duron 600@1200

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35

JT

VETAK y0

Topicstarter
Zou je een duron 600 op 1200 kunnen laten rennen als je een peltier en waterkoeling gebruikt ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

misschien..... 1100 lukt iig wel denk ik...

Verwijderd

Het hoogste met een Duron600 in de overclockers.com database is 1300MHz !, maar dat is tot stand gekomen door het voltage op 2.5 Volt :o te zetten in combo met een 75Watt Peltier!

Met normal voltage hebben er 2 1200MHz gehaald, waar er bij één geen gegevens zijn.

Ik denk dus dat de kans redelijk klein is dat je het haalt, daarvoor moet je een heel goed exemplaar hebben (toeval dus).
1100 zou idd moeten kunnen, maar is nog redelijk hoog... reëel is het wel met waterkoeling/Peltier.

Verwijderd

Er is ook nog onlangs een uitgebreide test gedaan met Peltier+water tegen goede luchtkoeling.

Helaas kwam die Duron met Peltier en water maar 50 Mhz hoger (Wel een stuk koeler en stiller :P).. nog net geen 1Ghz... maar vlak er onder.

Zal dus ervan afhangen wat'ie nu doet. Als je al 1100+ haalt met goede luchtkoeling misschien wel, maar anders..

Verwijderd

Ik heb al veel geprobeerd maar verder dan 950 kom ik niet echt.(schijnt ook ongeveer de beperking te zijn heb ik gelezen, ook voor Amd)
Ik kom wel hoger kan zelfs wel posten op 1000 maar in windows kom ik niet echt.
Grappig is wel dat ie die 950 dus nogal makkelijk haalt op 1,175 volt.
Voor dat kleine beetje extra (20 of 30 Mhz) moet je minstens het voltage flink opvoeren ,alhoewel ik niet verder kom dan 2 volt (geloof ik), en krijg je voor een lullig beetje extra bijna geen performancewinst ,alhoewel dat voor de echte oc'er natuurlijk niet zo het doel is.
Feit blijft dat die 950 bij mij wel retestabiel draait ,nu al een maand of 4 en dat de temp. niet boven de 48 (stressed) uitkomt.

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Op dinsdag 16 januari 2001 23:15 schreef Hooi het volgende:
Helaas kwam die Duron met Peltier en water maar 50 Mhz hoger (Wel een stuk koeler en stiller :P).. nog net geen 1Ghz... maar vlak er onder.

Zal dus ervan afhangen wat'ie nu doet. Als je al 1100+ haalt met goede luchtkoeling misschien wel, maar anders..
Jippie in dat geval heb ik misschien morgen een duron@1100 draaien. Draait nu al op 1050 (48 graden) dus als ik dat nou naar de 20 kan brengen haalt ie misschien de 1100 wel (en anders moet er een ander weerstandje in.. nu 2,06V).:P

blaat? BLAAAAAAAAT!

Pagina: 1