[Mercury mail server] Gebruikers voor domeinen aanmaken

Pagina: 1
Acties:

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:02
Bijna klaar met de configuratie van Mercury mail server, echter 1 dingetje wil nog niet helemaal lukken.
Ik heb meerdere domeinen, en ik wil hier een aantal adressen voor maken, in Mercury de volgende dingen ingesteld
bij Manage local users een user info aangemaakt, en bij Mercury Core Module Configuration tabblad local domains een local host or server toegevoegd:
Local host or server noemmaarwat.nl en internet name: noemmaarwat.nl
en zo ook voor noemmaarwat2.nl en noemmaarwat3.nl

Nu blijkt, dat als ik een mailtje stuur naar info@noemmaarwat.nl, deze ook aankomt bij noemmaarwat2.nl en noemmaarwat3.nl.
Dus met andere woorden, de local users die ik aanmaak zijn voor alle domeinen die ik aangemaakt heb. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, ik wil dit onafhankelijk van elkaar laten werken. Weet iemand hoe ik dit in moet stellen?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Afaik moet het zo:
Creeer 3 local users, bv info_a, info_b, info_c. Local usersnames moeten uniek zijn, dus één local user 'info' die automatisch context specifiek werkt is er niet.

Creeer vervolgens aliassen voor de diverse info's:
info@nmw1.nl -->info_a
info@nmw2.nl-->info_b
info@nmw3.nl-->info_c

Eventueel kun je met één info, en twee aliassen volstaan, aliassen gaan vóór local names.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:02
Dank voor je reactie, maar het werkt op deze manier niet helemaal zoals ik bedoelde.
Stel, ik heb 100 domeinen. Ik wil een user chris aanmaken voor domein 33. Dan moet ik dus bij local users een user chris aanmaken, en bij alias chris@domein33.nl.
Als ik nu een mail stuur naar chris@domein2.nl komt ie ook gewoon aan!
Volgens mij is een alias alleen een extra naam (of groep) bijvoorbeeld dat helpdesk@domein33.nl bij bijv. chris@domein33.nl aankomt??
Het is natuurlijk altijd zo dat chris@domein33.nl wel moet bestaan, en chris@domein32.nl niet, deze moet dan gereject worden...
Dus kortom, ik wil PER DOMEIN willen aangeven welke user er is, overige moeten gereject worden..;)

Update: Opgelost door de reactie hieronder!!! Super!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door activeX1 op 09-10-2005 16:35 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Klopt: omdat je nog geen alias hebt voor chris@domein2.nl zoekt hij naar local user chris en bezorgt hem daar.

Doe maar gewoon zoals beschreven en dat werkt (getest) en voor de helderheid: gebruik geen chris als username of algemener, geen usernames die ook voorkomen als mailadres.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland