Omdat ik een paar Samba shares wil mounten over het internet heen, leek het me nodig om een VPN op te zetten tussen m'n server (colo) en m'n werkstation thuis.
Thuis zit ik via NAT en een switch achter een Speedtouch 510 v4.2 modem, die aangesloten zit op een ADSL verbinding van Planet Internet. Volgens mij is dat vaak een probleem, maar nu niet.
[cut, zie edit]
M'n pptpd config:
Alvast bedankt!
[edit]
Ben al verder. Hij doet het meestal! Soms (best vaak) krijg ik de melding "Error 737: Loopback was detected.". Als ik dan op Redail klik (een paar keer) kom ik er uiteindelijk wel in.
De syslog zegt:
Thuis zit ik via NAT en een switch achter een Speedtouch 510 v4.2 modem, die aangesloten zit op een ADSL verbinding van Planet Internet. Volgens mij is dat vaak een probleem, maar nu niet.
[cut, zie edit]
M'n pptpd config:
En m'n ppp config:quote: /etc/pptpd.confppp /usr/sbin/pppd
option /etc/ppp/pptpd-options
debug
logwtmp
#bcrelay eth0
localip 192.168.0.1
remoteip 192.168.0.234-238,192.168.0.245
Heeft iemand enig idee waar ik het probleem kan zoeken? Ik heb nog nooit met ppp/pptp/vpn gewerkt..quote: /etc/ppp/pptpd-optionsname pptpd
refuse-pap
refuse-chap
refuse-mschap
require-mschap-v2
require-mppe-128
proxyarp
nodefaultroute
debug
lock
nobsdcomp
Alvast bedankt!
[edit]
Ben al verder. Hij doet het meestal! Soms (best vaak) krijg ik de melding "Error 737: Loopback was detected.". Als ik dan op Redail klik (een paar keer) kom ik er uiteindelijk wel in.
De syslog zegt:
Die melding heb ik eerder gekregen, maar dat heb ik toen volgens mij opgelost door ppp_async mee te compilen in de kernel (dus die zit er nu in). Wat zou het nu kunnen zijn?quote: syslogFailed to open /dev/pts/0: No such file or directory
[ Voor 74% gewijzigd door nrg op 09-10-2005 14:14 ]