Toon posts:

JPEG niet meer te openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het openen van JPEG bestanden die ik van de compactflash kaart op de pc heb gezet. Ik heb een Nikon D70 en had geen problemen tot een week geleden.

Van een veertigtal foto´s die ik heb genomen kan ik de laatste 20 niet meer openen.
Ik heb van allerlei programma´s geprobeerd (Microsoft Picture and fax viewer, Adobe photoshaop en viewer, MS office picture manager, Paint etc), maar geen enkele doet het.
Ook pixrecovery werkt niet. Dit programma geeft aan dat het niet eens een JPEG bestand is dat ik probeer te openen.

Ik heb ook op virussen gechecked en het W32.Klez.E is het ook niet. Ik ben door andere topics heengebladerd, maar ben nergens een oplossing tegengekomen.
Heeft iemand suggesties?
Ik kan uiteraard een foto toesturen zodat iemand het kan proberen.

Ik zou de foto´s dolgraag wel willen openen/ontwikkelen.

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 20:48:
kan ik de laatste 20 niet meer openen.
Heb je ze ooit wel kunnen openen? Zo ja, met welk programma? Kun je er ééntje posten als het nog niet is gelukt? (Ook al zien we 'm dan wel/niet?) ;)

Verwijderd

Misschien heb je de laatste 20 foto's in RAW formaat opgeslagen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Mocht je de mogelijheid hebben er een paar (als link) voor ons te kunnen uploaden dan kunnen we wellicht ook eens proberen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
er zijn foto´s bij waarvan ik zeker weet dat ik ze heb kunnen openen, die zijn namelijk ook ontwikkeld. ik zal daar een foto van uploaden, alleen weet ik niet hoe dat moet, is dat in het kort uit te leggen?

• Compunologist
  • Niet online
Als je er een paar hebt die niet groter zijn dan 1024 kilobytes (limiet die nogal wat image hosters hanteren voor gratis plaatsing) kun je ze hier eenvoudig kwijt en kunnen wij ze onderzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
helaas, ze zijn allemaal ongeveer 2.5mb. is mailen een optie?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Compunologist schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:34:
Als je er een paar hebt die niet groter zijn dan 1024 kilobytes (limiet die nogal wat image hosters hanteren voor gratis plaatsing) kun je ze hier eenvoudig kwijt en kunnen wij ze onderzoeken.
bij imageshack kun je geen corrupte bestanden kwijt. Je zult met ftp moeten uploaden naar je personelijke webspace bij je isp. of....

Deze werkt wellicht wel voor corrupte bestanden (bestanden worden na 14 dagen gewist)

http://www.savefile.com/index.php?id=upload

mail anders maar naar ############ dan gooi ik ze tijdelijk online. Done.

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 08-10-2005 21:54 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
net verstuurd, ben benieuwd.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

File save as:

http://tijdeljk!

2meg (2.297.109 bytes) groot, als ik alles goed gedaan heb

[ Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 09-10-2005 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad het bestand dat ik heb verstuurd. geen beeld, kon jij wel de thumbnail zien?
Ik kan dat namelijk wel op mijn pc. Ik weet welke foto het is omdat ik dit aan de thumbnail kan zien, openen lukt alleen niet.
Wel heb ik van een soortgelijk topic begrepen dat een thumbnail los staat van de foto en dat de thumbnail een beperkt apart deeltje van de foto is, dus dat dat inderdaad kan (wel thumbnail, geen foto).

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nee, ik zie geen tumbnail. die wordt ook gecached in in thumb.db

• Compunologist
  • Niet online
Hier ook nada, DSC_1310.JPG wordt niet herkend als jpg, eigenschappen niet beschikbaar, ook geen thumbnail. Is er iets wat je je kunt herinneren dat die laatste 20 foto's met elkaar gemeen hebben? Heb je ze ergens doorheen gehaald, zelfde bewerking, etc?

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 16:19
ik heb een jpg recovery tool geprobeerd. maar hij zegt dat er niks te repareren is....

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist het rare. Ik heb een serie foto´s gemaakt, in dit geval van mijn twee kinderen die op de grond spelen. De foto´s zijn allemaal binnen tien minuten gemaakt waarna ik deze foto´s (samen met een hele stapel foto´s van de dagen ervoor) naar de computer heb gekopieerd om te selecteren.
In deze serie zijn de eerste foto´s prima (net als alle foto´s die ik de dagen ervoor genomen heb trouwens), maar vanaf een bepaalde foto tot en met de laatste is het dit probleem (niet meer kunnen openen nadat ik ze wel een keer heb kunnen openen). De eerdere foto´s kan ik nu (nog) wel openen.

Ook kom ik, als ik in oudere mappen ga kijken, ook weer foto´s tegen die ik ooit eens wel, maar nu niet meer kan openen. Gelukkig heb ik deze al ontwikkeld.
Het lijkt wel of er iets is dat lukraak foto´s aan het aantasten is. Ik heb wel Norton antivirus (betaalde en legale versie) en die update ik zeer regelmatig net zoals ik regelmatig alle schijven op virussen/spyware controleer. Norton kan niets vinden.

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 16:19
heb nog een tooltje geprobeerd het valt niet te recoveren :?

mss idd een virus, maar als je een virusscanner heb draaien zal dat het wel niet zijn.....

• Compunologist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 22:23:
Ook kom ik, als ik in oudere mappen ga kijken, ook weer foto´s tegen die ik ooit eens wel, maar nu niet meer kan openen.
Op het moment dat ik dit las, dacht ik "virus". Hoeft niet maar kan. Ik heb je DSC_1310.JPG door Kaspersky gehaald zonder resultaat maar dat wil niet zeggen dat er geen virus bezig is jouw dierbare spullen te vernachelen. Kaspersky heeft bij mij in ieder geval op mijn PC diverse trojans en ander tuig weggehaald waar Norton niets detecteerde. Nogmaals, op dit punt is nog te vroeg om met zekerheid te roepen "virus" maar kan in ieder geval geen kwaad om 's een andere scanner te testen.

Verder: staan er nog een paar van die foto's op die CF-kaart? Zo ja, kun je dan die foto's zonder problemen bekijken rechtstreeks vanaf compactflash? En zo ja, probeer ze dan nog 's over te zetten naar PC? En wat zie je dan?

BTW, welkom op GoT (2 uur later maar ach... ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Compunologist op 08-10-2005 22:55 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:35
Lijkt op random data. In de header is geen enkel MIME type terug te vinden, file geeft dan ook alleen maar "data" terug als mime type. Ik zou geen idee hebben wat er met dat bestand is gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga er maar van uit dat het niet meer te redden is, en zal vaker en beter een back-up maken.
iedereen bedankt voor de erin gestopte tijd en moeite.
Pagina: 1