[WoW] Super zware processor belasting???

Pagina: 1
Acties:

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 09:15
Ik heb vorige week mn pc'tje een beetje geupgrade, aangezien WoW (vooral in IronForge) niet speelbaar was (soms stond ik wel 3min stil).
De 512MB was gewoonweg niet voldoende, op het moment dat ik stil stond was mijn harde schijf dan ook enorm aan 't swappen.
Aangezien mijn moederbord geen geheugen uitbreiding aankon (weer een lang ander verhaal :)), heb ik dus ook het moederbord en de processor vervangen.

Mijn config nu:
Asus A8V Deluxe
AMD Athlon 64 3000+ (venice core)
2 GB PC3200
GeForce 6800GT

Het spel draait al stukken beter, maar blijft momenten houden dat deze bevriest (15s - 30s). Ik constateer dat WoW constant 100% van mijn CPU gebruikt.

Mijn vraag is dan ook:
Is dit normaal?
Hebben andere mensen met soortgelijke opstelling ook last van'het bevriezen?

Indien bovenstaande niet normaal is, hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

100% cpu gebruiks is natuurlijk normaal (duh)
en gebeurt dat hangen toevallig als je ironforge of ogrimar inloopt ?
daar heeft namelijk iedereen last van. heeft te maken met de vele spelers die daar zitten.

Daarnaast helpt het om je schijf waar wow opstaat goed gedefragmenteerd te hebben, en een snelle schijf is altijd goed :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Eh, mijn A64 2800+ loopt uit zijn neus te peuteren tijdens WoW, dus ik denk dat er wat anders mis is.

Burp

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:39
Ik heb daar ook wel eens last van gehad. Bij mij bleek het volgende aan de hand te zijn.

Als ik dan bijvoorbeeld gewoon aan het spelen was, ongeacht in welk gebied ik bezig was, begon mijn harde schijf ineens te draaien als een gek. CPU vloog naar 95 - 100% en spelen was bijna onmogelijk.

Wat bleek -> mijn antivirus ( Norton 2005 destijds ) kreeg het ineens in zijn haren om de WoW directory op mijn C-schijf te gaan scannen... |:(

Daarop heb ik de volgende dingen gedaan:

- WoW geïnstalleerd op een andere harde schijf
- Norton 2005 gedeïnstalleerd en avast antivirus geïnstalleerd

Problem solved :)

Uiteraard kan het ook geen kwaad om na het ombouwen van je systeem alle software opnieuw te installeren :)

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 09:15
heuveltje schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:06:
100% cpu gebruiks is natuurlijk normaal (duh)
en gebeurt dat hangen toevallig als je ironforge of ogrimar inloopt ?
daar heeft namelijk iedereen last van. heeft te maken met de vele spelers die daar zitten.

Daarnaast helpt het om je schijf waar wow opstaat goed gedefragmenteerd te hebben, en een snelle schijf is altijd goed :)
Het gebeurd in IF, maar had toch echt verwacht dat die 2 GB het "lag" probleem daar zou oplossen. Met de HD heeft t niets te maken, tijdens het hangen is er geen/nauwelijks HD activiteit.
In principe loopt het systeem verder perfect (geen crashes of rare foutmeldingen in de event viewer), maar misschien is de upgrade zonder reïnstall wel de boosdoener.

Ik ga volgende maand wel eerst een nieuwe HD kopen en Windows opnieuw installleren, hopen dat 't helpt.