Toon posts:

Windows in linux runnen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs vernomen dat het mogelijk is om windows in linux te draaien. Is dat mogelijk en hoe moet ik dat doen? Of is dit echt voor gevorderden. Ikzelf ben een linuxnoob, maar zou het wel handig kunnen gebruiken.

de linux is Ubuntu 5.04 voor AMD 64
Windows is Xp professional met SP2 32bit versie

Het zou er dan op neerkomen dat ik een veel stabieler systeem heb dan ook veel handiger is (ja kan makkelijk gaan gamen zonder eerst te moeten reboten om windows te booten)

Alvast bedankt

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

VMware kan dat mee. Gamen zal er alleen niet mee gaan (te traag).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:44

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 20:25:
Ik heb onlangs vernomen dat het mogelijk is om windows in linux te draaien. Is dat mogelijk en hoe moet ik dat doen? Of is dit echt voor gevorderden. Ikzelf ben een linuxnoob, maar zou het wel handig kunnen gebruiken.

de linux is Ubuntu 5.04 voor AMD 64
Windows is Xp professional met SP2 32bit versie

Het zou er dan op neerkomen dat ik een veel stabieler systeem heb dan ook veel handiger is (ja kan makkelijk gaan gamen zonder eerst te moeten reboten om windows te booten)

Alvast bedankt
Je bent linuxnoob dus alles moet je voorgekauwd worden? Er is gewoon een linux versie van vmware, dus daar kan je windows in draaien. Verder heeft een van de nieuwere versies van vmware ook ondersteuning voor hardware geaccelereerde kaarten, dus daar moet grafisch ook het een en ander uit te halen zijn, maar verwacht daar niet teveel van.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Er is ook nog Win4Lin, kun je Win98 (en 2000/XP in Win4Lin Pro) draaien op Linux.
Met Pro heb ik geen ervaring, maar 98 draaide als een trein met de 'normale' Win4Lin.

Gamen kun je, zoals gezegd, wel vergeten. Maar idd, ga eens wat zoeken ofzo want er is heel erg veel over dit onderwerp te vinden. Zowel op GoT als op de rest van internet!

Verwijderd

Topicstarter
M-ThijZ schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 20:49:
[...]

Je bent linuxnoob dus alles moet je voorgekauwd worden? Er is gewoon een linux versie van vmware, dus daar kan je windows in draaien. Verder heeft een van de nieuwere versies van vmware ook ondersteuning voor hardware geaccelereerde kaarten, dus daar moet grafisch ook het een en ander uit te halen zijn, maar verwacht daar niet teveel van.
Ontopic: er valt dus niet veel meer mee te doen dan te inet gelateerde dingen

Offtopic
Ik zei da ik linuxnoob ben omdat het kan zijn dat jullie het geprobeert hebben en er totaal niet aan uitgeraken. Met andere woorden, je moet ervaring hebben voor je dit kunt.
Verder ben ik gaan googlen maar ik vond niet echt iets nuttigs. GoT search had ook niet veel te bieden

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

JE kunt een complete virtutele machine draaien: vmware(payware) /bochs (open src)

of een "wine" variant om executlabes met wisselnd succes onder linux draaien. (wine= open source, crossover = payware)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Gamen in VMWare gaat helemaal niet lukken omdat DirectX en OpenGL niet werken binnen VMWare. Dus ook niet met minder performance, helaas. (tenzij je patiencen en mijnenvegen gamen noemt, die zullen wel werken :)) Voor de rest werkt VMWare perfect en supersnel. Maar omdat je er niet mee kan gamen heb ik het er zelf ook weer afgegooid en een doubleboot-systeem gehouden. Als je windows alleen nodig hebt voor office is vmware een perfecte optie.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Gamen kan dus wel (met wisselend succes) als je wine of de betaalde variant daarvan gebruikt :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:48:
Gamen in VMWare gaat helemaal niet lukken omdat DirectX en OpenGL niet werken binnen VMWare. Dus ook niet met minder performance, helaas. (tenzij je patiencen en mijnenvegen gamen noemt, die zullen wel werken :)) Voor de rest werkt VMWare perfect en supersnel. Maar omdat je er niet mee kan gamen heb ik het er zelf ook weer afgegooid en een doubleboot-systeem gehouden. Als je windows alleen nodig hebt voor office is vmware een perfecte optie.
Voor office? Daar heb je de volgende alternatieven voor: OpenOffice, Abiword, Gnumeric, ...

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Dit is bekende kost, dus deze gaat op slot.

Zoek eens in de search op bijvoorbeeld vmware en kijk eens naar mogelijke alternatieve software en/of games. Een aantal games zijn ook in een Linux versie verkrijgbaar.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.