Rebooten Scaleo C

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156986

Topicstarter
Hallo, het volgende probleem doet zich voor met mijn Scaleo C:

Als ik het apparaat uitzet en dan weer aan (of in stand-by en weer aan) dan gaat ie aan, maar boot niet. Zwart scherm, de CPU fan gaat vervolgens op volle toeren draaien. (drie keer zo lawaaiig). Ik kan het apparaat vervolgens alleen nog uitzetten door de stekker (of schakelaar aan de achterkant uitzetten) er uit te trekken. Na een uur of twee kan hij dan weer worden aangezet (en doet hij ook weer 'normaal').

OS is WinXP Mediacenter.

Ik heb wat geexperimenteerd met de instellingen voor standby, heb hem van Auto naar S3 gezet. De andere optie is S1. Ik begreep dat S3 (en ik neem aan de Auto optie) de handigste is aangezien er een mediacenter op zit. Ook volgens Fujitsu moet de machine daarop staan ingesteld. Het probleem blijft echter bestaan. :'(

Op aanraden van Fujitsu helpdesk een andere Bios geladen maar die helpt me niet. Sinds die actie is de fan wel een heel stuk stiller geworden dan dattie was bij de aflevering.

Mijn vraag: kent iemand dit probleem, en wat kan ik er aan doen?
De machine is al een keer dmv. collect en return naar Fujitsu gegaan. Ik kreeg hem vervolgens twee weken later terug zonder passende oplossing (ze zeiden dat het was opgelost maar niet dus) dus op die club reken ik niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 156986 op 08-10-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 09:38

FongWan

The Stormrider ...

WinXp zelf opnieuw installeren misschien?
Heb vaak genoeg gezien dat WinXP die voorgeinstalleerd is crap werk en na een re-install alles naar behoren werkt. Dus echt format en niet een repair.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tip!
Zou ik voor de gein wel kunnen proberen, is een kleine moeite.

Maar zelf heb ik het gevoel dat het probleem in de BIOS zit, of in ieder geval op een lager niveau. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed ik heb WinXP compleet opnieuw geinstalleerd maar het heeft dus niet geholpen..... ;(
Ik zoek nog maar eens verder...