[lcd defect] strepen welk op muis reageren

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Beste V&B bezoekers,

Ik heb een probleem met mijn vader's LCD (Acer AL1721). Er staan strepen op het scherm. Persoonlijk had ik gehoopt dat het een kabel breuk was (extern) maar dat is helaas niet het geval. Ook lag het niet aan de video kaart. Ik heb het scherm ondertussen al in mijn bak gestoken

De strepen reageren nu en dan op acties van mij. Als ik bvb text selecteer gaat het op dat "regeltje van het scherm" flink flikkeren. Ik heb ook terweil ik op GOT surfde strepen boven in me browser zien verdwijnen, om leuk beneden weer op te komen.

Ik heb al lang naar een degause gezocht, maar die zit er niet meer op bij LCD :)

Ik hoop dat u allen mij suggesties kunt geven hoe verder te testen _/-\o_. Mijn pa zou nml niet erg blij zijn als het scherm defect zou zijn :/

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Hoe oud is het scherm? Dan kun je hem misschien omruilen voor garantie.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
zo'n 2/3 jaar, dus ik vrees met grote vrees.... :(

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ook vaag,

had hem vanmorgen weer van me PC af gehaald. Sluit hem ff op me pa's pc aan, om ff op de TV een film op te zetten via tv-out.

Scherm lijkt weer perfect :(

Wat kan het nou zijn? Magnetische velden?? Solair Flairs 8)7

Verwijderd

Sorry voor het kicken van dit topic, maar ik heb helaas hetzelfde probleem.
Bij mij betreft het een iets ander typenr: AL1731. Zojuist allemaal rare strepen op mijn scherm die zoals jij aangeeft ook reageren op input van het scherm. Het probleem ligt inderdaad duidelijk bij het scherm zelf, want als je het scherm aanzet komt er een korte tijd het acer logo te staan waarbij al die strepen er dus ook waren.
Ik koppelde mijn scherm los, sloot hem 10 minuten later weer aan en hij deed het weer voor 5 minuten, daarna weer ff niet en nu kan ik er weer van genieten.
Lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk dat het een warmteprobleem is, mijn scherm heeft er namelijk al behoorlijk wat uurtjes opzitten vandaag. ;)

Four, heb je hierna nog vaker dit probleem gehad en heb je dit kunnen oplossen?