en als ik nu het bovenstaande wil doen met 2 laptops 1 compaq armada e500 die hem aan moet gaan sturen met alleen simpele video out en vga uitgang en een oude toshiba satelite als 2e monitor zit alleen een 3com 10mbit netwerk kaartje in als ingang voor zover ik weet.
waar ik dus op doel hoe heb jij de verbinding tot stand gebracht tussen de 2 computers en wat zijn de mogelijkheden kwa verbinden bij jouw methode
Zodra je op een of andere manier een netwerk maakt werkt het.
Heb jij het geluk een e500 te hebben met een of ander wlan kaartje?
Anders Lan via USB of pcmcia. Wat je wil/kan betalen.
In noodgevallen een parallele null-modem kabel solderen en beide computers verbinden.
(niet geprobeerd icm maxivista, verder wel te doen. zelfs internetten)
Mijn opzet: Computer 1 Laptop (e500

) via wireless PCMCIA 54g naar Accespoint
(Linksys wap54g)
Computer 2. Laptop/fotolijstje (Tosh. satelite 200cdt) via normaal 3com 10mbit ethernet
kaartje naar dezelfde Linksys wap54G
(de Tosh. heeft 16bit pcmcia dus wireless was niet mogelijk)
Op beide laptops draait windows 2000. (win98 werkt ook icm maxivista)
Op de 1e laptop heb ik maxivista serverA geinstalleerd
Naar de 2e laptop kopieerde ik de viewer die de setup aan het einde aanmaakt (MaxivistaviewerA.exe) Gewoon in start-up folder gezet. (Fotolijstje heeft geen muis en toetsenbord) Viewer en server zoeken automatisch contact met elkaar.
(kan evt. ook handmatig)
basis: je werkt op laptop 1 en je gooit je muis van het beeldscherm af
(naar rechts bijv) dan switch je automatisch naar laptop 2 (aka 2e monitor) en vice versa. Vertraging met bovenstaande setup? Geen. Ik merk er niets van en ik doe toch erg vreemde dingen.
Mogelijkheden:
Aan/uit...hehe
extended screen. Laptop 2 beeldscherm wordt 2e monitor
(gewoon compleet met alle functies die bij een normaal 2e scherm horen)
mirror display van laptop 1 op laptop 2 (het is allemaal "vinkjes" werk "aan" of "uit")
draai het scherm 180 graden op laptop 2
remote control: dwz...je neemt de laptop over via de andere laptop.
Keyboard en muis van laptop 1 werkt dan op laptop 2...muis terug op eigen scherm en je bestuurt weer laptop 1. Dit is verrekte makkelijk af en toe. Niets verwarrend, 2 computers, 1 muis, 1 keyboard!
Cut of copy op laptop 1...muis naar rechts en je bestuurt weer laptop 2...ctr-v (paste) en je paste van laptop 1. (dit werkt uiteraard ook andersom)
Hoeveel extra schermen wil je? Heb je nog een oud beessie+scherm of oude laptop kan je die er zo bijzetten. Bijvoorbeeld laptop1+crt scherm+laptop 2 = 3 extended schermen. Word automatisch ingesteld als 1 scherm. Ach, kijk op de website, die geeft een beter beeld.
Dit zijn nog maar een paar van de mogelijkheden.
Verder nog wat kleine dingen
disable screensaver op 2e beeldscherm, soms wel handig.
Use secondary display in full screen
Je kan de resoluties instellen. Die kan anders zijn dan op je 2e monitor. Bijvoorbeeld groter alleen dan moet je scrollen :-)
Verder moet je het gewoon proberen om uit te vinden hoe makkelijk het is.
Klein, snel, makkelijk. Voor mij is het perfect en ik ben er erg tevreden over.
Ik gebruik ook Radmin maar alleen voor die momenten als fotolijstje en laptop niet bij elkaar in de buurt staan.
Offtopic:
Waarom op een p100 win2000? Vanwege Samurize en wat andere utils die alleen of alleen lekker draaien op windows 2000. VectorLinux werkte ook prima maar Adekstop icm IceWM werkte niet lekker en KDE icm Superkaramba was teveel overkill..nog meer dan windows 2000.
Ik open misschien wel een topic straks (met toestemming) over mijn fotolijstje/casemod. Het is in de kast van smalle platte (4 cm) satelliet ontvanger gebouwd. Had een mooi en handig design.
(vergis je niet in 16bits wireless die werken ook gewoon lekker op 3.3volt dus dat past niet....16 bits pcmcia is 5volt. Het past expres fysiek niet. )