Toon posts:

5,1 over spdif en analoog uit

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen om mijn geluidskaart terratec aureon pci zover te krijgen dat ik via optish de voorkanalen naar mijn installatie stuur (optish in op dcc recorder) en de mid/achterkanalen via de normale mini jacks op de achterzijde van de geluidskaart weergeef.
Dit omdat er in de software gekozen moet worden voor 2 kanaals zodra spdif gebruikt word.
De achter/mid kanalen via de mini jacks doen het dan niet meer.
Is hier een truc ofzo voor?
Wie kan mij helpen met dit probleem?

Verwijderd

[rml][ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.[/rml]

daar staat ergens dat je de pc moet restarten, volgensmij is er nog geen oplossing voor :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie.
Je zou denken dat het niet zo moeilijk kan zijn en heb nog niet veel gelezen over dit probleem hier.
Sugesties?

• boatfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09-2025
Om niet een nieuw topic te starten stel ik mijn vraag hier maar even.

Op dit moment heb ik mijn audio als volt aangesloten
PC -> coax -> receiver (boxen)
-> 3x jack ->
Gigabyte P35C-DS3R moederbord, onboard geluidschip.
En realtek laatste driver versie.

Dus analoog en digitaal.
Mijn bedoeling was, omdat games niet digitale geluidssporen bevatten, die via analoog alsnog 5.1 te kunnen krijgen op mijn set.
MAAR, dat werkt niet. De pc blijft het via digitaal sturen en dus krijg ik stereo te horen, wat natuurlijk zonde is.

Hoe kan ik dus mijn games over analoog, en de rest over digitaal krijgen?

Verwijderd

Als je beide op dezelfde geluidskaart hebt aangesloten moet je in 99% van de gevallen handmatig switchten in de instellingen van de geluidskaart. Bij een enkele geluidskaart kun je het per programma aangeven, als je gaat gamen zou je dan in je game bij geluidsinstellingen de analoge uitgang moeten kunnen kiezen. Maar dat laatste gaat dus helaas meestal niet op.

Optie is dus tweede geluidskaart, hoewel dat weer wel eens compatibileitsproblemen geeft, maar dan hoef je niet steeds te switchen.