Toon posts:

Coolermaster Ultra Vortex past niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola en goedenavond,

Ik heb net een nieuw moederbord, processor en koeler gekocht.

Koeler: Coolermaster Ultra Vortex KCC-V91 P4/AMD low noise
Moederbord: Asus K8N4-E Deluxe S764
Proc.: Sempron 2600+

Nu ben ik bezig geweest om de koeler te installeren alleen past deze niet. De koeler moet op 6 punten vastgeschroefd worden op het moederbord alleen is dit niet "mogelijk" omdat er maar 2 bevestigingspunten op het moederbord zitten. Daarnaast zit op de achterkant van het moederbord een metalen plaat (2 schroeven) die eigenlijk verwijderd zou moeten worden om plaats te maken voor het bevestigingsstuk van de koeler.

Heeft iemand hier ervaring mee of zie ik iets over het hoofd?

Alvast dank voor de replies.

Greetz
Sauerkraut

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:10

GVR

Om de een of andere vreemde rede krijg ik de installation guide van Coolermaster niet goed geladen in acrobat reader, dus kan niet zien hoe hij bevestigd moet worden.

De plaat onder je moederbord zal je er vast gewoon af kunnen schroeven, zodat deze plaats kan maken voor het bevestigingsmateriaal van Coolermaster

Verwijderd

Topicstarter
De plaat heb ik geprobeerd eraf te halen maar deze zit ook vastgelijmd. De koeler zelf moet op 6 punten vastgeschroefd worden maar op het bord zelf zitten maar 2 schroefpunten. Er zitten wel 4 punten op het moederbord maar dat zijn helaas geen gaten.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:10

GVR

Zit er niet iets van een plaat bij die je om de socket heenplaatst (die je met 2 schroeven vastzet), waarna je de koeler met 6 schroeven vastzet op die plaat?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nee.

je moet dus de plaat aan de achterkant van je moederbord verwijderen.
dit doe je het makkelijkst als je de plaat verwarmt en dan voorzichtig probeert te verwijderen.
dan zal je ook zien dat er 6 gaten zitten ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwarmen?? Hmmz klinkt niet standaard.

Verwijderd

Ik zou lekker terug gaan met je cooler en een cooler kopen die wel past..

offtopic:
En 2, waarom ga je niet eerst uiizoeken of een cooler wel past alvorens hem te kopen... Ik research 2 weken tot 2 maanden alvorens ik wat koop. (hangt er vanaf van wat he :) )

Ik besloot 2 maanden geleden een cooler te kopen... De swifttech voor socket 462... toen wilde ik weer een andere en toen weer en toen weer... en nu heb ik genoeg info en nu ga ik uiteindelijk voor die swifttech.. 55 euro zonder fan, kost wat centen, maar dan hebbie ook wat ;)

Verwijderd

Topicstarter
De koeler was op advies van de verkoper en heeft positieve reviews. Ik kan mijn probleem ook nergens vinden. Het zal idd ingeruild moeten worden. Ik hoopte eigenlijk dat iemand een antwoord wist zodat ik morgen aan de slag kon. Die vlieger gaat dus niet op.

Jammert.

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Beetje oud topic maarja...
Volgens mij moet hij helemaal niet op 6 punten vastgeschroefd worden maar gewoon 2 voor amd en 4 voor intel.
Pagina: 1