Toon posts:

[XP] Programma wat oververbodige services kan detecteren?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al flink aan het googlen geweest en heb volgens mij de meeste topics gelezen hier op GoT die enigzins met mijn "verzoek" te maken hebben.

Mijn vraag is, is er ook een tool die scant welke services draaien en dan ook kan detecteren welke je nou echt nodig hebt en welke "overbodig" zijn?

Nu heb ik de site van BlackViper al bezocht, maar ben op services niveau nog echt een leek en ik geeft toe: ik ben ook een beetje lui.

Kent iemand zoiets?

Raymond

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pak de laatste C'T er maar eens bij.
"overbodige services" is een groot woord, en bovendien erg afhankelijk van wat je wil draaien.

Wat zijn voor jouw doeleinde dan overbodige services, en wat verwacht je voor winst te behalen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Luiheid is iets wat we hier niet willen zien. Ga je zelf eerst maar even in de materie verdiepen, want GoT is geen helpdesk die even een hapklaar antwoord produceert. Zie Algemene gedragsregels (Netiquette) voor alles daarover. Daarnaast zou ik graag willen zien wat je zelf allemaal al hebt ondernomen om hierover meer te weten te komen. De overbodige services zijn nogal situatiespecifiek en kun je denk ik het beste gewoon zelf beoordelen. En wat BackSlash32 al zegt is "overbodig" een nogal groot woord :P

Titel ietsje aangepast:
[XP][Tool] Overbodige services > [XP] Programma wat oververbodige services kan detecteren?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

[google=services list "windows xp"]

De eerste site geeft een lijst met standaard XP services, de 6de hit geeft een overzicht met services die door programma's zijn geïnstalleerd.

Het is de truc om te kijken welke services voor jou nodig zijn om te werken met je systeem. Als je geen WLAN verbinding hebt op je system, dan kan je WLAN gerelateerde services uit laten, die worden immers toch niet gebruikt. Zo ga je de lijst met services af. Het is het beste om niet in 1 keer erg veel services uit te zetten, want mocht er iets verkeerd gaan, dan kan je bij enkele services makkelijker herstellen wat je hebt veranderd.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog beter is een extra hardware profiel aan maken en dáár je services in verkloten.
Kun je altijd weer een werkend systeem overhouden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device