computer reset door speedtouch 121

Pagina: 1
Acties:
  • 955 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb sinds de aanschaf van adsl een groot probleem met mijn computer, ik hoop dat het onder het typen van deze post niet optreed |:(

Elke keer als ik de computer aanzet en ik zit op internet, dan reset mijn computer om de zoveel tijd. Dit probleem begon op te treden sinds de aansluiting van het wireless usb adapter. Deze is van het merk speedtouch met de informatie:

Speedtouch 121g
wireless 802.11g
usb adapter

Ik heb al andere usb poorten geprobeerd, heb er al een hub tussen geplaatst (zonder eigen spanningsbron. Ik heb ook al aan andere mensen gevraagd wat het kan zijn, en al op internet gezicht maar ik het het nog niet gevonden.

Het probleem is nooit voorgekomen totdat ik dit apparaat aansloot :(
Ook word de adapter heel warm (je kunt hem nog wel vastpakken, maar tis flink heet)
Misschien heeft een van jullie er ooit eens mee te maken gehad.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Thandor

SilverStreak

Heb je niet de mogelijkheid om de wireless adapter op een andere PC te gebruiken ?

Op die manier kun je namelijk controleren of het aan de PC of aan de wireless adapter ligt.
Of het ligt aan beide PC's, echter is die kans niet zo groot ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

hallo!

ik ben ERG benieuwd naar je evt. oplossing, want mijn pc reset ook met dat ding van speedtouch..
ik wil niet zeggen dat ik alles al geprobeerd heb, maar ik ben toch redelijk hopeloos inmiddels.

alvast bedankt!

• The Godsha
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:51:
hallo!

ik ben ERG benieuwd naar je evt. oplossing, want mijn pc reset ook met dat ding van speedtouch..
ik wil niet zeggen dat ik alles al geprobeerd heb, maar ik ben toch redelijk hopeloos inmiddels.

alvast bedankt!
Ik heb er nog geen oplossing voor. Hij reset nog steeds. En dat heb ik niet als de speedtouch 121g
uit mijn USB poort heb gehaald. Dus het ligt toch zeker daaraan.
Tevens heb ik ook een probleem met mijn Router, deze gooit het internet er op een willekeurige tijd uit. Ik heb soms 8 keer per dag disconnecties en ik weet er geen raad mee.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Heb je de nieuwste chipset drivers?
XP kan het wel standaard ondersteunen, maar in de drivers van de fabrikant zitten soms wat fixes van bijvoorbeeld dit soort problemen.
En uiteraard de nieuwste drivers van de speedtouch site?

Verder zou ik *persoonlijk* geen USB gebruiken voor netwerken, mijn ervaring is dat dat niet lekker werkt.

Ik heb dit ook gehad met een USB ADSL modem van speedtouch.
Echter, bij een klant draait de webserver zelfs op zo'n wireless verbinding.

offtopic:
Terugklokken is ook een optie, omdat overklokken niet altijd bevorderlijk is voor de stabiliteit.
Kijk iig. eerst even of het wat uithaalt

[ Voor 38% gewijzigd door Romke op 22-03-2006 16:14 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• The Godsha
Anti-XP schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:52:
Heb je de nieuwste chipset drivers?
XP kan het wel standaard ondersteunen, maar in de drivers van de fabrikant zitten soms wat fixes van bijvoorbeeld dit soort problemen.
En uiteraard de nieuwste drivers van de speedtouch site?

Verder zou ik *persoonlijk* geen USB gebruiken voor netwerken, mijn ervaring is dat dat niet lekker werkt.

Ik heb dit ook gehad met een USB ADSL modem van speedtouch.
Echter, bij een klant draait de webserver zelfs op zo'n wireless verbinding.

offtopic:
Terugklokken is ook een optie, omdat overklokken niet altijd bevorderlijk is voor de stabiliteit.
Kijk iig. eerst even of het wat uithaalt
Chipset drivers updaten is beetje lastig via de medion site. Ik heb mijn computer nu niet overclocked en heb er nog steeds last van.
De nieuwste drivers van de speedtouch site heb ik nog niet geprobeerd ;) ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.
Ik zit een op aardige grote afstand van de Router en mijn pa heeft geen zin in geboor en kabeltjes trekken voor netwerk, dus veel anders dan wireless zit er niet op.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Het klinkt misschien een beetje dom, maar hoe staan de volt waarden van je voeding er eigenlijk bij?

Het is maar een suggestie maar je geeft al aan dat je USB adapter heet wordt, misschien een teken dat hij wat teveel voeding van je USB poortje trekt oid ;)

Als dat het zou zijn dan zou een driver update het niet kunnen oplossen, een firmware wellicht ;)

Hoi

Pagina: 1