Toon posts:

[iBook] Interne & externe speakers apart aansturen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn vraag is eigenlijk vrij eenvoudig: ik heb een extra setje speakers aangesloten op mn iBook. Hoe kan ik (verschillende) muziek afspelen over de externe en interne speakers?

In System Preferences -> Sound -> Output kan ik maar 1 setje kiezen die alle programmas dan gebruiken :(

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik denk niet, aangezien beide boxen (intern en extern) door hetzelfde device worden aangestuurd. Alleen als jij een koptelefoon (of externe boxen) aansluit dan worden je interne speakertjes vervangen door de externe.. het geluid neem in principe gewoon "een andere weg" Ik geloof niet dat interne en externe speakers apart aan te sturen zijn door een programma of stuurprogramma...

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry ik vergat te vermelden, de speakers hebben een ingebouwde geluidskaart (PCM2702); het zijn namelijk USB boxjes..

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In dat geval moet je audioafspeelsoftware zoeken waarbij je kan kiezen welk device je gebruikt voor het afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Cubix schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:00:
In dat geval moet je audioafspeelsoftware zoeken waarbij je kan kiezen welk device je gebruikt voor het afspelen.
Ja.. AU Lab (uit Developer Tools) kan dat; ik kan nu daar een mp3tje afspelen terwijl iTunes over de andere (default) speakers blaast.. alleen is dat AU Lab nogal onhandig voor dit doeleinde :(

Dan verandert de vraag dus in: welke winamp/itunes kloon laat je audio output selecteren :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heb 'whamb' gevonden die dat kan maar om nou te zeggen dat dat een soepele mp3 speler is.. beetje vermoeiende interface.. ah well het is in elk geval al iets :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Ik pas nog even de topic titel aan "meerdere speakers gebruiken" > "[iBook] Interne & externe speakers apart aansturen*", zo is deze iets duidelijker. Wil je hier in het vervolg zelf ook een beetje op letten? :)
Pagina: 1