[Nero] Extreem lange namen branden

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
In Nero heb ik klein probleem. Met Joliet opzet en 32 characters lengte blijkt dat sommige extreem lange filenamen niet helemaal weggebrand kan worden. Ze worden dan verknipt, met sommige gevolgen van dien.

Dus nu zoek ik naar de andere mogelijkheden om alsnog met extreem lange filenamen (nee niet 200 characters, maar gewoon aardig lange namen), vaak te vinden in muziekbestanden, weg te kunnen branden. Zonder afbraak of waarschuwing van Nero.

Wie heeft een eenvoudige tip voor me? Het wordt op DVD gebrand.

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 20:42
Ik weet niet helemaal zeker of je dit ook bij DVDs kunt gebruiken, maar je kunt in plaats van Joliet ook gebruik maken van Rock Ridge. Dit ondersteund bestandsnamen tot zo'n 255 tekens. Dat moet voor jou doel genoeg zijn. Of Nero ook Rock Ridge ondersteund zou ik zo niet weten, daarvoor zou je even in de manual moeten kijken.

Edit:
Aangezien ik mij toch verveel heb ik zelf ff op nero.com gekeken en daar zag ik dit staan:
10. Why can I not achieve a filename longer than 64 characters?

You are limited to the Joliet file format which only supports up to 64 characters for filenames.

We have an option in Nero to relax the ISO 9660 restrictions, but this is only referring to the full path of the files location. For example: C:\Program Files\Ahead\Nero Burning Rom\Nero.exe is only 7 characters long as a file, but uses 50 characters for the full path.

The Joliet file system allows filenames with up to 64 Unicode characters only. The ISO Level 1 file system allows filenames in 8+3 format and the Level 2 with up to 31 ISO characters. Currently there is no way to store filenames with more than 64 characters on an ISO or Joliet CD.

Longer filenames are possible with UDF file system as it is supported by InCD.
Met het UDF formaat zou het dus mogelijk moeten zijn, anders zit je zo te zien toch aan Joliet vast en kun je niet verder dan 64 karakters, helaas.

[ Voor 60% gewijzigd door Mac_Cain13 op 08-10-2005 23:18 ]

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:16
De instelling die ik gebruik
Bestansdssysteem: ISO 9660 + Joliet
Lengte bestandsnaam : Max. van 11 = 8 +3 tekens
Tekenset (ISO): ISO 9660

in tegenstelling to wat er staat bij lengte bestandsnaam kun je gewoon lange bestandsnamen gebruiken in een test image die ik heb gemaakt bv. een map van 42 karakters en een bestand van 45 karakters

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Wordt het Max. van 11 = 8 +3 tekens of wordt het UDF?

Welke is beter voor lange namen?

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:16
Probeer gewoon, je kunt eerst een image maken en die mounten met deamon tools. Dat hoeft maar 1 bestand te zijn in een map, dan ben je snel klaar.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb even geprobeerd met 8.3 setting zoals andere ook beweert.
Echter, het resultaat wordt er niet beter op.
Extreem lange namen worden hoe dan ook toch nog afgekapt aan het einde.
Denk het al na 40 tekens.

Dus het gaat nog niet goed.
Zijn er nog meer tips? Of moet ik maar eerst isootje bakken?
Pagina: 1