Hallo ik maak websites. En Ik wil graag object georienteerd leren programmeren in PHP. Ik heb inmiddels tientallen tutorials gevolgd en ik begrijp de stof allemaal zonder enige problemen.
Twee vragen:
vraag 1: Stel je weet 100% zeker alleen maar gebruik te zullen gaan maken van MySQL. Is het dan nodig een database class te maken? (60% van de tutorials neemt dit als voorbeeld)
vraag 2: Mijn andere vraag is een stuk lastiger. Alle OOP tutorials gebruiken voorbeelden als personen, producten (in een winkelmandje), wiskundige voorbeelden etc. Ik wil geen personen of producten ik wil XHTML pagina's maken met OOP.
Stel ik wil de volgende site maken:
er is een menustructuur met 2 niveau's
elke pagina heeft een titel en meta_description
elke pagina heeft optioneel kopjes (h1 t/m h6)
elke pagina heeft optioneel paragrafen
elke pagina heeft optioneel plaatjes
De laatste 3 in willekeurige volgorde.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit aanpak met OOP? Ik heb echt geen flauw idee :-/.
Twee vragen:
vraag 1: Stel je weet 100% zeker alleen maar gebruik te zullen gaan maken van MySQL. Is het dan nodig een database class te maken? (60% van de tutorials neemt dit als voorbeeld)
vraag 2: Mijn andere vraag is een stuk lastiger. Alle OOP tutorials gebruiken voorbeelden als personen, producten (in een winkelmandje), wiskundige voorbeelden etc. Ik wil geen personen of producten ik wil XHTML pagina's maken met OOP.
Stel ik wil de volgende site maken:
er is een menustructuur met 2 niveau's
elke pagina heeft een titel en meta_description
elke pagina heeft optioneel kopjes (h1 t/m h6)
elke pagina heeft optioneel paragrafen
elke pagina heeft optioneel plaatjes
De laatste 3 in willekeurige volgorde.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit aanpak met OOP? Ik heb echt geen flauw idee :-/.