Loox (dezelfde pda in essentie) die je los in de cradle kunt opladen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyberpope op 10-10-2005 10:45 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 20:20
Volgens mij komt er geen Windows Mobile 2005 voor die asus. (Wel voor de hp4700)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja, maar in Windows Mobile 2005 vervalt de mogelijkhied om te active syncen via WiFi. :( :'( |:( En daarvoor heb ik nu net wel een W-versie gekocht.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1