RAID configuratie werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Gegevens pc:

Moederbord: Asus P5GD2 > kan zowel ATA als SATA op RAID draaien.
HD's: 2 identieke Western Digital WD800JB = IDE dus geen SATA !!!

Probleem:
Nieuwe pc dus wil WinXP pro installeren. WinXP setup laat de HD's niet zien ! Kan dus geen HD selecteren om Winxp op te installeren. Als ik dat negeer en op <enter> druk komt er een BSOD:
0x0000008e = setupdd.sys support van microsoft zegt dat dit een geheugen probleem is. Lijkt me niet logisch.

Wat al gedaan:

> Veel verschillende RAID configuraties geprobeerd:

RAID 0
RAID 1
JBOD

> Jumper settings bij verschillende configuraties geprobeerd met:
master & slave
master & cable select
master & master ( Tja je probeerd toch wat 8)7)

> In de RAID setup de Array bootable gemaakt.

Wat zie ik over het hoofd ? Of is het geheugen toch brak ?

Bericht voor mod: Topic van mij: HD jumper settings probleem van 0x0000008e ? mag weg ! Dit is een nieuwe versie van dat topic. Heb nu ontdekt dat het RAID was |:( :+ excuses daarvoor !

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Open deur intrap mode:
Laad je tijdens het installeren wel via F6 de drivers van je raid controller van diskette?
/Open deur intrap mode

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Inderdaad een open deur. Er is wel een generiek stuurprogramma om schijven aan te sturen, maar niet voor de (raid)controller/chipset waar de schijven aanhangen.
Conclusie: laad een zogenoemde mass-storage driver voor je RAID controller.

• Bertuss
Ja heb driver wel gebruikt via F6 ... als je de diskette er in laat, laad hij de driver automatisch trouwens.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
En weet je zeker dat je daar wel de goede driver hebt geinstalleerd? Er zitten 3 RAID controllers op dat mainboard (2 x S-ATA en 1x IDE). Het feit dat Windows de HDD's niet weergeeft houdt in dat de controller waarop ze geinstalleerd zijn, niet wordt herkend tijdens de setup. Zou als ik jou was toch nog ff verder zoeken/spelen met drivers. Als je de HDD's enkel aansluit op de gewone IDE poort, worden ze dan wel herkend?

Met betrekking tot je geheugen:
Je hebt blijkbaar nog de beschikking over internet, getuige dit topic, dus download ff de Ultimate Boot CD. Hiermee kun je geheugen testen (onder mainboard tools) alsmede je HDD's (Harddisk Tools).

• Bertuss
BredeP schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:51:
En weet je zeker dat je daar wel de goede driver hebt geinstalleerd? Er zitten 3 RAID controllers op dat mainboard (2 x S-ATA en 1x IDE). Het feit dat Windows de HDD's niet weergeeft houdt in dat de controller waarop ze geinstalleerd zijn, niet wordt herkend tijdens de setup. Zou als ik jou was toch nog ff verder zoeken/spelen met drivers. Als je de HDD's enkel aansluit op de gewone IDE poort, worden ze dan wel herkend?

Met betrekking tot je geheugen:
Je hebt blijkbaar nog de beschikking over internet, getuige dit topic, dus download ff de Ultimate Boot CD. Hiermee kun je geheugen testen (onder mainboard tools) alsmede je HDD's (Harddisk Tools).
Dank voor je reply ! @ geheugen zal ik eens proberen.
Verder kan het niet anders dan de goede driver zijn, want deze stond keurig met handleiding op de cd van het moederbord. Dan kan het toch niet fout zijn ?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Even een vraag voor de zekerheid:

Op welke poorten heb je de disken aangesloten, ik neem dus aan op de IDE RAID poorten (Volgens mij de 2 rode op het moederbord) en met 2 aparte IDE kables?

en wat BredeP ook al vroeg:

Als je de HDD's enkel aansluit op de gewone IDE poort, worden ze dan wel herkend?

[ Voor 24% gewijzigd door John2B op 10-10-2005 12:02 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Bertuss
John2B schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:01:
Even een vraag voor de zekerheid:

Op welke poorten heb je de disken aangesloten, ik neem dus aan op de IDE RAID poorten (Volgens mij de 2 rode op het moederbord) en met 2 aparte IDE kables?

en wat BredeP ook al vroeg:

Als je de HDD's enkel aansluit op de gewone IDE poort, worden ze dan wel herkend?
Ja zijn op beide IDE RAID aangesloten. Ik ga nu weer ff naar de persoon van wie de pc is en ga ff kijken of gewoon IDE wel werkt.

Edit: Nou het is uiteindelijk toch opgelost ! Er was een verkeerde driver geinstalleerd :+
Maar nu heb ik niet RAID configuratie gedaan maar gewoon IDE op de RAID controllers.

Nu geeft hij in windows maar 1 schijf aan niet 2 ... hoe kan dat nu weer ?

[ Voor 21% gewijzigd door Bertuss op 10-10-2005 15:59 ]

• Bertuss
Niemand antwoord op mijn laatste vraag ?

De RAID manager in windows wil ook niet openen ... wel geinstalleerd maar de manager opent gewoon niet. Heel apart !

Verwijderd

edit: leesfout van mijn kant, sorry.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 18:47 ]

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

[b][message=24349981,noline]
Maar nu heb ik niet RAID configuratie gedaan maar gewoon IDE op de RAID controllers. [/i]
Nu geeft hij in windows maar 1 schijf aan niet 2 ... hoe kan dat nu weer ?
Kan je wel het BIOS in van de RAID Controller tijdens het booten?

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:28

SeatRider

Hips don't lie

BredeP schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:51:
Offtopisch: Die kende ik nog niet, wat een briljant ding!!!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Ik weet niet ben n00b
Pagina: 1