Hallo allemaal,
Na veel te googlen en hier op tweakers te zoeken, heb ik de oplossing tot mijn probleem nog steeds niet gevonden,
Mijn situatie als volgt, ze hadden mij gevraagd om een degelijke DELL server (Dual xeon 3.0ghz, 512 mb, 400gb) te installeren als een soort van uitbreiding en webserver voor een netwerk van 60 studentenkamers. (die op het momment aan een belgacom cisco router hangen met een adsl office abbo); (server komt tussen Cisco router en hoofdswitch)
(ik stelde hier bij mij thuis een testsituatie op om alles grondig te testen)
Dus ik installeer als eerste Windows 2003 server standard edition.
Erna Microsoft SQL server 2005
en dan ISA server 2004
alles verloopt vlot, installatie voltooid
Nu zou ik graag willen bereiken dat iedereen bij het verbinding maken met het internet (server dus) identificeerd (RADIUS server) en zo iedereen zijn eigen volume heeft (en mss eigen regels, zoals bij die gebruiker poort 6502 geblockd)
Hoe bereik ik dit? Hoe een radius server opzetten ?
(ondertussen gaat mijn zoektocht verder…)
Alvast bedankt
Na veel te googlen en hier op tweakers te zoeken, heb ik de oplossing tot mijn probleem nog steeds niet gevonden,
Mijn situatie als volgt, ze hadden mij gevraagd om een degelijke DELL server (Dual xeon 3.0ghz, 512 mb, 400gb) te installeren als een soort van uitbreiding en webserver voor een netwerk van 60 studentenkamers. (die op het momment aan een belgacom cisco router hangen met een adsl office abbo); (server komt tussen Cisco router en hoofdswitch)
(ik stelde hier bij mij thuis een testsituatie op om alles grondig te testen)
Dus ik installeer als eerste Windows 2003 server standard edition.
Erna Microsoft SQL server 2005
en dan ISA server 2004
alles verloopt vlot, installatie voltooid
Nu zou ik graag willen bereiken dat iedereen bij het verbinding maken met het internet (server dus) identificeerd (RADIUS server) en zo iedereen zijn eigen volume heeft (en mss eigen regels, zoals bij die gebruiker poort 6502 geblockd)
Hoe bereik ik dit? Hoe een radius server opzetten ?
(ondertussen gaat mijn zoektocht verder…)
Alvast bedankt
It's just a matter of time...