Netwerk monitoring

Pagina: 1
Acties:

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:01
Ik heb een grafisch! proggie nodig die mij laat zien welke i-net pagina's bezocht worden en hoe laat e.d. en deze gegevens ergens opslaat.. iemand een idee?

en het liefst realtime en niet! html gebaseerd..

ben ik erg lastig ? :-)

heb al tucows, freshmeat e.d. doorzocht maar niets gevonden..

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Dat topic dat hierboven gelinkt wordt gaat heel ergens anders over... Hij wil een grafisch (!) overzicht de bezochte webpagina's. Ik weet niet precies wat ik me daarbij moet voorstellen, een screenshot van de bezochte pagina?

In ieder geval, de makkelijkste manier is een proxy-server installeren, en die statiekjes laten uitdraaien. En dan kan dan bijvoorbeeld weer met webalizer.

[edit] Oh ja da's niet realtime en wel html gebaseerd |:( Ethereal? Maar dat geeft waarschijnlijk meer informatie dan je wilt >:)

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Moet je dan niet ff een proxy (bijvoorbeeld SQUID) installeren, dan kan je in de logs alles terug vinden! :)

My weblog

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hiervoor moet je squid inderdaad gebruiken alles loggen en dat dan in een mysql database pleuren en dan weer via php uitlezen! Althans zo heeft een vriend van me z'n statistieken gemaakt.

Hij kan ondertussen leuke dingen tekenen ermee en andere rommel.
Maar ik zou zo niet weten of er programma's zijn die het voor je doen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

Om dit een beetje relaxed te doen moet je Squid instellen dat hij transparante proxy is. Dan hoeft niemand meer wat in te stellen aan zijn compu, maar wordt automatisch de proxy gebruikt. Je kunt dan alles nalezen in de logs.

Dan heb je talloze proggies om een leuk grafiekje te klussen voor squid. Zoek maar ff op freshmeat.
Pagina: 1