In de Bijbel en andere godsdiensten wordt gesproken over goed en kwaad. En ook wordt gesteld dat je het kwade altijd met het goede kunt overwinnen.
Nu heb ik eens een tabel gemaakt van het verschil tussen goed en kwaad (op basis van de Here Jezus zijn uitspraken).
Ik vraag me af, of het goede het wel van het kwade wint. Het kwade lijkt gewoon veel sterker! Volgens mij, als je het goede nastreeft, dan word je immens ongelukkig. Dat merk ik aan mezelf al enigszins.
Doet iemand je iets aan wat je verdriet heeft gedaan, en die ander ontkent dat en zegt dat het heel normaal is, dan dien je die persoon te vergeven. Dat is toch echt onmogelijk.
Het kwaad is van steen en valt niet te raken. Hoe kan de liefde dan ooit winnen van het kwaad?
Nu heb ik eens een tabel gemaakt van het verschil tussen goed en kwaad (op basis van de Here Jezus zijn uitspraken).
| Het Goede Liefdevol Nederig Gevoelig Eerlijk Spreekt altijd de waarheid Aantrekken van iets Goedgelovig Status is niet belangrijk Geeft niks om het materiele Niet hebberig Gul Barmhartig Aait dieren Vindt een jong konijntje lief Spreekt geen kwaad over anderen Kwetst de ander niet Vergevingsgezind Neemt de schuld op zich Uit haar verdriet Vindt emotie tonen positief Niet arrogant | Het kwade Liefdeloos Hoogmoedig Ongevoelig Oneerlijk Zegt wat haar uitkomt Onverschillig Wantrouwend Status is heel belangrijk Geeft veel om materiele zaken Hebberig Gierig Onbarmhartig Raakt geen dieren aan Voelt niks bij een jong konijntje Spreek kwaad over anderen Kwetst de ander wel Haatdragend Schuift de schuld op een ander Uit geen verdriet Vindt emotie tonen een zwakte Arrogant |
Ik vraag me af, of het goede het wel van het kwade wint. Het kwade lijkt gewoon veel sterker! Volgens mij, als je het goede nastreeft, dan word je immens ongelukkig. Dat merk ik aan mezelf al enigszins.
Doet iemand je iets aan wat je verdriet heeft gedaan, en die ander ontkent dat en zegt dat het heel normaal is, dan dien je die persoon te vergeven. Dat is toch echt onmogelijk.
Het kwaad is van steen en valt niet te raken. Hoe kan de liefde dan ooit winnen van het kwaad?