dat wat jij zegt helpt nog steeds niks. Is er geen meer nieuws bekend over?
Ik heb exact dit probleem wat eerder door iemand omschreven is. ZEEEER irritant, ik word er bijna een beetje kwaad van. Speciaal m'n c: geformatteerd, alles schoon en keurig netjes de nieuwste drivers, nieuwe soundcard gekocht (XFI), nieuwe videokaart (7900GT) en nog werkt het niet. Om gek van te worden!
Zoals deze persoon het omschrijft heb ik het ook. Heb m'n eigen specs ingevult:
Hallo GoTTers,
Ik heb onlangs een formatje gedaan, want ja jullie kennen dat wel dat alles zo traag als dikke poep gaat na een tijdje... Dus ik denk ik ga Battlefield 2 lekker installeren. Tot zover niks aan de hand.
Het spel is geinstalleerd, ik check even of hij het doet. Ook geen probleem. Ik download alles patches krijg Patching Failed fouten maar heb via het uitvoeren ---> cmd ---> etc toch de patches kunnen installeren.
En nu komt het....
Nu ik de nieuwste patch erop heb, laat hij even het logo zien en crashed daarna weer terug naar mijn desktop zonder ook maar een foutmelding of geluidje te laten zien/horen. Ter verduidelijking... Ik kom NIET in het spel zelf... daarvoor crashed hij al naar mijn desktop.
Nou heb ik op het internet lopen zoeken naar wat het mischien zou kunnen zijn en nou staat hij er bij de nieuwste ATi drivers dat er een desktop crash bug is uitgehaald... Maar ik heb een Nvidia GeForce XFX 6800 LE (verdere specs zie hieronder). Hebben jullie enig idee wat ik zou kunnen doen, of wat het probleem zou kunnen zijn?
Mijn specs
3500+
Asus A8N SLI Deluxe
1024mb hyperX geheugen
XFX 7900GT 256mb
Soundblaster XFI
Razer Copperhead muis
GROTE EDIT
aaarrgghhhh ik heb het gevonden hoor! Bij FAQ topic vond ik de oplossing uiteindelijk. Voor iedereen die hier nog mee zit te kloten DIT is de oplossing en niks anders

Dus voor de mensen die het BF2 Logo nog zien, dan een paar scherm flikkeringen krijgen en DAN weer naar de desktop gaan is het volgende de oplossing:
Het probleem is je refreshrate en waarschijnlijk heb je een TFT scherm. TFT's hebben een maximale refreshrate van 75Hz. Het probleem is dat in je config file van je Battlefield profiel een
verkeerde resolutie + refreshrate staat! Doe het volgende:
- Ga naar \Mijn Documenten\Battlefield 2\Profiles\
Bij mij zie ik 2 Profiles staan, namelijk Default en 0001. Bij mij was het opgelost door te kiezen voor het profiel Default (logisch eigenlijk).
- In de map Default vind je een wat files. Open de file video.con in je notepad.
- Je ziet daar staan VideoSettings.setResolution met daarachter (bij mij tenminste)1280x960@85Hz
Daar zit dus meteen de fout want mijn scherm kan alleen 1280x1024@75Hz aan (19inch TFT). Heb je dus ook een 19 inch verander het dan in VideoSettings.setResolution 1280x1024@75Hz
Bij een 17inch TFT lukt dit misschien niet en zul je hem op 1024x768@75Hz moeten zetten (proef ondervindelijk).
- Sla de textfile op en start Battlefield 2 weer.
- Tadaaaaaaaaaaaaah!!!

hij start weer en je pesthumeur omdat je al weken naar de oplossing zoekt is verdwenen!
Vergeet alles met patchen, unpatchen, registry klooien en probeer dit !
[
Voor 34% gewijzigd door
Verwijderd op 07-07-2006 16:07
]