Toon posts:

MP3 tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem hier.
Ik heb mijn dvdspeler via scart aan de plasma tv aangesloten, en met een coax naar mijn versterker.Als ik nu een mp3 cd erin doe gaat ie gewoon spelen, maar als ik meerdere mappen op de cd heb gebrand moet uiteraard de tv even aan om een album te selecteren , maar als ik de tv uitdoe stopt de dvdspaler ook met spelen. Ik heb het met dvdspelers , maar ik kom er niet uit wat dit nu kan zijn.
Iemand??

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien heeft dit wat te maken met die ene pin (ik weet zo 1-2-3 niet uit m'n hoofd welke precies) in de scart stekker waarmee een schakelspanning wordt gegeven dat een apparaat aanstaat. Ik heb nog nooit gezien dat daarover ook een signaal van TV naar DVD kan, maar andersom is het best een handige feature. Als je dan je DVD speler aanzet, schakelt de TV automatisch over naar het kanaal waar de DVD speler op aangesloten is :)

Edit: Je had wel een wat handigere topictitel kunnen kiezen, mp3 tv zegt natuurlijk niks over je probleem ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2005 11:56 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit gebeurt inderdaad ook. De plasma gaat direct naar het av kanaal zodra de dvdspeler aan gaat. maar doe ik de plasma uit dan stopt de speler met spelen(alleen mp3), en gaat dus niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 12:20 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
't geschakel wordt geregeld via pin8 van je scartconnector

bron: http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html

Maak deze pin eens los, of zet er spanning op (zie tabel hierboven) zodat de DVD in de veronderstelling blijft dat de TV aan blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar dit kan ik inderdaad doen met een dvdspeler die via scart is aangesloten , maar wat als ik nu via hdmi naar de tv gaat en via Coax naar mijn versterker?
Blijft toch een vreemd verhaal of niet? Ik had hiervoor een gewone tv en had er geen last van . Ik kon gewoon een map selecteren en muziek gaan luisteren met de tv uit. Maar met deze plasma (Panasonic 42pv500 ) niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 15:48 ]