Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Misschien zelfs een (korte) uitleg over het OSI-model
[edit:update]
Deze vraag wil ik wel voor mijn rekening nemen
ik zal vandaag eens beginnen met typen. (Op mijn werk uiteraard
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
En omdat het OSI model een leuk theoretisch verhaal is maar niet echt praktijk, dan gelijk de praktijk er maar bij met de TCP/IP protocol suite laagjes (en evt vergelijking met het OSI model)?
ik heb al een werkstuk gemaakt over de eerst 4 lagen van het OSI model onder IPX en TCP/IP.
ff kijken of ik die ergens kan opduikelen. (Is al wel oud)
Verwijderd
Natuurlijk ook met UDP, SNMP, etc, etc.
dan kan ik beter die boek inscannen.
UDP/SNMP heeft niemand ergens voor nodig.
OSI voor TCP/IP, das meer dan genoeg!
Verwijderd
UDP is samen met IP en TCP toch wel een van de protocollen van de TCP/IP protocol suite.
Het was maar een idee.
Verwijderd
Kijk eens op lanparty.pagina.nl
Kunnen wij als tweakers niet een keer een grootte lanparty houden
- Rechten structuur in NT 4.0.
- Netwerk protocollen
- User beheer
- Hardware beheer
Bolke
We hebben het over een NT FAQ. Geen linux FAQ. anders wordt de FAQ wel heel groot. Misschien een goed idee om een aparte Linux FAQ op te zetten met de zelfde vragen.Op dinsdag 16 januari 2001 22:58 schreef Exterazzo het volgende:
[..]
Ook hoe het via Linux moet.
Tiep vouten
Bolke
En trouwens er zijn al genoeg NT FAQ's op het web.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
verschil tussen switch-hub-switching hub (als in hun met switch tss 10 en 100Mbps segmenten).
een kort lijstje van basic stuff om te controleren als ze netwerk niet werkt
Verwijderd
get a life, dat hoort daar niet, die info moet je maar op de juiste lokaties zoeken.
Luie donders
NT staat al JAREN voor Network troubleshooting.Op woensdag 17 januari 2001 10:55 schreef Deleon het volgende:
LoL! Een algemeen aanvaarde term ineens een andere betekenis geven en verwachten dat iedereen dat begrijpt
gg
Dat zou je toch moeten begrijpen als je in dit forum komt. Dat sommige mensen NT met Microsoft associëren, is niet mijn fout
Windows sjit heeft ook nix met netwekren te maken... daar is ook een apart forum voorOp woensdag 17 januari 2001 10:52 schreef Deleon het volgende:
WTF heeft dat met NT te maken?!
get a life, dat hoort daar niet, die info moet je maar op de juiste lokaties zoeken.
Luie donders
FF niet dollen. We moeten een Networking-FAQ maken.
(Op verzoek is de naam NT veranders in Networking
Ik denk dat er nog best veel mensen zouden komen ook... ik weet bv niet echt veel over Audio/video..
Gewoon per layer uitgesplitst:
Layer 1:
UTP/FTP/STP
Coax
Ethernet (10BaseT)/Fast Ethernet (100BaseTX)
Token ring
Glasvezel (100BaseFX)
Layer 2:
MAC adressen
Switches/Bridges
Layer 3:
IP Adressen
Routers