ram Compaq Evo N600c

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo, :)

In mijn laptop (Compaq Evo N600c) zit op dit moment 128Mb PC133 SO-dimm geheugen, en er draait Win2k op.
Die laptop is zo traag niet normaal.
Aangezien ik er Win XP Pro erop wil gaan zetten is het verstandig om een extra geheugen latje erin te stoppen.
Ik had in gedachte een Kingston PC133 CL3, die is bij Salland Automatisering voor €40 te krijgen.

Specs van dat 256Mb latje wat ik wil gaan halen:
Description: 256MB 133MHz Non-ECC CL3 SODIMM
Detailed Specifications: Standard 32M X 64 Non-ECC 133MHz 144-pin Unbuffered SODIMM(SDRAM, 3.3V, CL3, Gold)
Mfgr's System P/N's: N/A
Form Factor: Memory Module
Pieces/Unit: 1
Warranty: Lifetime

Het huidige 128Mb latje:
Volgens mij is het merk Hunix of Hynix (Is niet duidelijk leesbaar op het etiket van het ram, staafje.
Verder staat er dit nog op:
PC133U-333-542
HYM71V16M635ALT6-H AA
128Mb Sync 133Mhz CL3

Ik weet dat Compaq spul altijd heel gevoelig is met RAM. Mijn vraag is dus of deze laptop het leuk gaat vinden als ik er die Kingston lat bij prop.
Ik wil dus 128Mb + 256Mb in de laptop hebben.
Ik wil eerst even zekerheid voordat ik het ga kopen.

Hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven.
Weet iemand of dit kan? :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Als je het bij de lokale pc-boer koopt, vindt ie het vast niet erg als je het eerst probeert. Dus gewoon in de winkel kijken welke werkt. Draai gelijk even memtest! Qua specificaties zou het gewoon moeten werken...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als Raalte dicht bij jou in de buurt ligt, dan zou ik de laptop gewoon meenemen. Test dan of het werkt waar het personeel bij staat, aardige mensen daar, mag vast wel. :)

Wat voor chipset zit er in?
90% dat het gewoon werkt.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• AMDathlonxp
The__Virus schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:06:
Als je het bij de lokale pc-boer koopt, vindt ie het vast niet erg als je het eerst probeert. Dus gewoon in de winkel kijken welke werkt. Draai gelijk even memtest! Qua specificaties zou het gewoon moeten werken...
Bij de pc-boer om de hoek hebben ze geen SO-dimm latjes.

Hier in mijn woonplaats zijn bijna geen winkels die voor een leuk prijsje SO-DIMM latjes verkopen.
Ik ben dus via de tweakers.net pricewatch uitgekomen op Salland Automatisering.

Maar waarschijnlijk pakt de compaq wel dat geheugen latje? Niet dat ie dadelijk zwart scherm geeft, en gaat zingen :P

• AMDathlonxp
Prutz0r schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:08:
Als Raalte dicht bij jou in de buurt ligt, dan zou ik de laptop gewoon meenemen. Test dan of het werkt waar het personeel bij staat, aardige mensen daar, mag vast wel. :)

Wat voor chipset zit er in?
90% dat het gewoon werkt.
Ik heb net even Everest Home op de laptop gezet.
Hier een screenie:
Afbeeldingslocatie: http://lite-on.homelinux.net/images/gathering.tweakers.net/everest.jpg

Is dit de goede chipset? :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb even de specs opgezocht van die HYM71V16M635ALT6-H. Dat is 16Mx64, dus 32Mx64 moet ook gaan werken.

Ja dus. :)

[ Voor 28% gewijzigd door PD2JK op 09-10-2005 13:38 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• AMDathlonxp
Oke bedankt. :)

Ik ga dat latje meteen bestellen :)
Pagina: 1