Laptop hardeschijf wordt niet geheel herkent

Pagina: 1
Acties:

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 10:42

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Topicstarter
beste mensen ik zit met een probleem:

ik heb hier een laptop staan (IBM Thinkpad 600)
ik wou hier graag een grotere hardeschijf in.
nu had ik nog een perfect werkende 10 gig laptop schijf liggen..
perfect natuurlijk.. dus ik dacht: die doen we er in.

ik leg het win2k cdtje er in. krijg netjes de schijf te zien (maar 8000 nog wat mb) maak een partitie. staat er netjes.. ongeformateerde ruimte.. ik klik op Installeren, geeft windows install een fout melding. dat eem schijf foutmelding heeft.

ik de schijf in mijn win xp bak gehangen. netjes een partitie aangemaakt FAT32.

doe hem er in. kan hij het nog steeds niet.. ik dacht dan ligt het vast aan de grote van de partitie. dat de bios dat niet aankan. dus ik een partitie gemaakt van 3 gig. werkt het nog steeds niet.

de schijf werkt onder mijn windows xp bak alles een zonnetje geen problemen lekker snel.. maar op de laptop doet hij het niet. iemand een soort gelijk probleem gehad en ook een oplossing. ik hoor het graag

ook heb ik het geprobeerd op de laptop met een win98 cdtje FDISK.. werkt ook niet

[ Voor 10% gewijzigd door Welleweerd op 09-10-2005 01:41 ]

Bedankt alvast

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 08:43
wat als je de schijf partitioneert op de geowne pc, en er bestanden op zet, boot met een dos floppy oid, en dan probeert de schijf te lezen? ( het lezen gedeelte natuurlijk weer in je laptop)
dan wet e tenminste dat d hd het doet in je laptop.

zit er een beveiliging in het bios die schrijven naar de MBR of partitietabel verhindert?
een virusscanner in het bios?

[ Voor 17% gewijzigd door engelbertus op 09-10-2005 01:44 ]

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
het is een heel oud laptopje zonder diskette drive, en een niet al te uitgebreide bios

er zit een bios in uit 1999 dus hij zou de grote zat moeten kunnen ondersteunen.

ik dacht slim te zijn en ff een knopix cdtje uit de la te trekken.. maby dat het dan lukte.. maar nee.. alleen maar errors

tjek:
http://www.xs4all.nl/~janww/DSCF0150.JPG

[ Voor 35% gewijzigd door Welleweerd op 09-10-2005 02:03 ]

Bedankt alvast

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
anyone?.. kben er nog even mee bezig geweest.. fdisk ziet de hdd keurig en kan ook een logisch station maken.. maar dan.. hij wil hem niet formateren :S..

Bedankt alvast

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
kan een slotje op.. het is al gelukt.. weet ook niet hoe.. had de neiging om hem als onderzetter te gebruiken toen ik het nog voor 1x probeerde.. en toen werkte hij na 2 errors wel.. loopt nu als een zonnetje

Bedankt alvast