Pc start niet meer op : Bios opstartscherm

Pagina: 1
Acties:

• Mythix
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:34

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
Ik startte deze morgend mijn Pc en hij gaf enkel het Bios opstartscherm met vanonder de text : press del to enter setup. Als ik op Del drukte deed hij ook niets...

ik heb al geprobeerd door de cmos batterij er even uit te halen om de cmos te resetten maar er gebreurt nog steeds niets, enkel het bios opstart scherm...

mijn mobo is een ASUS K8V SE deluxe

kan iemand mij vertellen wat e rmis is en hoe ik dit kan oplossen?

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

• Beachboy
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bidden!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
zit je toetsenbord stekker er nog wel in?
of is het toetsenbord kapot?

je kunt ook proberen met een zo kaal mogelijk systeem te starten.

bijv alleen een videokaart, om te kijken of je dan wel kunt doorstarten.

[ Voor 51% gewijzigd door flapdrol85 op 09-10-2005 10:50 ]

Verwijderd

Heb je je keyboard kabels etc gecontroleerd?

Ik weet niet of de truuk met de insert toets ook bij Asus werkt: Houdt je insert toets ingedrukt terwijl je je pc aan zet, mss dat dit helpt.

Loop voor de zekerheid ook je componenten na in je computer, haal er zoveel mogelijk uit en kijk of je dan wel kunt booten. Ik zou beginnen bij het geheugen reseaten.

• Mythix

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
wat bedoel je met het geheugen reseaten?

ik ga nu even alle kabels controleren en zoveel mogelijk hardware aflsuiten, ik laat weten hoe het gaat...

alvast bedankt

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Reseaten, oftewel, opnieuw plaatsen. Geheugenbankjes even eruit, desnoods met een busje sprayduster/perslucht de sloten schoonspuiten, en geheugenbankjes opnieuw plaatsen.
Heb je met het verwijderen van de CMOS batterij wel de stroom van de PC afgehad?
Anders heeft het verwijderen van de batterij nog weinig zin.
Beste manier voor een BIOS reset:
PC uitzetten (duhh).
Stroom afkoppelen.
Powerswitch nog een paar keer indrukken zodat alle condensatoren etc. zich ontladen.
CMOS batterij eruit lichten.
CLR_CMOS jumper omzetten en vervolgens weer terugzetten.
Batterij er weer in (als je echt 1000% zeker wilt zijn, batterij er een minuutje of 2 uitlaten).
Stroom er weer op, en booten maar.

• Mythix

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
Ok bedankt, maar ik heb alle kabels eruitgehaalt, enkel de graka nog laten steken en hij bootte weer , enkel vond hij de hdd niet, maar die moet ik altijd even aanpassen na een cmos reset...
hij werkt voorlopig dus weer, ik ga meteen testen of hij ook werkt als ik alles weer aansluit
als het niet zo is laat ik wel iets weten

badenkt voor de reacties!

Verwijderd

nog even een kleine tip: zorg dat je de laatste bios versie van de Asus site hebt gehaald, bij nieuwe hardware wil dat nog wel eens wat problemen voorkomen.

succes
Pagina: 1