Router hardware

Pagina: 1
Acties:

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 15:32

DaFeliX

Tnet Devver
Topicstarter
Hola,

nadat ik hier wireless internet op m'n PocketPC aan de gang heb gekregen, wil ik alle pc's in dit huis in een netwerk gooien. Netwerk info:

* 2 PC's die dmv. draadje dienen te worden aangesloten
* 2 PC's die dmv wireless (WiFi) worden aangesloten
* PocketPC die dm wireless (WiFi) word aangesloten
* Breedband verbinding (cable, chello) die op alle PC's benaderbaar dient te zijn
* Mogenlijkheid tot het uitwisselen van bestanden op verschillende PC's uit het netwerk

Ik zie veel kant-en-klare routers die de oplossing bied, maar ik zou graag de router 'zelf willen bouwen', omdat ik dit leuk vind, en omdat ik graag services wil laten draaien op m'n router (FTP server, P2P client) zou ik hem liever zelf maken (vanuit een oude PC bijvoorbeeld).
Mijn vader is het echter niet zo met mij eens, en wil een compacte (geluidsarme) oplossing

Toen las ik een artikeltje waarin een Amerikaan een mobo met Wireless anentenna en 4 UTP poorten had gekocht, met een kastje eromheen. Dus in principe formaatje router, inclusief aansluitingen, maar dan zonder software erop (zodat ik toch nog zelf kan knutselen en services zou kunnen draaien). Nu ben ik echter dat artikel kwijt, en heb in de Nederlandse winkels nog niet zoiets tegengekomen, word dit hier in NL verkocht?
En is dat goedkoper dan een routeroplossing?
Of is er een router waarbij ik volledige toegang tot kan krijgen, zodat ik eventuele services zou kunnen draaien?

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:37
Koop een router zoals de Linksys WRT54G en zet op je eigen kamer een servertje die FTP en P2P afhandeld ;)

Je vader blij, jij blij :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:05
Kijk anders eens in het router hacking topic (weet titel niet meer juist), daarin vind je welke routers je zelf kan aanpassen, je kan "gemakkelijk" een CFkaartje ofzo gebruiken als extra geheugen enzo, maar je moet wel wat kunnen proggen om je eigen aanpassingen te kunnen maken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:37
naftebakje schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:58:
Kijk anders eens in het router hacking topic (weet titel niet meer juist), daarin vind je welke routers je zelf kan aanpassen, je kan "gemakkelijk" een CFkaartje ofzo gebruiken als extra geheugen enzo, maar je moet wel wat kunnen proggen om je eigen aanpassingen te kunnen maken.
Helaas zijn de meeste huis, tuin en keuken routers niet krachtig genoeg voor het draaien van een P2P client.

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 15:32

DaFeliX

Tnet Devver
Topicstarter
Ricardo87 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:55:
Koop een router zoals de Linksys WRT54G en zet op je eigen kamer een servertje die FTP en P2P afhandeld ;)
tjah, zo simpel, maar zit best wel wat in. ik zat te moeilijk te denken geloof ik, zat in gedachte met PC-als-router, en daarmee dat de services dan persee op de router moeten draaien

Ga geloof ik toch maar voor standaard routertje, thanks voor de info anyway :D

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet