Toon posts:

Verschil tussen ati x800xt 256 mb -tjes

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hello,

behalve dat het een andere merk is wil ik graag weten wat het verschil is tussen deze kaarten. In prijs zeker wel verschil. Maar ik wil dit graag weten omdat ik een x800 xt wil kopen...Kan iemand mij dus adviseren welke kaart ik moet nemen...(OHJA ik heb een 300w behuizing als ik zon kaart koop hoe moet ik dat met de voeding doen, TNX)

http://tweakers.net/pricewatch/89692

http://tweakers.net/pricewatch/87712

http://tweakers.net/pricewatch/115820

http://tweakers.net/pricewatch/104617

http://tweakers.net/pricewatch/86366

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 05:18 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk even naar de specs, hier op GoT verwachten we dat je ze zelf met behulp van reviews en specs vergelijkt. We zien graag je uitgebreide eigen inzet terug. Wat had je al gevonden? Waar twijfel je nog over?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

iig een nieuwe voeding nodig :Y)

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 06:24:
Kijk even naar de specs, hier op GoT verwachten we dat je ze zelf met behulp van reviews en specs vergelijkt. We zien graag je uitgebreide eigen inzet terug. Wat had je al gevonden? Waar twijfel je nog over?
Haha..ok...

anyways ik heb die asus x800xt is natuurlijk een goedkope..maar luister ik heb wel zitten revieuwen...maar de bomen zie je het bos niet meer..ik probeer wel uittezoeken ...heb dat al 3 dagen gedaan...maar ik snap die specs ook niet echt ...ik weet dat dd3 goed is..ja en ik weet niet welke ik moet nemen...dus vraag ik hier suggesties..

deze is de asus:

http://tweakers.net/pricewatch/89692

en wat voor voeding moet ik nemen...bij een x800xt??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 12:41 ]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 08:22
Wat voor voeding je neemt ligt echt aan de rest van het systeem. Als het een standaard pc is (moederbord, geheugen, processor, hd, dvd-rw, floppy) Zou ik het proberen met de bestaande voeding.

Anders zou ik gaan voor een Zalman 400W of Coolermaster RealPower 450W

Verwijderd

Topicstarter
et36s schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:47:
Wat voor voeding je neemt ligt echt aan de rest van het systeem. Als het een standaard pc is (moederbord, geheugen, processor, hd, dvd-rw, floppy) Zou ik het proberen met de bestaande voeding.

Anders zou ik gaan voor een Zalman 400W of Coolermaster RealPower 450W
dus een x800xt 256 mb kan op een 300w voeding tenminste...achter op de voeding staat een stikkertje van 200-240 vac

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me helpen misschien??

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 13:50
Het gaat nu over geleverde amperes, niet over de ingangspanning van je voeding :P
In principe kan een 300 watt a-merk voeding net wel een Radeon x800 xt dragen, maar dan moet de rest van je systeem niet te veeleisend zijn.
Ik zou toch voor een sterkere voeding gaan, vergeleken met de kosten van zo'n kaart is dat een kleine prijs. (Als je goed kiest, that is ;))

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 08:22
die 200 - 240 vac heeft volgens mij niets met het aantal W te maken. Dat is gewoon de aansluitingspanning waarop die kaart werkt 230v ~. 'Correct me if I am wrong'

Ik heb de volgende configuratie:

AMD 2600+ XP processor
1024GB PC3200 DC geheugen
ABiT NFS 2.0 moederbord
ATi Radeon 9800PRO@XT
3 HD's
DVD-RW
HAUPPAUGE TV-kaart
Nexus 300W voeding

Dat werkt prima op een 300W voeding dus als je een vergelijkbaar systeem hebt zou een 'goede' 300W voeding voldoende moeten zijn. Dus zou ik het eerst proberen voordat je +/- 90 uitgeeft voor een andere voeding ;)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je topic kicken binnen 24u is niet toegestaan ;)

"200-240 vac" is je ingangsspanning van je voeding, het heeft niets met vermogen te maken. Schroef je kast los en daar vindt je in 99% van de gevallen nog een sticker op de voeding. Daar staat precies op hoeveel vermogen deze kan leveren. Post ook even wat voor merk het is, q-tec belooft bijvoorbeeld 450W, terwijl het maar zo'n 300W continu kan leveren. Daarnaast is de Load Balancing ook bagger van die dingen...

Toch een nieuwe voeding nodig? Kijk even hier:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

Welk merk je neemt maakt niet uit, ze presteren allemaal even goed. Neem gewoon de goedkoopste X800XT 256MB GDDR3 kaart.

Let ook even op of je een AGP of PCIe kaart moet hebben. Je weet maar nooit. :P

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 15:50
www.msi.com.tw
www.asus.com
www.sapphiretech.com
www.msi.com
www.powercolor.com.tw
Gaat heen en zoek..... zooo moeilijk is dat toch niet :|
Grootste verschillen: verpakking en welke spellen erbij zitten.... dus wat doe je dan als goede leecher... je pakt de goedkoopste :+

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:15:
[...]

Je topic kicken binnen 24u is niet toegestaan ;)

"200-240 vac" is je ingangsspanning van je voeding, het heeft niets met vermogen te maken. Schroef je kast los en daar vindt je in 99% van de gevallen nog een sticker op de voeding. Daar staat precies op hoeveel vermogen deze kan leveren. Post ook even wat voor merk het is, q-tec belooft bijvoorbeeld 450W, terwijl het maar zo'n 300W continu kan leveren. Daarnaast is de Load Balancing ook bagger van die dingen...

Toch een nieuwe voeding nodig? Kijk even hier:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

Welk merk je neemt maakt niet uit, ze presteren allemaal even goed. Neem gewoon de goedkoopste X800XT 256MB GDDR3 kaart.

Let ook even op of je een AGP of PCIe kaart moet hebben. Je weet maar nooit. :P
Ok effe nog 1 vraag...mijn specs zijn als volgt:

Mobo: ATX, VIA K8T800 chipset (s754)
Processor: AMD Athlon 64 3000+ Newcastle
geheugen: 1028 mb DDR SDRAM
hdd: 200 gig ata 7200
v.Kaartje: gforce fx 5200 128 mb (Bagger)

kan mijn pc een x800xt 256 mb aan?

*ik heb op die site van asus gekeken die vidoekaartje staat er niet eens op http://tweakers.net/pricewatch/89692 .....ja eentje van PCIe maar die moet ik niet hebben ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 13:28 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor voeding heb je nou?

En zoek een AGP kaart, PCIe gaat niet werken. :)

Verwijderd

Topicstarter
300 wats
net gekeken

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En nog belangrijker, het merk? AOpen wordt krap, een Q-tec zal het meteen laten afweten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:26:
Wat voor voeding heb je nou?

En zoek een AGP kaart, PCIe gaat niet werken. :)
Ik heb dus gekeken...staat 300 wat op de voeding merk is trouwens seasonic...MODEL SS-300FT

die x800xt van asus is een agp :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
suggesties??

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wat loop je toch eiselijk vaak je topic te kicken :(

maargoed, als ik jouw was had ik een andere gekocht, met het merk ben ik niet bekend maar het blijft zelfs met een A-merk (te) krap

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
GoldenSample schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:58:
[...]

wat loop je toch eiselijk vaak je topic te kicken :(

maargoed, als ik jouw was had ik een andere gekocht, met het merk ben ik niet bekend maar het blijft zelfs met een A-merk (te) krap
de reden was omdat ik geen antwoord kreeg...daarom..;) maar kan iemand mij nu helpen? ik heb dus een 300 wat seasonic model ss-300ft...en ik wil een x800xt op deze aansluiten is dit toerreikend? En kan mijn amd 64 3000+ dit wel aan...sorry voor het kicken :/

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

ik heb ook zo'n kaart gekocht... die van ASUS dan... ax800xt .. en ik heb daar een 370 watt voeding bij gekocht.. met 27A op 12v lijn ... van ENERMAX!

topding ... fan RPM zelf instellen,... (zitten er 2 in) en de vidkaart is ook top!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:46:
[...]

