Trackmania Sunrise + starforce problemen

Pagina: 1
Acties:

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 15:41

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Luitjes,

ik zit hier met een nogal irritant probleem. Ik zal aller eerst ff de situatie kort schetsen. Trackmania Sunrise heb ik gekocht een paar dagen nadat hij uit kwam hier in nederland. Heel veel lol meegehad (mensen die het spelen zullen mij wel begrijpen ;) ). Nooit problemen met iets, liep als en zonnetje en ook geen gezeur met starforce. Dit alles speelde ik toen der tijd op onderstaande hardware:

* MSI 845 max2e mobo
* MSI Geforce Ti4600 128 MB AGP
* SB Live! platinum 5.1
* 512 mb ram (PC 2700)
* 1 DVD rom speler
* 1 CD brander
* 2 maxtor HD (60 en 120 gb)
* 1 WD HD van 40 gb
* Promise IDE pci controller (ATA133)
* Realtek NIC
* Win2k + SP4 +patched rollup.

Nu een tijd later (en 2 upgrades + herinstall) dacht ik, kom laat ik hem weer es installen en spelen.
Mja niet dus :( na installatie wilde ik hem opstarten en kreeg ik de volgende error:

The application's module GAMEONE.EXE was modified. It may be damaged or infected by a virus. Reinstall the application.

Wat is er veranderd qua config?? De videokaart is vervangen. ik ben van een geforce4 naar een Geforce6800 overgegaan (ASUS V9999GE) en er is 512 mb geheugen bij gekomen.

Zoals de error al aangeeft gaat ie over z'n nek van de executable gameone.exe. maarrrrrrrrrr, die staat helemaal niet in de install directory. Hij staat niet eens op mijn PC. Dus ik op internet zoeken naar gameone.exe. Ben toen een post tegen gekomen op het trackmania forum van iemand met een identiek probleem. Er reageerde ook iemand van nadeo zelf en die wist het volgende te zeggen:
gameone.exe is the name of all our first programs
one day we develop the first program and did not found anything to call it:
gameone

it has last until very recently
Ofwel geen wonder dat ie niet op me HDD staat. Verder gekeken naar een oplossing en toen kwam ik deze thread tegen op het digital jesters forum: http://www.digitaljesters...hlight=promise+controller

hier in staat dat oa. de volgende dingen problemen kunnen opleveren:

1) Networked laptop dvddrive
2) Daemontools using a copy from my laptop drive
3) Alcohol 120% using a copy from my laptop drive
4) SCSI CDRW drive
5) IDE DVD and CDRW on Promise ATA133 PCI controller
6) DVD and CDRW on secondary IDE controller

Vervolgens dus vanalles geprobeert om het spel aan de praat te krijgen:

* promise IDE controller gedisabled en zelfs gedeinstalleerd
* virusscanner aan/uit. (kaspersky)
* installen via andere CD-rom speler. (DVD-rom / CD-brander)
* deamon tools gedeinstalleerd
* alcohol 120% gedeinstalleerd.
* al het bovenstaande in combinatie

Niks mocht baten en ben dus behoorlyk aan het eind van me latijn. Herinstalleren ga ik liever ook niet doen aangezien ik net een verse install er op heb staan (ivm nieuwe videokaart en geheugen). En ander irritant punt is dat ik dus geen enkele starforce titel kan draaien. Alle titels zijn gewoon gekocht / gedownload (king kong demo).

*Trackmania (zelfde verhaal als hierboven, ook zeuren over gameone.exe)
*trackmania sunrise.
*Demo van peter jacksons king kong (ook zelfe error alleen wel verwijzend naar kingkong.exe)
*Ik ga er vanuit dat de bet on soldier demo ook problemen geeft, aangezien hier ook starforce protectie inzit. (Een lijst met games die starforce hebben is hier te vinden: http://www.glop.org/starforce/ )

Hopenlijk heft iemand hier nog een ingeving.

PS: Mods hoop dat ie hier goed staat heb zitten twijfelen tussen hier en software algemeen

//edit:

ben net in het DTM topic het starforce removal tooltje tegen gekomen, kijken of dat wil werken (Starforce er uitslopen en opnieuw installen). Maakt ook niets uit...

//edit2:

uiteraard zijn drivers van zowel videokaart, geluidskaart en systeem up to date :)

//edit3: (ik blijf maar editten;) )

Op mijn Acer 1350Lmi (2800+ XP, 512mb ram, 40gb HD, Ati9200 mobile met 64mb ram, winXP SP2) draait hij wel gewoon).

//edit 4:

ik probeer XIII en PoP: Sands of time vanavond ff opnieuw te installeren, deze staan ook op de lijst, echter nog niet geprobeerd. Beide deden het voor de herinstallatie prima. Beide werken gewoon, maar bij beide zit ook volgens mij een oudere versie (Disc check dialoog venster komt niet in beeld bij opstarten)

[ Voor 18% gewijzigd door mokumouse op 08-10-2005 18:41 ]

Blaat...

Verwijderd

Je zou starforce kunnen mailen, aangezien deze beveileging nogal complex is zullen weinig mensen er iets vanaf weten.

(support@star-force.com)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er is een tool om de starforce beveiliging te verwijderen op internet. Misschien zou je die kunnen proberen. Deze tool kraakt de software niet ofzo (en is dus niet in strijd met de policy) maar je kunt er na de uninstall van de programma's de achtergebleven starforce troep mee verwijderen. Een reinstall van je gekochte product zou dan weer mogelijk moeten zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Heeft hij al geprobeerd:

"""//edit:
ben net in het DTM topic het starforce removal tooltje tegen gekomen, kijken of dat wil werken (Starforce er uitslopen en opnieuw installen). Maakt ook niets uit..."""

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 15:41

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:47:
Er is een tool om de starforce beveiliging te verwijderen op internet. Misschien zou je die kunnen proberen. Deze tool kraakt de software niet ofzo (en is dus niet in strijd met de policy) maar je kunt er na de uninstall van de programma's de achtergebleven starforce troep mee verwijderen. Een reinstall van je gekochte product zou dan weer mogelijk moeten zijn.
Hmmz, dit zie ik een beetje als last resort optie (al kom ik daar nu aardig dicht bij in de buurt). Volgens de site zou je contact op moeten nemen met de uitgever en die is dan voor de rest verantwoordlijk voor contact met starforce. Ook het forum geeft de burger weinig moet, erg veel gesloten om vage redenen.

Voor de rest:

Bet On Soldier doet het ook niet. Ik was ook nog een update tegengekomen voor starforce (op het trackmania forum) en dat bood ook geen soelaas.

//edit:

Starforce net maar gemailt, hopen dat dat een oplossing bied. Als iemand hier een briljante ingeving heeft is dat natuurlyk ook welkom ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mokumouse op 09-10-2005 12:55 ]

Blaat...