Toon posts:

latop acer1600 word te warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop,

acer 1600
2.8 Ghz
512 DDR SDram
40 Gb harde schijf
DVD/CD RW
ATI 64 Mb video kaart

Deze laptop is nu 3 jaar oud maar de laatste tijd word ie erg warm en valt ie uit

speedfan geeft aan,

Afbeeldingslocatie: http://www.stedelijkmuziekkorpssneek.nl/fotos/acer1600

Ik weet niet precies wat temp1 of temp2 is.

Ik heb de laptop al helemaal uitelkaar gehaald, de stof er uit, en de fans gecontroleerd.
Maar desondanks blijft hij erg warm worden.

Wat kan het nog meer zijn.
en wat is temp1 en temp2.

is temp1 de proc.
temp2 de moederbord ??

Als temp 1 de proc is dan vind ik het raar als ie warm word de fan niet harder gaat draaien in de laptop. Maar als ik een spelletje speel dan word de laptop warm en begind de laptop fan wel harder te draaien. Met andere worden het lijkt me stug dat temp1 de proc is.

maar wat is het dan wel??

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Heb je niet een cd van Acer gekregen met allemaal tooltjes? Misschien dat er daar één tussen zit die de temperatuur ook kan uitlezen, en gelijk aangeeft welk onderdeel het is. Als dat niet het geval is, kan ik je Everest aanraden. Met een beetje geluk zet die er wel bij wat het is. Maar let op: het programma kán de boel omwisselen. Maar te heet valt toch wel mee? Zolang je hem op je schoot kan houden tijdens het gebruik, moet het best kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door The__Virus op 09-10-2005 10:20 ]

Verwijderd

er staat een vinkje me 'autmatisch fan speed'. Als je die eens aanklikt? dan zorgt de laptop ervoor dat hij het juiste toerental gaat draaien op het moment dat het warm wordt in de laptop :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het kan zijn dat na een aantal jaar de koelpasta behoorlijk is uitgedroogd, dus de warmtegeleiding tussen CPU en koelblok is dan niet zo goed meer. Misschien moet je daar eens naar kijken.

Wat je ook even kan proberen is de laptop op een klein stukje hout te zetten, zodat deze een stukje hoger ligt als de tafel waar hij opstaat, en kijk even of dat uit maakt voor de temperatuur.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 12:25

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Een vriend van mij heeft precies hetzelfde met zijn Acer 170x
Hij heeft een P4 3Ghz (desktop cpu) erin. Dat ding heeft hij nu ongeveer anderhalf jaar a twee jaar. Sinds begin dit jaar valt het ding elke keer uit na 3-5 minuten meer dan 50% cpu belasting. Dat is natuurlijk heel irritant als je net een film aan het kijken bent, of een CD aan het rippen ben (zoals ik vorige week. Om de 3 nummertjes viel het ding uit).

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 10:19:
Heb je niet een cd van Acer gekregen met allemaal tooltjes? Misschien dat er daar één tussen zit die de temperatuur ook kan uitlezen, en gelijk aangeeft welk onderdeel het is. Als dat niet het geval is, kan ik je Everest aanraden. Met een beetje geluk zet die er wel bij wat het is. Maar let op: het programma kán de boel omwisselen. Maar te heet valt toch wel mee? Zolang je hem op je schoot kan houden tijdens het gebruik, moet het best kunnen.
Ik heb dit gedaan en geeft aan nu duidelijk aan dat die 53 graden de CPU is.
Je kan de laptop opschoot houden daarvoor word ie niet te warm maar het probleem is dat ie uitvalt bij een temp van ongeveer 60 graden van de CPU.
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 10:23:
er staat een vinkje me 'autmatisch fan speed'. Als je die eens aanklikt? dan zorgt de laptop ervoor dat hij het juiste toerental gaat draaien op het moment dat het warm wordt in de laptop :)
Dit wist ik, maar ik heb het voor de zekerheid gecontrolleerd, Ik had hem aan staan
Kawaii schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 10:29:
Het kan zijn dat na een aantal jaar de koelpasta behoorlijk is uitgedroogd, dus de warmtegeleiding tussen CPU en koelblok is dan niet zo goed meer. Misschien moet je daar eens naar kijken.

Wat je ook even kan proberen is de laptop op een klein stukje hout te zetten, zodat deze een stukje hoger ligt als de tafel waar hij opstaat, en kijk even of dat uit maakt voor de temperatuur.
Van die koelpasta vind ik wel een hele goeie denk dat ik die maar eens ga vervangen.
Op dat kleine stukje hout heb ik geprobeerd een paar uurtjes laten draaien en gaf precies het zelfde resultaat

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 23:11
wat je ook moet controleren is of er geen stof matje voor de koelribben zit. veel laptops met dit soort problemen zitten "verstopt" met stof in hun koelelement, en dan kunnen ze hun hitte niet kwijt.

ik heb zelf een acer 1603lm (p4 2.66) al eens opengehad voor dit probleem

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Hij heeft in de topicstart toch al vermeld dat hij hem heeft schoongemaakt :?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Met een busje perslucht (te koop bij mediamarkt, conrad e.d.) er tegenaan, probleem is dan vaak al verholpen.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Punica schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:38:
Met een busje perslucht (te koop bij mediamarkt, conrad e.d.) er tegenaan, probleem is dan vaak al verholpen.
De topicstarter heeft al gezegd dat hij de complete laptop uit elkaar heeft gehaald en al het stof heeft verwijderd hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:52:
[...]

De topicstarter heeft al gezegd dat hij de complete laptop uit elkaar heeft gehaald en al het stof heeft verwijderd hoor ;)
Thanx, :) dat klopt ik heb hem helmaal uit elkaar gehad, heb zelfs de stoffen delen bij de lucht inlaat schoon gemaakt, die waren inderdaad erg smerig. Heb alleen niet de proc en het koelblok los gehaald. maar ik ga maandag eerst even nieuwe koelpasta halen en die vervangen.

dan hoop ik dat het probleem is opgelost

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

dun laagje er tussen, en klaar. En check ook gelijk even of je lagers van je koeler niet slecht lopen...

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Verwijderd

Topicstarter
Lord of the Lints schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:06:
dun laagje er tussen, en klaar. En check ook gelijk even of je lagers van je koeler niet slecht lopen...
dat zal ik gelijk ook even doen, de lagers bekijken. maar ik dacht zo op het eerste gezicht dat ze wel goed waren maar zeker weten doe iik het niet.

Hij draait wel lekker zoepel, kun je het nog ergens anders aan zien of dat hij niet goed meer is???
Pagina: 1