AMD FX-55 processor veel te traag

Pagina: 1
Acties:

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ik heb sinds donderdag een nieuwe processor (AMD FX-55) + moederbord (MSI K8T Neo2. Deze heeft echter vanaf het begin nog niet goed gewerkt. In PiFast bv haal ik 50 seconden, een beetje te lang voor een processor zoals deze. Ook in CPU-checks van 3dmark 2005 kom ik niet aan de 1 fps.

Wat ik al geprobeerd heb:
- AMD drivers installeren
- moederbord drivers installeren
- geheugen switchen (2x 512 Mb Kingston DDR400 dualchannel)
- moederbord bios updaten
- cool 'n quiet aangezet
- bios instellingen nagelopen (cpu wordt in Windows en in de bios herkend als 2600 Mhz, wat juist is)

Dit heeft allemaal niets geholpen. Ik draai trouwens Windows XP SP2.

Heeft iemand misschien een suggestie wat dit zou kunnen zijn? Na 24 uur zoeken wordt ik een beetje wanhopig :(

edit: De voltages zijn volgens MSI Core Center ook in orde.

[ Voor 5% gewijzigd door Jaded op 08-10-2005 21:33 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
ik zie nergens dat je windows opn. hebt geinstalleerd....

heb je alleen mobo+cpu vervangen, en de hdd met windows erop erin laten zitten ?

zoja....dan is dat het probleem... :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Detonator op 08-10-2005 21:35 ]

• Jaded
Was ik inderdaad vergeten te zeggen. Nadat ik de nieuwe hardware heb geinstalleerd heb ik Windows opnieuw geinstalleerd.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

AMD Athlon FX-55 = ~AMD Athlon 64 4200+

Volgens mij is 50 seconden 'pretty much the spot' ofwel aardig goed in de richting. Als ik vergelijk met andere processoren van 2,4 ~2,6GHz die ~50 sec halen. Die andere processoren kunnen met een lagere klokfrequentie wel beter scoren wegens sneller geheugen.

De CPU Checks in Futuremark zijn eenmaal zwaar. Daar moet je dus ook niet op blindstaren. De eindscore is belangrijker (CPU Score staat onder Details)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ja, maar meer als 1FPS moet je kunnen halen. Mijn 3500+ @ 2475 haalt bijv. iets van 2 tot 3, met uitschieters van 6 á 7 (laatste deel van return to proxycon, net een paar seconde voor het einde). C'n'Q moet je iig uitzetten.

• Jaded
Ok ik ben eruit. Ik heb de Catalyst 5.9 drivers van mn systeem gegooid en 5.8 geinstalleerd. 3dmark 2005 score is nu 6200, ipv 4400, en de cpu tests halen nu 3-7 fps ipv 0.

Ik heb me dus waarschijnlijk teveel laten leiden door de PiFast score. Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken :)

Verwijderd

K, bedankt voor het delen van je oplossing dat gebeurd namelijk helaas niet altijd.
Pagina: 1