de reden was omdat ik geen antwoord kreeg...daarom..;) maar kan iemand mij nu helpen? ik heb dus een 300 wat seasonic model ss-300ft...en ik wil een x800xt op deze aansluiten is dit toerreikend? En kan mijn amd 64 3000+ dit wel aan...sorry voor het kicken :/
ja
ja

Verwijderd

Topicstarter
Bernardo schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:58:
ik heb ook zo'n kaart gekocht... die van ASUS dan... ax800xt .. en ik heb daar een 370 watt voeding bij gekocht.. met 27A op 12v lijn ... van ENERMAX!

topding ... fan RPM zelf instellen,... (zitten er 2 in) en de vidkaart is ook top!
Dus met zon 300 wat(je) gaat het niet lukken?? ohja moet je er geen extra fan opgooien op die kaart??

HEB JIJ DEZE KAART TROUWENS?

http://www.tweakers.net/pricewatch/89692

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
300 wat genoeg!!! er zijn mensen die beweren dat het niet genoeg is die 300 wat....anyways moet er een koelertje op tnx voor reactie :)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

op je kaart? daar zit standaart al een koeler op...
300Watt kan wel

als jeje pc niet vol met kermis verlichting hebt hangen...

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 23:43
Kick alsjeblieft je topic niet na een kwartier al zeg :/
offtopic:
ik zie dat je al had gezien dat je fout zat, sorry dan

En ik denk toch echt dat het héél erg krap wordt met je voeding. AMD-64, en dan ook nog eens zo'n high-end kaart. En die voeding is nou niet echt een A-merk...op de site van de fabrikant kan ik nergens vinden hoeveel ampéres er op de lijnen zitten, dus dat is ook een gokje.

Ik zou het minimaal op 360 gooien, en om het ruim te nemen 400W. Maar dat risico moet je zelf maar ff afwegen.

[ Voor 11% gewijzigd door B-Bandit op 10-10-2005 00:53 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Topicstarter
Shailesh schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 00:51:
Kick alsjeblieft je topic niet na een kwartier al zeg :/
offtopic:
ik zie dat je al had gezien dat je fout zat, sorry dan

En ik denk toch echt dat het héél erg krap wordt met je voeding. AMD-64, en dan ook nog eens zo'n high-end kaart. En die voeding is nou niet echt een A-merk...op de site van de fabrikant kan ik nergens vinden hoeveel ampéres er op de lijnen zitten, dus dat is ook een gokje.

Ik zou het minimaal op 360 gooien, en om het ruim te nemen 400W. Maar dat risico moet je zelf maar ff afwegen.
ik heb effe het tabbeltje gekeken aan de zijkant..misschien dat de amperes erbij staan?? Ik ben niet zon techneut...
ac-output 200v-240v - 2.5a 50/60hz
--------------------------------------------------------------------------------------
dc-output +3.3v | +5v | +12v | -12v | +5Vs
28A 30A 18A 0.8A 2A
200W (46A) Max.
300W

Is dit wat je bedoeld?

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

:+
koop ook maar een nieuwe voeding....
ik heb zelf een huntkey 350Watt
wat niet zo duur en nooit geen problemen mee gehad (kheb zoizo nog nooit een probleem met mijn voeding gehad maarja...)

Verwijderd

grappige topicstarter. maareh, topicstarter had twee vragen:
- verschil tussen de verschillende kaarten
- en of zijn voeding goed genoeg was

antwoorden:
- koop nou gewoon de goedkoopste
- en koop een nieuwe voeding

LOL @ Vandread
Vandread schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:19:
Gaat heen en zoek..... zooo moeilijk is dat toch niet :|
Grootste verschillen: verpakking en welke spellen erbij zitten.... dus wat doe je dan als goede leecher... je pakt de goedkoopste :+

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is inderdaad gewoone en zoekvraag, de kaarten presteren op een hele kleine marge na gelijk, het belangrijkste verschil is dus de bijgeleverde software. Zoek dat uit en je weet welke kaart je wilt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.