Toon posts:

Sigma 18-50mm 1:2.8 EX DC??

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw op een forum en nieuw op dit topic dus ik hoop dat ik het goed doe.
Ik ben sinds enkele maanden de gelukkige bezitter van een 7D. Prachtige camera. Op deze 7D gebruik ik oa een 28-80 zoomobjectief die ik op mijn 505 gebruikte.
Kwalitatief doe ik daarmee de 7D tekort en ik kom groothoek tekort. Nu zijn er enkele alternatieven waarbij de financien rond de 450 euro moeten blijven, oa de Sigma 18-50 1:2.8.
Heeft iemand ervaring met deze lens?
Heeft iemand een ander alternatief?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:40
Ik heb er vorige week even mee gespeeld, in combinatie met een Nikon D50.
Beviel me goed.
Lens is mooi stevig gebouwd, niet te groot.
Focus is snel en stil.

Beeldkwaliteit ziet er op het eerste gezicht zeker goed uit. Heb een aantal portretten op 50mm 2.8 geschoten, en qua scherpte zag dat er prima uit. Bokeh is ook mooi.
Heb geen testen of vergelijkingen gedaan qua beeldkwaliteit, maar al met al lijkt me dit een mooie lens.. het bereik is ideaal en 2.8 over het hele berijk is ook erg mooi.

Enige nadeel is dat het een 'DC' lens is. Dus alleen geschikt voor APS-C size sensors.
Je kan eventueel ook aan een KM 17-35 2.8-4.0 denken. Ook een mooie lens, maar een minder bereik en minder lichtsterk op het einde. Wel geschikt voor fullframe.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Hoi Ron7D,

Welkom op GoT :)

We hebben in FG een speciaal topic voor objectief-vragen, zie Centraal objectieven-topic V4.0 . Daar kan je, de topicstart in acht nemend, je vraag beter kwijt dan in een los topic. Bovendien is dit een dubbelpost met [rml]Ron7D in "[ DSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D topi..."[/rml] , dat bericht heb ik dus ook verwijderd.

Misschien kan het geen kwaad om de verschillende stickies in FG zoals Fotografie Policy , Fotografie FAQ, Koopadviezen en Tutorials en FG Favourites door te nemen, die staan boordevol informatie.

Succes verder :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Dit topic is gesloten.