[JavaScript] Pop-up window in IE

Pagina: 1
Acties:

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 18:59
Om toch nog enigszins tegemoet te komen aan alle dwazen die nog steeds met IE surfen, wil ik het pop-up venster op mijn website ook voor deze doelgroep aan de praat krijgen. Het gaat om een venster dat de bezoeker zelf opvraagt met een button, en in Firefox werkt deze vlekkeloos.

Probleem is echter de 'geniale' pop-up blocker die in de laatste IE-versies is ingebouwd: deze blokkeert niet alleen ongewenste pop-ups, maar alle. Zelfs de links op Startpagina.nl zijn niet te openen. Is er niet toch een omweg om de pop-up geopend te krijgen, zonder dat de gebruiker daarvoor allerlei toeren moet uithalen (zoals CTRL indrukken of settings wijzigen)?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21

tombo_inc

uhuh

wat je ook doet IE komt er volgens mij altijd tussen. is het niet dat ie popups blokt dan stopt ie wel activecontent. je moet denk ik hoe dan ook als client toestemming geven voor popups/active content.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Misschien wel offtopic: maar waarom zou je een popup willen gebruiken? Kun je het niet met een layer doen waarin je je formilier zet. Eventueel laad je realtime met xmlhttp je formulier in die layer.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 18:59
De pagina waar het omgaat laadt een .exe-bestand waarmee men een programma kan installeren. De pop-up geeft instructies over de installatie. Als ik dat niet via een pop-up zou doen, neemt het downloadvenster van IE de focus, waardoor ze de instructies niet meer kunnen lezen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Vanuit Flash kun je ongestraft popups openen, maar een popup blocker detectie script lijkt me toch niet een groot probleem om te implementeren voor een dwaas zoals mij.

• hilarisch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
waarom zet je niet de installatie instructies op de pagina waarop de download link staat.

Desnoods maak je de aanvankelijke link naar een aparte pagina met instructies (die automatisch, dan wel met extra klik) de download start.

Die pop-up blokkers zijn er niet voor niets. Mensen vinden pop-ups irritant ook 'gevraagde' pop-ups.

Probeer eerst eens een oplossing zonder pop-ups.
Pagina: 1