Toon posts:

beste (cliche) moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik vroeg me af wat op dit moment qua prijs/prestatie/stabiliteit het beste moederbord is voor p3 (of liever nog athon. Ik wil echter voor cpu + moederbord niet meer dan 1000 piek uitgeven.
stabiliteit is voor mij erg belangrijk (koetjes grazen :) , maar snelheid (UT) is het belangrijkste.

help!!!

Verwijderd

Abit KA7 + Athlonnetje ;)

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Abit Bf-6 met een P3-600 100 fsb overklokken naar 133 mhz fsb! MOOEEEEEEEEEEE! :) Duw er wel even pc133 geheugen op.

Verwijderd

asus k7v + athlon 700 (of 750) plus een tweeking device van highspeedpc.com rond de duizend gulden

Verwijderd

Snelheid belangrijkst???
Abit KA7 + Athlon 700/750 nemen...

Vanwege leveringsproblemen zijn P3's nu bijna 2x zo duur voor hetzelfde, dus P3 lijkt me niet echt aanrader !!! :(

{> {>

Verwijderd

ik wil echt geen flamewar beginnen maar ik raad toch echt een asusmobo aan vanwege stabiliteit en snelheid.

als je je athlon wil oc-en koop dan een gfd (zie boven tweeking device2 is aanrader goedkoper als een freespeedpro, kleiner, geen external power nodig bla bla)

Verwijderd

Voor PIII vind ik de MSI 6163PRo en de BX-Master de beste en stabielere keus, heeft bewezen goed te draaien, en MSI is er in geslaagd (net al Abit) om met TopTechIII en BusRacingIII snelheden te halen met PC133 van 150MHz FSB en 550ESECC2 loopt op 825MHz te pompen... ;)(mijn bord)

• oCe
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

abit is leuk voor de huis tuin en keuken tweaker... dat het echt stabiel is... en betrouwbaar... nee.

je wilt niet weten hoeveel abit mainboardjes ik RMA krijg op de zaak en hoeveel ik er problemen zie geven in mijn omgeving... er komt hier thuis ABSOLUUT NOOIT meer een abit in huis, heeft me meer grijze haren bezorgt dan elk ander type mainboard. BAH. fuck abit.

voor mij niets anders meer dan MSI en Asus.

heej maar goed who cares about mijn mening :) ben ook maar een td'er... en zie maar minimaal 10-20 van die dingen per week voorbij komen... och...

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

zow hehehe ik ben dus blijkbaar niet de enige die 3 verschillende types!!!!!(pentium blabla lx6 en be6) abit mobo's heeft terug gestuurd omdat ze het niet naar behoren deden.

en nog iets waarommzou het zo zijn dat geen enkele grote pc bouwer (nec/hp/compaq etc etc) abit mobotjes gebruikt...... zegt toch wel iets lijkt mij

en dat 6e pci slot op de ka7 is vrijwel nutteloos omdat de kx133 naar mijn weten maar 5 pci busmasters ondersteund.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Nou, ik heb al een hoop Abit mobo-tjes gehad, een BH6, BX6 rev2., BP6, en nu koop ik toch echt weer een Abit, nu maar de BE6-II.
Ik heb echt nog NOOIT een probleem gehad met Abit moederbordjes, dussss....

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

is misschien wel belangrijker welke video kaart je gebruikt...
ut is voodoo geoptimaliseert dus...
en ik kan er naast zitten maar in mijn beleving is de wat oudere techniek altijd betrouwbaarder (lees>stabieler) dan nieuwe dus zo'n bx plankie kan niet mis zijn in dat opzicht, maar dan zit je misschien over een jaar weer te klooien als blijkt dat die amd socket sjppies toch wel ERRUG lekker presteren :)

heb zelf maar een 2dehands abit bh6 gekocht voor bijna nop, en dan een cel2 566 erin, kan ik ook weer voruit en kost nagenoeg geen drol :)

tijd voor verandering.

