Matched pair of 2 losse modules?

Pagina: 1
Acties:

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 20:14
Na een lange zoektocht naar het beste 2x1gb overclock geheugen ben ik uitgekomen bij de Crucial Ballistix (Tracer) 2x1gb PC4000.

De normale Ballistix in 2x1gb matched pair is niet in Nederland te krijgen via een webshop, maar ben wel de Ballistix Tracer (met leds, wel hetzelfde als de normale) tegengekomen bij Komplett, maar dan losse 1gb modules.

Nu is mijn vraag, kan ik toch beter de 2x1gb kit kopen rechtstreeks van Crucial of kan ik even goed 2 losse 1gb modules kopen bij Komplett?

De prijs is in beide gevallen hetzelfde.

Graag jullie meningen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:29

Nakebod

Nope.

Als het goed is, mag dit niet uitmaken.
Zover ik weet, is bij een pair gezorgd dat 2 modules uit dezelfde productiebatch bij elkaar komen.
Dus dat er geen afwijking in de productie zit.
Of er verder nog speciale dingen zijn aan een pair? Niet dat ik weet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Maar als je ze allebei bij dezelfde winkel koopt, willen ze vast wel even kijken of de batchcode hetzelfde is. Bovendien, vaak is het zo dat winkels een aantal modules per keer bestellen, waardoor die waarschijnlijk al opeenvolgende serienummers hebben en dus ook dezelfde batchcode te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door The__Virus op 08-10-2005 21:26 ]

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Als de prijs in beide gevallen toch hetzelfde is zou ik wel voor de matched pair gaan. Dan ben je zeker dat beide modules goed met elkaar kunnen samen werken en ook goed kunnen (over) clocken.

telefoontoestel

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik zou idd voor matched pair gaan. Doe je dat niet, dan is er hoogstwaarschijnlijk niks aan de hand, maar is er wel een (heel kleine) kans dat er een klein verschil is, waardoor bijvoorbeeld Dual-Channel niet goed werkt. Matched Pair zou gegarandeerd moeten werken in een Dual Channel opstelling..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Maakt geen donder uit. Als jij LED'jes cool vindt neem je daar twee module's van want het zal exact net zo goed in dualchannel werken als zo'n matched pair :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 20:14
Ik ben eruit. Ik ga de nog 4 voorradige 1gb modules bij Komplett bestellen. 2gb begint bij mij al een beetje krapjes te worden, dus dacht gelijk maar goed doen :)

Bedankt voor jullie reacties.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Maakt iid niets uit.. Overigens, toen ik mijn Crucial (non-lichtjes-versie) kocht was het goedkoper om deze uit engeland te laten overkomen.. Moet je uiteraard wel een creditcard hebben.

iRacing Profiel

Pagina: 1