Microfoon werkt niet meer na aansluiten 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 12:53
Hallo,

Ik heb vorige week de Logitech x-530 gekocht en aangesloten, in eerste instantie werkte het niet helemaal goed. Na wat aanpassing in NVIDIA - Soundstorm bedieningspaneel kreeg ik het aan het werk. Maar als ik nu mijn microfoon aansluit, werkt die niet.

Ik heb al geprobeerd om alle stekkertjes van de 530 eruit te halen en dan te proberen, maar dat werkt ook niet.

Ik heb een ASUS A7N8X-E Deluxe moederbord.

Heeft iemand voor mij een oplossing?

Alvast bedankt,
Arjan

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

FreeShooter schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:34:
Hallo,

Ik heb vorige week de Logitech x-530 gekocht en aangesloten, in eerste instantie werkte het niet helemaal goed. Na wat aanpassing in NVIDIA - Soundstorm bedieningspaneel kreeg ik het aan het werk. Maar als ik nu mijn microfoon aansluit, werkt die niet.

Ik heb al geprobeerd om alle stekkertjes van de 530 eruit te halen en dan te proberen, maar dat werkt ook niet.

Ik heb een ASUS A7N8X-E Deluxe moederbord.

Heeft iemand voor mij een oplossing?

Alvast bedankt,
Arjan
Volgens mij is het zo, dat als je 5.1 aanzet, dat de microfoon INgang dan 1 van de UITgangen wordt voor de 5.1. Dus als je de mic terug wilt doen, moet je in het controlpanel ook weer de 5.1 uitzetten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• FreeShooter
Het staat nu zo

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f.naaktgeboren/pictures/arjan.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f.naaktgeboren/pictures/microfoon1.JPG

Wat zou ik volgens jou moeten veranderen?

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
wat je moet doen? Precies wat hij zegt, 5.1 uitzetten. Als je zelf even logisch nadenkt zie je zelf ook dat een connector niet microfoon EN 2kanaals uitgang zijn. Het is dus OF mic, OF 2kanaals uitgang als onderdeel van 5.1

Bij de weg, install een nieuwe driver. Deze layout heb ik in geen jaren meer gezien :?

[ Voor 16% gewijzigd door baquelappe op 09-10-2005 12:40 ]

• FreeShooter
Ik heb de plaatjes geupdate.

Ik heb al uren zitten proberen om het te maken, maar krijg het niet voor elkaar. Zou iemand mij erop kunnen wijzen wat ik fout doe, en met iets meer uitleg omdat ik niet erg veel van geluid af weet.

Alvast bedankt,
Arjan

Edit / Ik heb een tekening gemaakt van hoe ik het aangesloten heb, als ik mijn microfoon erin wil haal ik de roze stekker van mijn 5.1 set eruit (waardoor ik geen mid en sub meer heb).

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f.naaktgeboren/pictures/microfoon2.JPG

[ Voor 35% gewijzigd door FreeShooter op 09-10-2005 13:40 ]

• FreeShooter
Zou iemand mij kunnen helpen? Het werkt nog steeds niet, zelfs niet nadat ik heel mijn computer opnieuw te hebben geinstalleerd (leuk zo'n driver cleaner). Als ik een USB headset/microfoon gebruikt werkt het wel.

Heeft iemand voor mij een oplossing of kan iemand (evt via hulp of afstand) mij helpen?

Alvast bedankt,
Arjan

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

baquelappe schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:39:
wat je moet doen? Precies wat hij zegt, 5.1 uitzetten. Als je zelf even logisch nadenkt zie je zelf ook dat een connector niet microfoon EN 2kanaals uitgang zijn. Het is dus OF mic, OF 2kanaals uitgang als onderdeel van 5.1

Bij de weg, install een nieuwe driver. Deze layout heb ik in geen jaren meer gezien :?

Life is not about specs, it is about joy!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 13:37
ik heb de ervaring dat mics op asus nforce 2 mobos alleen werken als je de mic aangesloten hebt tijdens het installeren van de mobo drivers

als je maar 3 uitgangen hebt gaat het niet icm 5.1 tenzij je d4e mic in de voorkant van de comp kunt inpluggen (tijdens install van drivers!!)

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 20-10-2005 21:48 ]

• FreeShooter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f.naaktgeboren/pictures/microfoon3.JPG

Als ik de instellingen zo zet, dan lukt het nog steeds niet.

2 microfoons geprobeerd die daarvoor wel werkten.
stefijn schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:46:
ik heb de ervaring dat mics op asus nforce 2 mobos alleen werken als je de mic aangesloten hebt tijdens het installeren van de mobo drivers

als je maar 3 uitgangen hebt gaat het niet icm 5.1 tenzij je d4e mic in de voorkant van de comp kunt inpluggen (tijdens install van drivers!!)
Erg bedankt, dat ga ik nu testen. Maar hoe kan het dat een USB Headset wel werkt?

[ Voor 56% gewijzigd door FreeShooter op 20-10-2005 21:56 ]

• FreeShooter
:) :) :) :) :)

Ik heb het eindelijk opgelost, ik vond bij toeval iets over nvswap in me handleiding van me mammaplank.

Het programma'tje heet NVSwap en ik kan het iedereen aanraden.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 13:37
NVswap zit in de laatste drivers al ingebouwd, dus het kan toch ook echt geen kwaad om gewoon eens de laatste drivers te downloaden

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 21:56

BdB

Mijn excuses voor deze ongelofelijke kick.

Ik heb nu het zelfde probleem. Sinds gisteren een 5.1 set aangesloten van creative.
Nu werkt de microfoon niet meer.
Met aansluitingen heeft het niets te maken, want het bord (A7N8X-E Deluxe) heeft 6 uitgangen, waarvan 1 S/PDIF.
Ik heb de allernieuwste driver (voor zover dat kan met een *kuch* nForce 2), maar dat NVSWAP kan ik nergens in mijn configuratiescherm vinden. (edit: driver versie 5.10)
Op de nvidia site kon ik wel iets over NVSWAP vinden, maar dat is zelfs een OUDERE driver.
Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door BdB op 05-12-2007 22:04 . Reden: extra informatie verschaffen ]

Drommels!

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 21:56

BdB

Goed. Noob alert.

Nadat ik me HELEMAAL gek had gezocht, klikte ik een keer op advanced in windows volume control. Daar stond een vinkje... en daarachter stond: Center Speaker and Subwoofer connected to Microphone.

Voor de mensen die in de toekomst nog tegen dit probleem aan mogen lopen:
Op bladzijde 2-18 van het boekje van de mamaplank staat een overzicht van de aansluitingen op de achterkant.
Steek de front speakers in nummer 6.
Steek de rear speakers in nummer 10.
En steek de center/subwoofer in 11.
Steek de microfoon in 7.

Voor de mensen die hun boekje kwijt zijn, dit is gewoon te downloaden op asus.com.
Draai die speaker wizard (met drivers 5.10) en zet onder advanced controls for master volume het vinkje uit dat ik net beschreef.

Succes!

Drommels!

Pagina: 1