Verwijderd

maar ik zei dat ik geen flamewar wilde starten dus laten we maar op houden over dit onderwerp

mijn ervaring leert mij dat IK in ieder geval nooit meer een abit zal kopen

Verwijderd

Sorry Oce, maar je klets uit je nek!
Ik heb altijd asus moederborden gehad maar sinds een half jaar een asus BE6-2 (BX) en coppermine 500@750 zonder problemen. Samen met de Asus Gforce DDR loopt alles hier als een zonnetje. Asus is zonder meer goed, maar ook duur. Abit was de eerst met het o zo easy jumperless configureren moederbord.
Daarnaast hebben in het verleden zowel asus als abit diverse problemen gehad.
TIP: WAT GOED OF MINDER GOED IS HANGT AF VAN HET FEIT OF AL JE COMPONENTEN IN JE PC GOED BIJ ELKAAR PASSEN.

Verwijderd

dat asus duurder is heeft een beetje met de doelgroep te maken die is wat "proffesioneler".

kijk maar naar het aantal scsi/dual/gx/i840/onboard lan boarden wat asus uit brengt geen enkel ander merk (misschien supermicro) brengt zo'n groot aantal verschillende boarden uit

• oCe

oCe

aka Dookie.

hobcat: dat jou configuratie bij JOU thuis perfect werkt; hartstikke gefeliciteerd.

op mijn werk (technische dienst van een computerbedrijf...) zie ik VEEL van die dingen voorbij komen in praktisch ELK denkbare configuratie. en TELKENS weer problemen. dan dit, dan dat. probeer al je vijf PCI sloten maar eens te gebruiken... wordt leuk aangezien PCI slot 5 de busmastering deelt met je highpoint controller, PCI slot 3 zijn IRQ deelt met de highpoint controller. PCI slot 2 en 4 gedeeld zijn. jaaaaa.... go abit... (dit is b.v. de Abit BE6-2 configuratie, en het meest zieke is... door al die problemen leer je deze specs vanzelf uit je kop. bah.)

denk niet dat ik er geen ervaring mee heb...

en nu genoeg over dit gezeur; bij MIJ in iedergeval NEVER NOOIT MEER ABIT. puur uit EIGEN ervaring gebasseerd op GROTE hoeveelheden systemen. (en dan zowel BX6, BE6, BE6-2, BP6, LX6, KA7 etc etc)

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Abit is gewoon niet bedoeld voor de mensen die of hun eerste pctje kopen of een pctje kopen om een spelletje op te spelen en af en toe mee te intersletten....

kan je een beetje met een pjoeter omgaan en weet je hoe je een biosje kan flashen dan is abit gewoon het neusje van de zalm :)

Dus oCe wat jij zegt van abit's bij jou op de TD veel langskomen kan ik me voorstellen (werk zelf ook op TD). Maar bedenk wel dat het merendeel van die mensen nogal leek zullen zijn en die mensen moet je geen abit geven maar lekker laten betalen voor een asus ofzo.

Heb 3maandjes een BE6-II en ben der harstikke tevreden mee, never nooit probs mee gehad....

• oCe

oCe

aka Dookie.

--------------------------------------------------------------------------------
Abit is gewoon niet bedoeld voor de mensen die of hun eerste pctje kopen of een pctje kopen om een spelletje op te spelen en af en toe mee te intersletten....
kan je een beetje met een pjoeter omgaan en weet je hoe je een biosje kan flashen dan is abit gewoon het neusje van de zalm
---nee ivm de weinige mogelijkheden met pci sloten / combi's is het bedoeld voor de echte tweakers zeker... die vaak al hun pci sloten willen gebruiken... forget it; dat wertkt niet zoals het hoort bij abit...

Dus oCe wat jij zegt van abit's bij jou op de TD veel langskomen kan ik me voorstellen (werk zelf ook op TD). Maar bedenk wel dat het merendeel van die mensen nogal leek zullen zijn en die mensen moet je geen abit geven maar lekker laten betalen voor een asus ofzo.
---dat is iets dat de verkopers moeten doen. en reken maar niet dat 'tie zich iets aan trekken van wat de td zegt in veel situaties. bovendien, klanten willen zelf vaak zo'n abit want daar hebben ze zulke goede verhalen over gehoord.. nou... veel plezier ermee... braak..

Heb 3maandjes een BE6-II en ben der harstikke tevreden mee, never nooit probs mee gehad....
---probeer eens al je 5 pci slootjes van dat ding tegelijk te gebruiken... haha...

Pagina: 1