Toon posts:

2 dezelfde DVD-branders plaatsen geeft probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.......
ik hoop dat iemand mij kan helpen...
Ik heb het volgende probleem...
In mijn PC wil ik 2 dezelfde branders dvd branders monteren( AOPEN 16X), als ik er 1 inbouw werkt alles perfect, zet ik de 2e erbij, dan komt windows met de kreet dat ik al een dergelijk apparaat heb geladen en dat de driver niet meer geladen kan worden.....
Hoe los ik dit op???
Moet toch mogleijk zijn lijkt mij??
Er zijn zelfs brandproggie die meerdere branders aansturen mits het de zelfde zijn....

Alvast bedankt!!!! :

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46

Valkyre

Kitesurf FTW!

het is misschien ook nog handig, om er bij te vermelden welke OS je gebruikt.

en probeer het eens op verschillende IDE kabels, kijken wat er dan gebeurt.

iRacing Profiel

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geen idee of dit er iets mee te maken heeft, maar heb je al "gespeeld" met de master/slave instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met WinXp Corp, wil dus 2 AOpen Dual layer branders monteren, en CPU is AMD 4000+ met 1024Mb geheugen, MSI K8n Platinum mobo en Asus 6800GT video.
Als ik 2 verschillende branders monteer is er geen probleem

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je nu op IDE 0 de brander als Master instelt.
en op IDE1 de brander als Slave.

in die opstelling heb je de meeste verschillen lijkt mij

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
helaas....dat werkt ook niet......heb eigenlijk alle combinaties al gemaakt.....maar niks werkt

Verwijderd

Windows komt dan met een boodschap dat een dergelijke driver niet meer kan geladen worden, maar werken je drives dan niet, of wel (branden de ledjes, kan je de lades openen, kan je schijfjes inlezen, kan je schijfjes branden?)? Werkt er een van de 2 en zo ja de welke?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Drives zijn wel te openen, worden echter niet door Windows gezien, en bij apparaat beheer staat een uitroep teken met de kreet dat er al een dergelijk apparaat actief is en dat de driver niet meer geladen kan worden.....
Heb alle nieuwe install geprobeerd, verschillende Slave/Master opties, IDE kanalen...enz...enz...
Bios geupdate, drivrs gezocht, maar die zijn er niet....

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

werken ze allebei niet? of werkt er maar 1 niet?

als er 1 werk die eens in apparaatbeheer uitschakelen, en dan rebooten en kijken wat hij dan zegt.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
werken dan allebei niet, af zonderlijk doen ze het wel.maar allebei tegelijk installen doet het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden omdat er al een identiek apparaat in het systeem actief is. (Code 42)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

dit is de kreet die windows laat zin
Pagina: 1