Toon posts:

[XP] Stationsletter DVD speler veranderen*

Pagina: 1
Acties:
  • 661 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoe ik het stationsletter van mijn dvd speler kan wijzigen.

Zelf dacht ik via schijfbeheer of verwisselbare opslag in computerbeheer, maar dat lukt niet. Via zoekfunctie of google kwam ik niets nuttigs tegen.

ik had namelijk 3 partities:
c:/ <- windows
d:/ <- programma's
e:/ <- local server

Nu had ik er een andere harde schijf in gestopt met 2 partiteis die automatisch op d:/ en e:/ kwamen. Nu is die er weer uit maar nu staat mijn dvd speler standaard op d:/ met gevolg dat praktisch geen programma's meer werken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[edit]

Wacht even, ik lees verkeerd.

Waar zijn je oorspronkelijke d: en e: nu dan?

[ Voor 111% gewijzigd door alt-92 op 09-10-2005 15:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

welk OS?
onder XP/2k: start > run > diskmgmt.msc

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:31
Rechtsklik op "Deze Computer" en voor beheer kiezen. Daar staat ergens schijfbeheer tussen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

maar dat lukt niet
Kun je het niet vinden? Of krijg je een foutmelding?

Je vindt het onder Control Panel / Administrative Tools / Computer Management / Disk Management , even wachten, en dan rechtsklikken op bijvoorbeeld CD-ROM 0 in het panel rechtsonder.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heren:

Waar zijn z'n oorspronkelijke d: en e: heengegaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BackSlash32 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:43:
Heren:

Waar zijn z'n oorspronkelijke d: en e: heengegaan?
Valt mij ook op, alleen snap ik nu ook het probleem niet meer... :?

Je kan toch gewoon zoals Cheetah aangeeft de schijfletters wijzigen? Zo doe ik het ook altijd en werkt perfect! :)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 09-10-2005 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
oorspronkelijke d en e zijn nu f en g.

Schijfbeheer kan je alleen harde schijven beheren, en niet cdrom spelers. En de ander oplossingen zal ik even nakijken

Ik draai windows XP SP1

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 15:57 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het probleem is dat die partities weg zijn, en op D: had hij z'n programma 's staan ;)

Maar dat is simpel op te lossen door eerst de schijfletter van de DVDspeler te veranderen, en dan je andere driveletters door te schuiven.

[ Voor 49% gewijzigd door alt-92 op 09-10-2005 15:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:56:
Schijfbeheer kan je alleen harde schijven beheren, en niet cdrom spelers
:?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Schijfbeheer kan je alleen harde schijven beheren, en niet cdrom spelers. En de ander oplossingen zal ik even nakijken

Ik draai windows XP SP1
Ik kan bij mij (SP2) bij schijfbeheer gewoon stationsletters van cd-drives wijzigen :?

public void ik()

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik draai windows XP SP1
Je moet eerst per drive een andere drive letter er aan gaan hangen, voor je een andere drive letter terug in gebruik kan nemen.

Dus maak bijv van de huidige D en E ens Y en Z, dan kan je de huidige F en G terug zetten naar D en E. Dan kan je later zien wat je met de andere drives doet. Hoe?
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:42:
Kun je het niet vinden? Of krijg je een foutmelding?

Je vindt het onder Control Panel / Administrative Tools / Computer Management / Disk Management , even wachten, en dan rechtsklikken op bijvoorbeeld CD-ROM 0 in het panel rechtsonder.
Uiteraard kiezen voor 'Stationsletter en paden wijzigen' :)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 09-10-2005 16:03 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

iets meer proberen lijkt me de aangewezen methode idd. :)

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 09-10-2005 16:01 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-03 12:34
jah, das vooral leuk als je 5 partities, een cardreader met 4 stations en een dvd speler hebt :(
heb je t een keer goed gezet, begint na X keer je pc weer te zeuren dat ie c:\windows\system32\config\system niet kan vinden. kopieer je die trug, kun je weer opnieuw beginne :'(

maarjah, als je daar dus geen last van hebt, werkt dat gewoon.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Zou dus wel gewoon moeten kunnen hoor...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68137/full.jpg

Je kijkt er niet perongelijk overheen? Als je geen cd erin hebt zitten gaat het net even ietsje anders als met een HDD...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Dus maak bijv van de huidige D en E ens Y en Z, dan kan je de huidige F en G terug zetten naar D en E. Dan kan je later zien wat je met de andere drives doet. Hoe?
[...]
Uiteraard kiezen voor 'Stationsletter en paden wijzigen' :)
Euhm, maar ik kan D dus niet verzetten.. IK heb echt vanalles geprobeerd..

En ik ben er achter gekomen als ik er een cd in stop dat ik het wel zie bij schijfbeheer... 8)7 vage windows.. sorry hoor, maar ik vind het onlogisch. Het zal nu wel lukken denk ik.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:36:
[...]

Euhm, maar ik kan D dus niet verzetten.. IK heb echt vanalles geprobeerd..

En ik ben er achter gekomen als ik er een cd in stop dat ik het wel zie bij schijfbeheer... 8)7 vage windows.. sorry hoor, maar ik vind het onlogisch. Het zal nu wel lukken denk ik.
Je moet de huidige D eerst een andere schijfletter er aan geven, vooral eer je een andere drive de D letter kan toewijzen, dat is juist logisch, anders krijg je een dubbele verwijzing op 1 drive letter en dat kan gewoon niet... ;)

Kijk anders eens goed naar het plaatje van XanderH, beter kan het gewoon niet uitgelegt worden :)

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 09-10-2005 17:00 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas nog even je topic titel aan zodat het OS erin staat :)

Verder - Flance - probeer voortaan in je topic wat meer omschrijvend te zijn, geef bijvoorbeeld even aan wat er precies niet lukt (dat gokken zo van wat bedoelt ie nou is nooit echt een success) en wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Beide zijn vereisten voor een topic op GoT :)
Pagina: 1