Ruis op LCD TV

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Heb een Philips 23pf5320 LCD TV gekocht. Beeld van een DVD is prima; beeld van de antenne (UPC) levert veel ruis op. Op de Tros Radar site lees ik dit:

Op sommige zenders is het beeld absoluut niet zo scherp als je mag verwachten. Zeker niet als Radar op dezelfde kabel met exact dezelfde snoeren een gewone TV aansluiten en de tv afstemmen op dezelfde zender. Dan blijkt het beeld wél goed te zijn. Het slechte beeld op de flatscreen tv is te wijten aan de kabel. Deze zendt een zogenaamd analoog signaal uit dat niet sterk genoeg is. Doordat de flatscreen tv zó scherp weergeeft zie je pas echt goed hoe slecht het beeld eigenlijk is.

Kan ik hier dmv een goede antenneversterker (heb goede afgeschermde kabel en metalen pluggen) iets aan doen? Of versterk ik de ruis dan nog meer?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59
Ik lees hier en daar dat je met een versterker de ruis ook versterkt...

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:01
Denizz schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:08:
Analoog moet ook gewoon prima beeld geven op een flatscreen/lcd.
Zijn er misschien meerdere TV's aangesloten?

Probeer anders de TV eerst zonder eventuele splitters en met goede coax kabel/pluggen aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ik heb alles van Hirschmann. TV direct op UPC punt geeft ook al ruis.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 09:37

Gwannoes

Solderen moet je leren

Denizz schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:08:
Ja, dat klopt. de ruis die al OP DE KABEL is, wordt meeversterkt.
Maar de tuner in de TV ruist ook. Dat valt pas op als het kabelsignaal zwak is, omdat de signaal/ruisverhouding dan slechter wordt. In dat geval kan een antennevertsterker wel degelijk helpen; die kan het signaal versterken. Het voegt ook wel een heel klein beetje ruis toe, maar de ruis van de TV-tuner kan dan relatief veel minder worden (betere signaal/ruis verhouding).

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Laatst online: 13-12-2024
heb zelf een tijdje terug een Monster antenne ertussen gehangen van 2m, die beter afgeschermd is dan mijn oude hirschmann van 0,75m.

resultaat: stuk minder ruis, maar zenders die zwak waren worden een stuk beter.

is gevlochten draad ipv zo'n staafje, en vergulde aansluitingen.

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
TV had ook een dode pixel; dus teruggebracht. Heb nu een Sony WEGA. Veel beter beeld! Geen ruis. Perfect nu.

* VonFoX blij :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

VonFoX schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:30:
TV had ook een dode pixel; dus teruggebracht. Heb nu een Sony WEGA. Veel beter beeld! Geen ruis. Perfect nu.

* VonFoX blij :)
Grapppig om dit te lezen, ik dacht al dat het aan mij lag;
Toen ik 'vroeger' nog kabel had, 2 vcr's en 2 tv's viel me op dat de sony vcr en tv veel betere tuners aan boord hebben (of een veel betere ruisonderdrukking) tov de philips tv en philips vcr.
Bij kennissen ook al een paar keer gezien dat sony's echt goed analoog beeld vangen, terwijl andere merken het merkbaar minder goed deden.
Echt hardmaken kan ik dat natuurlijk niet, maar sinds die tijd keek ik altijd TV via m'n sony vcr als tuner op de philips tv.
Nu gaat iemand zeggen: dat ligt vast en zeker aan de kabel. Dat zou natuurlijk kunnen maar ook hier is alles van hirschman en ik heb alles eens verwisseld. Het resultaat bleef hetzelfde.

Aangezien ik alsnog niet tevreden bleef over de kwaliteit ben ik uiteindelijk naar digitale TV van kpn overgestapt: Voordeel *geen* ruis. Nadeel: soms (met name bij flitsende beelden) zie je mpeg blokken.
Ik dit geval weegt het Nadeel veeeel lichter dan het voordeel en was DTV van KPN bijna 50% goedkoper dan de analoge kabel.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:01
remco_k schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:39:
Aangezien ik alsnog niet tevreden bleef over de kwaliteit ben ik uiteindelijk naar digitale TV van kpn overgestapt: Voordeel *geen* ruis. Nadeel: soms (met name bij flitsende beelden) zie je mpeg blokken.
Kwaliteit en digitale KPN TV gaan gewoon niet samen doordat er veel te lage bitrate en resolutie gebruikt wordt.
Waarom zou iemand genoegen willen nemen met zware MPEG artifacten???
Goed analoog is gewoon stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

The_Doman schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:39:
[...]

Kwaliteit en digitale KPN TV gaan gewoon niet samen doordat er veel te lage bitrate en resolutie gebruikt wordt.
Waarom zou iemand genoegen willen nemen met zware MPEG artifacten???
Goed analoog is gewoon stukken beter.
True, maar als 'goed analoog' geen alternatief is, omdat het ter plaatse 'slecht analoog' is, dan moet je dus genoegen nemen met ruis óf mpeg artifacten.
Uit dit topic bleek juist dat het signaal het probleem was.

[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 15-10-2005 12:44 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
of digitaal via kabel... tenzij je in gebied woont zonder DVB-C...?

Gallery V&A

Pagina: 1