Toon posts:

ASUS A8N-E vs ASUS A8N-SLI Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel tussen deze 2 mobo's en mijn vraag was of er eigenlijk buiten de sli mogelijkheid en aantal gigabit poorten en raid mogelijkheid... eigenlijk ook een kwaliteitsverschil zit tussen die borden an sich... het is beide nforce4 chipset dus ik denk dat de basis echt wel hetzelfde is en dat het enkel scheelt aan de extra mogelijkheden?

Of zit ik hier mis?

Thanks

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

ASUS A8N-E
ASUS A8N-SLI Deluxe

De specs kun je zo vergelijken. Neem het bord dat het beste bij je past.
Beide borden zullen van goede kwaliteit zijn, ik denk nl. niet dat ASUS een paar gare moederborden gaat verkopen :z

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik stond voor dezelfde keuze en heb voor de SLI Deluxe gekozen omdat hier meer BIOSsen voor verschijnen. Meer mensen hebben dit bord en het zijn vaak ook powerusers, dus is het niet zo vreemd dat er meer support voor is. Als een beetje tweakt, dan kan dat een best een belangrijke afweging zijn...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

die SLI staat niet voor niets erachter ;). ALs je daar geen behoefte aan hebt: de chipsets zijn identiek, alleen een brug is bij de Nforce 4 Ultra verbroken waar die bij de SLI is verbonden. In principe dus dezelfde prestaties. Alleen de hoeveelheid features verschilt (maar dat komt door externe chips, zoals de Marvell controller etc), iets wat je overigens makkelijk had kunnen vinden op de Asus Website :)
En dan vooral op deze en deze pagina :)

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag was ook best duidelijk geformuleerd en daaruit kon je afleiden dat ik wel weet wat de borden bieden en wat de ene meer heeft dan de andere (SLI duh, raid, ...). Daar ging het me ook niet echt om. ik vroeg me of er buiten die extra features op de Deluxe ook meer kwaliteit geboden wordt op het bord zelf ofzo of dat het enkel om de extra features gaat.

Als het enkel extra features betreft dan ben ik meer geneigd naar de A8N-E omdat ik al een 3com gigabit nic heb en voorlopig geen nood heb aan een SLI bord omdat de 7800gtx alleen voorlopig toch wel krachtig genoeg is denk ik zo. En raid ben ik niet meer zo gek op tegenwoordig...

Maarja misschien toch beter toekomstgericht denken (in zake die SLI) en daar er blijkbaar meer biossen uitkomen en meer support is (omdat er simpelweg meer users zijn met dit bord) dan zal ik toch maar wat extra euro's uit de kous tevoorschijn halen...

Bedankt voor de nuttige reacties

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 16:03

H3llSiNG

Meh.

Hmm vraagje, ik sta nu zelf ook voor dezelfde keuze, ik zit er sterk aan te denken de a8n-e te nemen aagezien ik geen SLi opstelling wil. Wat ik nu dus wil weten en wat ook de knoop door zal gaan hakken is of de ondersteuning voor de processoren hetzelfde zijn want de Asus site is daar een beetje verwarrend in.

daar staat namelijk een extra kopje bij de a8n-sli deluxe die niet bij de a8n-e staat

het volgende

64 bit support

64-bit CPU-ondersteuning
64-bit computergebruik, de volgende-generatie technologie die de huidige 32-bit architectuur gaat vervangen, levert geavanceerde systeemprestaties, snellere geheugentoegang en verbeterde productiviteit. Dit moederbord biedt uitstekende compatibiliteit en flexibiliteit door zowel 64-bit als 32-bit architecturen te ondersteunen

op het mobo komt trouwens een 7800gtx.

Om het kort samen te vatten, zijn beide borden identiek buiten wat extra features en de Sli versie.
En heeft asus dat verhaal erbij geplakt ivm verkooptechnieken.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Verwijderd

Klopt, ik ben een beetje mee aan het kijken voor H3llsing en dit staat er bij de A8N-E:
AMD Athlon™ 64 X2 Dual-Core processor
Dit moederbord ondersteunt de AMD 939-pins Athlon™ 64 X2 Dual-Core processor met 1 MB x 2 of 512 KB x 2 L2-cache, die gebaseerd is op 64-bit architectuur. Levert betere multithreaded / multitasking prestaties dan Athlon™ 64 FX / Athlon™ 64.
Niet het 64Bit ondersteuning dat bij de SLi staat..

