Videogeheugen naar de knoppen?

Pagina: 1
Acties:

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Hee,

Ik zit hier met een probleem en hoop dat iemand me hier wat duidelijkheid kan geven.
Ik heb een chaintech geforce ti4200 128mb

In sommige spellen crashed mijn pc.
Nou hebben meer mensen daar last van, maar ik kan op internet weinig vinden over de symptomen van mijn probleem.

Als ie namelijk crashed wordt het scherm wit, soms aangevult met blauwe of rode vierkantjes.
Ik heb dit probleem onder andere bij Tribes3, en bij Fable The Lost Chapters.

Mijn broertje heeft kwa specs een bijna identieke pc, en met dezelfde drivers.
Bij hem draaien de spellen zonder problemen.

Ook het moment van crashen vind ik eigenaardig.
Soms crashed ie op het moment dat een spel begint (tribes3 bijvoorbeeld), op het moment dat de 3d in beeld komt. Andere spellen (zoals Fable) crashen zodra ik wil teleporten of saven. (niet altijd in fable, heel soms kan ik wel saven of teleporten :S)

Ik denk zelf dat het te maken heeft met het videogeheugen.
In windows heb ik namelijk nergens last van, ook niet met zwaardere apps als photoshop of 3dmax.
Het probleem doet zich echt alleen voor in games.

Mijn vraag is nu, is mijn gedachte gegrond?
En hoe zou ik dit eventueel kunnen testen?

Ik heb al een keer de videokaart omgewisseld met die van m'n broertje.
Maar als ik dan m'n pc aanzet krijg ik de piep-code van rot videogeheugen :) (2 kort, 1 lang, gevolgd door 2 kort 8 lang (award bios))
Terwijl die het bij hem wel doet.

Verder heb ik even geen andere videokaart tot m'n beschikking om het te testen.
En van die memorytests kom ik niet tegen voor de videokaart :(

• Cryothic
niemand?

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07 22:36
Het zou idd aan je graka kunnen liggen, maar hier komen we niet ver mee. Je kan toch wel ergens een wat simpelere videokaart lenen? En draai eens 'n benchmark, kijken wat ie dan doet...

Verwijderd

Cryothic schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:10:
Ik heb al een keer de videokaart omgewisseld met die van m'n broertje.
Maar als ik dan m'n pc aanzet krijg ik de piep-code van rot videogeheugen :) (2 kort, 1 lang, gevolgd door 2 kort 8 lang (award bios))
Terwijl die het bij hem wel doet.
Dit snap ik niet zo goed. Dus jou videokaart in jou pc geeft die symptonen en zijn videokaart in zijn pc gaat perfect.
Werkt jou videokaart perfect in zijn pc, dan ligt het waarschijnlijk al niet aan de (jou) videokaart.
Geeft jou videokaart in zijn pc dezelfde problemen, dan ligt het waarschijnlijk wel aan de (jou) videokaart.
Geeft zijn videokaart dezelfde problemen in jou pc, dan ligt het waarschijnlijk niet aan de videokaart, maar aan een ander onderdeel van jou videokaart.

Zijn jullie pc's verder identiek? Perfect zou ik zeggen, dan kan je gaan testen en stuk voor stuk per onderdeel gaan uitsluiten dat het daaraan zou liggen tot je bij het probleemstuk komt.

Verwijderd

Als je videogeheugen naar de knoppen zou zijn zou je niet eens 2d beeld meer moeten hebben. Het kan zijn, zodra jij in 3d modus begint te werken jou kaart aant werk gezet word, en warm word, is je koeling nog wel in orde? Heb pc's gezien waarvan de koeler niet eens meer draaide omdat er een dikke tapijt met stof lag tussen de vinnetjes.

En hoe zit het met je drivers? Zijn die oud of nieuw ? Probeer anders een update van www.nvidia.com te downen en kijk dan hoe het draait. Suc6 ermee :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
geforce ti4200 128mb
Heb je soms de agp 8x?, ik heb namelijk bij mij en vrienden exact de zelfde problemen gezien bij deze kaart, meestal werden de problem alleen maar erger. Niks helpt tegen het probleem, nieuwe koeler niet, nieuwe koelpasta niet, nieuwe geheugen koelblokjes etc.., na verloop van tijd heb ik hem zelf maar weg gegooit.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Cryothic
ehm, pc's zijn niet helemaal identiek.
de een is pentium based, de ander amd.

Met mijn videokaart in mijn pc gaat het fout. Daar krijg ik die crashes.
De videokaart van mijn broertje in mijn pc start niet eens op.
Mijn videokaart in de pc van m'n broertje heb ik nog niet geprobeerd... stom genoeg :\

De koeling zit wel goed. Paar maanden terug nog een grotere zalman koeler opgezet.

Het hangt echt van de onduidelijkheden aan elkaar.
Ik kan bijvoorbeeld uren Unreal Tournament 2004 spelen zonder problemen.
En er zijn meer spellen die het probleemloos doen.

Het probleem doet zich al een hele tijd voor. Ik heb oude en nieuwe drivers geprobeerd.
Zonder resultaat.

Ik heb inmiddels wel een nieuwe videokaart besteld (mag wel na 3 jaar :))
Ik hoop alleen dat daar dan ook m'n probleem mee opgelost is.

Elke keer dat ik denk dat ik er een verklaring voor kan hebben, komt er een tegen bewijs de hoek om zijlen.
Pagina: 1