Toon posts:

Geeld beeld na vastloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc'tje heeft me helaas in de steek gelaten, ik krijg geen beeld meer onder vage omstandigheden. Een resumé:

Vanavond wilde ik iets op m'n pc opzoeken, maar bleek het dat m'n pc volledig vast stond. Ik kon er niets meer mee, zodoende na een tijdje maar uitgedrukt. Na hem weer te hebben geactiveerd bleek er geen beeld meer te komen. Iets vreemds wat erbij komt is dat ie continue minuten op 'load' blijft staan (het oranje led-je op m'n pc blijft aan), een indicatie van het probleem??

Om het op te lossen heb ik allereerst gekeken of een andere monitor het probleem zou oplossen, geen effect. Vervolgens videokaart verwisseld met een andere: geen effect. Ten slotte om alles uit te sluiten ook nog mijn monitor op een andere pc aan te sluiten: monitor werkte.

Hebben jullie een idee wat het kan zijn, of rest mij niets meer dan deze te laten repareren bij m'n leverancier wat me vast wat euro's zal kosten (iets meer dan 3 jaar oud)?

Voor de volledigheid de specs:
Intel PIV 2,26 Ghz;
Asus P4T533-C;
Leadtek GeForce 4 Ti4200 128MB;

Monitor: Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DT 19"
Windows XP SP2

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:51
Wat voor voeding heb je? Al een andere geprobeerd? Al een BIOS-reset geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:33:
Wat voor voeding heb je? Al een andere geprobeerd? Al een BIOS-reset geprobeerd?
Een Chieftec HPC-360-202 (360W). Geen andere geprobeerd, ben er niet zo in thuis dus daar zal ik maar niet aanwagen. Bovendien gaat de pc wel gewoon aan.

Hoe doe ik een BIOS-reset zonder beeld te zien?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels in mijn garantiepapieren gekeken en kwam tot mijn verbazing ook nog een reparatiebon tegen van anderhalf jaar geleden. Ik was het al weer een beetje vergeten, maar het blijkt dat ik destijds exact hetzelde probleem had: moederbord defect.

Morgen leverancier bellen, zit drie jaar garantie op moederbordm, aangezien het al een keer vervangen is verwacht ik wel een beetje coulance van ze :) (en zo niet bestel ik nooit meer wat bij ze :().

Anyway: topic mag dicht