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Beide borden hebben een nForce4 chip, dus ze ondersteunen alle socket 939 cpu's, inclusief de X2 en FX natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 18-11-2005 19:02 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Dus allebei dezelfde 64 bit ondersteuning?

• Planet X
  • Laatst online: 06:50
Ja, ook de A8N-E heeft dezelfde 64bit ondersteuning dan de SLI. Ik draai het trouwens ook met een X2 4400+ en het bevalt echt prima, Super kwaliteit en echt stabiel. Trouwens Het A8N-E biedt heel veel ruimte voor een grote CPU koeler en een videokaart met bijvoorbeeld een Zalman erop en jij houdt toch 3 PCI sloten over. Dat zie je anders niet vaak. Dus als jij toch geen SLI wilt draaien gewoon de A8N-E kopen dat scheeld nogal wat centen ook.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ook ik sta voor dezelfde keuze. Ik vind het zelf jammer dat de A8N-E geen firewire heeft maar dat valt wel op te lossen met een los fw kaartje natuurlijk. Waar ik mij zelf een beetje zorgen over maak is het grote aantal "Asus A8N" probleem topics dat ik de laatste tijd hier op GoT zie. De problemen schieten als paddestoelen uit de grond lijkt het wel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Zou dat niet komen omdat bijna iedereen dat bord koopt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 20:50 ]

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:46:
Ook ik sta voor dezelfde keuze. Ik vind het zelf jammer dat de A8N-E geen firewire heeft maar dat valt wel op te lossen met een los fw kaartje natuurlijk. Waar ik mij zelf een beetje zorgen over maak is het grote aantal "Asus A8N" probleem topics dat ik de laatste tijd hier op GoT zie. De problemen schieten als paddestoelen uit de grond lijkt het wel.
Inderdaad spijtig van die firewire, maar ikzelf heb zo'n dingen liever onboard.
Bij dat laatste wat je zegt, over die problemen met het Asus A8N bordje moet je er ook bij denken dat heel veel mensen dit bordje hebben hé, hoe lang word de Asus A8N al wel niet aangeraden in de BBG op de frontpage? ...

Edit: ze waren me weeral maar eens voor ^^

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 20:53 ]

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:50:
Zou dat niet komen omdat bijna iedereen dat bord koopt ;)
Dat speelt natuurlijk altijd mee. De problemen die ik hoor en lees zijn echter vaak van eenzelfde aard waardoor ik toch ga twijfelen. Het zou voor mij het eerste Asus bordje sinds tijden (slechte ervaringen gehad) zijn.

• H3llSiNG
  • Laatst online: 14-04 16:03

H3llSiNG

Meh.

Ok ik ben er nu dus redelijk uit, het word de a8n-e. Dit moederbord word veel verkocht en zal dus redelijke ondersteuning krijgen (bios-updates is 1 daarvan)

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Bor

Bor

H3llsing schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:53:
Ok ik ben er nu dus redelijk uit, het word de a8n-e. Dit moederbord word veel verkocht en zal dus redelijke ondersteuning krijgen (bios-updates is 1 daarvan)
Bios updates zijn over het algemeen alleen nodig in geval van problemen. Ik zie een groot aantal bios updates dan ook niet als voordeel eigenlijk terwijl dit wel vaak door mensen zo word opgevoerd.

Verwijderd

Ga je geen spijt van krijgen denk ik 8-)

Verwijderd

ff een vraagje is het van belang bij een sli moederbord dat je 2 dezelfe vga kaarten moet of van hetzelfde merk? ik weet ook nog niet zo goed of ik wel sli zal nemen. iig vind ik het nu nog niet nodig maar over een jaar of 2 misschien een xtra kaart erbij maar kan er moet er dan dezelfde kaart in ?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:52:
ff een vraagje is het van belang bij een sli moederbord dat je 2 dezelfe vga kaarten moet of van hetzelfde merk? ik weet ook nog niet zo goed of ik wel sli zal nemen. iig vind ik het nu nog niet nodig maar over een jaar of 2 misschien een xtra kaart erbij maar kan er moet er dan dezelfde kaart in ?
De laatste nvidia-drivers biedt support voor SLI voor kaarten van verschillende merken, verschillende geheugen-groottes en verschillende afzonderlijke snelheden van de kaarten.
Alleen de core moet hetzelfde zijn. Daarnaast werken verschil in geheugen-grootte en snelheid in je nadeel, omdat de laagste setting/grootte de beperkende factor is. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1