Toon posts:

E-mail bewaren van PC waarop windows niet meer draait

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt, maar mijn probleem is net even wat anders. Computer A draait windows ME, maar deze installatie doet helemaal niks meer, nu heb ik die hardeschijf in een windows XP computer gehangen. De e-mail berichten moet ik dan even tijdelijk naar de goede pc kopieren, en daarna later weer terug zetten op Computer A met een nieuwe windows ME install.

Nu de vraag, wat moet ik kopieren en hoe zet ik het straks terug?

Ik heb nu dbx-bestanden gevonden zouden dat ze zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 15:43 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:05
Welk mailprogramma? Outlook express (die bij windows zit), of outlook (die bij office zit waar ook een agenda enzo aanwezig is)? Of nog een ander programma?

Valt er met google helemaal niets te vinden waar de mailbestanden staan van jouw mailprogramma :?

edit:
Reactie op de edit, google op ".dbx file" en je ziet direct wat het is

[ Voor 15% gewijzigd door sewer op 09-10-2005 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het outlook express, het is niet mijn pc namelijk.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:41:
Ik heb de search al gebruikt, maar mijn probleem is net even wat anders. Computer A draait windows ME, maar deze installatie doet helemaal niks meer, nu heb ik die hardeschijf in een windows XP computer gehangen. De e-mail berichten moet ik dan even tijdelijk naar de goede pc kopieren, en daarna later weer terug zetten op Computer A met een nieuwe windows ME install.

Nu de vraag, wat moet ik kopieren en hoe zet ik het straks terug?

Ik heb nu dbx-bestanden gevonden zouden dat ze zijn?
Even met Google zoeken op "backup e-mail windows ME" je zal als het goed is gelijk een aantal programma's te zien krijgen, die dit kunnen doen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:05
Ah, ok. Als je effe googlet op "outlook express files" (zonder de aanhalingstekens), dan vind je vast wel wat je moet doen. Je moet alleen misschien even erbij zoeken dat het om ME gaat, in windows2000 en xp hebben ze de user-directories een beetje verplaatst.

Maar als je de dbx al gevonden hebt, dan heb je de folder waarschijnlijk al te pakken.

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
De volgende directory bevat alle emails van Outlook Express.
Als je die na installatie terugplaatst, heb je ook weer alle emails.
Alleen de email accounts moet je terug instellen.

C:\Documents and Settings\<user name>\Local Settings\Application Data\Identities\{GUID}\Microsoft\Outlook Express

Dat was inderdaad voor windows XP, in Me weet ik het zo niet, maar vind je wsl wel met google. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Lukse op 09-10-2005 15:51 ]

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Kijk hier eens (had je zelf ook wel kunnen vinden maar goed)

• ijskonijn2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02-2022
Kijk hier bijvoorbeeld eens 8)

http://www.schoonepc.nl/instal/backup.html

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, de dbx files heb ik gekopieerd en daarna in de zelfde map geplakt, ook zo de wab-file, deze moest ik even renamen naar het nieuwe wab. :D

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verplaats ik je topic nog eventjes naar Software Algemeen, vragen over Outlook Express zijn beter op z'n plek daar :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

en dan trap ik hem even door naar zijn eindbestemming SA-->OFF :), alwaar het backuppen van mail keurig beschreven staat in de Officesuites en -software - FAQ

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 10-10-2005 13:28 . Reden: linkje naar faq ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1