Toon posts:

Suggestie: Spielerij - Consoles

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het erg op prijs stellen als jullie de console games een aparte categorie geven, zelf heb ik geen console(s) dus ik erger mij er steeds aan als ik een topic open over een spel waarvan achteraf blijkt dat het niet voor de PC is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Helemaal mee eens goed idee! of desnoods altij [XBOX] of iets ervoor zetten

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
langezwieper schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:07:
Helemaal mee eens goed idee! of desnoods altij [XBOX] of iets ervoor zetten
Dat kan natuurlijk ook,
maar nu is het zo onduidelijk omdat er soms ook wel eens spellen tussen staan zonder [PC] tag.
Die tags maken het ook zo onoverzichtelijk.

Desnoods een onderverdeling in het forum Spielerij - G&D (Ik weet niet of dat mogelijk is op GoT?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk dat correct tags als [XBOX(360] [PS2] [PC] etc al een hele hoop onduidelijk oplost. Als je namelijk een apart consoles topic creert dan hou je denk ik hetzelfde probleem.
Dan krijg je namelijk dat het ene spel voor de xbox is de andere voor de ps2 etc, dan zou je dus voor elke console een nieuw fora moeten maken.
En veel spellen zijn er voor meerdere platforms, dan krijg je twee (of meer) topics naast elkaar die over hetzelfde spel gaan. Het is handiger als alle tips/tricks/reviews etc in een topic staat, dat is wel zo overzichtelijk.

Ik vind dat tags de beste oplossing is, omdat je toch alle gamers in een forum hebt, en met tags er een prima onderscheid is tussen de verschillende platforms.

[ Voor 19% gewijzigd door Kawaii op 09-10-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:06:
Ik zou het erg op prijs stellen als jullie de console games een aparte categorie geven, zelf heb ik geen console(s) dus ik erger mij er steeds aan als ik een topic open over een spel waarvan achteraf blijkt dat het niet voor de PC is. ;(
Maar wat moeten we dan doen met spellen die op meerdere platforms uitkomen? Als moderator kunnen we aliassen maken, maar dat lijkt me geen gewenste situatie.

Tags in de topictitel zetten (wat men bijna altijd doet) lijkt me toch een hoop duidelijk maken. Daarnaast kan je altijd de startpost doorlezen, want dat moet toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:05:
[...]

Maar wat moeten we dan doen met spellen die op meerdere platforms uitkomen? Als moderator kunnen we aliassen maken, maar dat lijkt me geen gewenste situatie.

Tags in de topictitel zetten (wat men bijna altijd doet) lijkt me toch een hoop duidelijk maken. Daarnaast kan je altijd de startpost doorlezen, want dat moet toch ;)
Een forum voor multi-platform games maken?
En dan bovenaan elk forum een link: "Zie ook de multi-platform games"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:51

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:38:
[...]

Mwa, dan krijg je wel heel veel onderverdelingen op de index natuurlijk.
Je zou dan dus ook Spielerij - problemen en vragen ook moeten onderverdelen.
En GoT is niet alleen voor gamers. Anders zou je SG ook wel kunnen verdelen in juridisch, huisdieren, etc. Lijkt me niet echt wensbaar :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Multiplatform kan dan [PC/XBOX/PS2] GoTracer oid, of zoals nu gebeurt met [Multiplatform]. De meeste topics zijn op het moment van een juiste tag voorzien, en ik zie daarom geen reden tot verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n specifieke onderscheid zal niet nodig zijn, tenzij Spielerij een tienvoud aan topics zou moeten verwerken.

Om de discussie toch levendig te houden, vraag ik me af of jij dit beetje last op vindt wegen tegen het verlies aan overzicht en meer klikwerk voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:37:
[...]

Zo'n specifieke onderscheid zal niet nodig zijn, tenzij Spielerij een tienvoud aan topics zou moeten verwerken.

Om de discussie toch levendig te houden, vraag ik me af of jij dit beetje last op vindt wegen tegen het verlies aan overzicht en meer klikwerk voor iedereen?
Laat maar zitten dan, toch zie ik bij sommige topics toch nog geen tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat weerhoudt de crew er van om Spielerij op te splitsen in een PC en Console gedeelte?
Spielerij Console - Games & Discussies
Spielerij PC - Problemen & Vragen
Spielerij PC - Games & Discussies
Op zich geen slecht idee en ik denk dat het bezoekersaantal, indien je een specifiek Console forum aanmaakt, zal stijgen... Je zou het in ieder geval kunnen proberen, kan geen kwaad en terugdraaien is geen schande :)

[ Voor 20% gewijzigd door Han op 11-10-2005 16:36 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 22:25
Han schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:34:
Wat weerhoudt de crew er van om Spielerij op te splitsen in een PC en Console gedeelte?
[...]

Op zich geen slecht idee en ik denk dat het bezoekersaantal, indien je een specifiek Console forum aanmaakt, zal stijgen... Je zou het in ieder geval kunnen proberen, kan geen kwaad en terugdraaien is geen schande :)
1 woord: crossposten :)
Iemand die een mening heeft over game X zal dit zowel in het PC als Console gedeelte meedelen. Opzich niks mis mee, maar hetzelfde geld voor platform onafhankelijke vragen. En dan is het overzicht al snel zoek vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Inderdaad, vooral gezien aliassen nu nog niet echt nut hebben, gezien ze als een baksteen zinken. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Vooral aangezien je dan voor bijna elk topic een alias kan aanmaken ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:22:
[...]

Laat maar zitten dan, toch zie ik bij sommige topics toch nog geen tags.
Je kan dan toch een topicreport doen waarna een moderator de titel aanpast?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Crash schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:59:
1 woord: crossposten :)
Iemand die een mening heeft over game X zal dit zowel in het PC als Console gedeelte meedelen.
En wat is daar onoverkomelijk aan? En het zal best mee vallen, niet iedereen speelt de zelfde spellen én op de PC én op z'n console. Echte Console freaks spelen geen spellen op de PC en andersom.

En met betrekking tot die aliassen, daar ben ik even de weg kwijt, word oud waarschijnlijk :D
Maar als het iets is wat op topictitels slaat; daar zal best een oplossing voor te vinden zijn, helemaal als in het Console forum gebruik wordt gemaakt van tags als [PSP], [Xbox] e.d....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 22:25
Joh, lekker selectief quoten :P
Dat men zijn of haar mening vertolkt in meerdere topics is nog niet zo'n probleem. Als men echter algemene vragen in zowel het Xbox, het PS2 als het PC topic gaat stellen komen er 'problemen'. Dat is wat ik bedoelde :)
Pagina: 1