[98] windows 98 CD-Rom gevraagd bij installatie netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• pootdegekste
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06-2021
Bij het installeren van de netwerkkaart 3C905 Fast EtherLink XL PCI van 3Com wordt er bij het installeren van de kaart na automatisch zoeken naar gewijzigde de hardware, gevraagd om de win 98 cd-rom, het probleem is dat ik deze cd niet heb.
Windows 98 was namelijk al geinstalleerd op de pc toen mijn vader hem kocht (heel aantal jaren geleden).

Is er een manier om de bestanden die nodig zijn daarvoor te installeren zonder windows 98 cd?

De specs van de pc zijn:

intel celeron 333 Mhz
32 mb ram geheugen
windows 98

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31

Cyphax

Moderator LNX
Misschien staan die bestanden op de harde schijf ergens. Zoek dus even de HD af naar een directory waar ze weleens in konden staan.
Als er al eerder een NIC geinstalleerd is kan het ook best zijn dat die bestanden al in windows, windows\system of windows\system32 staan, en dan kun je die lokaties ook opgeven.

Saved by the buoyancy of citrus

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:07

AvK

Ready Set Go

Klopt, bladeren naar Windows\system en je hebt em.
En anders even een drivertje downloaden.

[ Voor 31% gewijzigd door AvK op 08-10-2005 15:47 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• pootdegekste
AvK schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:44:
Klopt, bladeren naar Windows\system en je hebt em.
En anders even een drivertje downloaden.
Ik heb dus gekeken in mijn windows\system maar daar kon ik niet de goede bestanden vinden en nu keek ik of het veel bestanden waren die ik nodig had van de windows 98 cd (dat waren er dus meer dan 25) dus om al die bestandjes afzonderlijk te gaan dowloaden lijkt me ook niet alles. Zijn er geen andere oplossingen, misschien een zip file of iets dergelijks die alle bestanden voor netwerkkaarten van de windows 98 cd bevat? :?
Of is kan ik die bestanden uit een map van XP halen (ik werk nu op een computer met XP pro)?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou ook eens andere mappen proberen dan C:\%WINDIR%\SYSTEM, zoals de mappen C:\%WINDIR%\ en C:\%WINDIR%\SYSTEM32. In die mappen staan ook bestanden met betrekking tot drivers.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:07

AvK

Ready Set Go

pootdegekste schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:15:
[...]

Ik heb dus gekeken in mijn windows\system maar daar kon ik niet de goede bestanden vinden en nu keek ik of het veel bestanden waren die ik nodig had van de windows 98 cd (dat waren er dus meer dan 25) dus om al die bestandjes afzonderlijk te gaan dowloaden lijkt me ook niet alles. Zijn er geen andere oplossingen, misschien een zip file of iets dergelijks die alle bestanden voor netwerkkaarten van de windows 98 cd bevat? :?
Of is kan ik die bestanden uit een map van XP halen (ik werk nu op een computer met XP pro)?
Als Win98 voorgeinstalleerd was/is, heb je kans dat je ergens een map hebt die win98 heet.
Verwijs daar eens naar. (Indien aanwezig).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Probeer eens de drivers bij 3COM te downloaden. Ik heb deze kaart heel vaak geinstalleerd toen ik nog systeembeheer deed en altijd met de drivers van 3COM. Hij staat zeker niet op de win98 CD
Ik kan me alleen niet herinneren of je voor de installatie de win98 CD nodig had.

http://www.3com.com/produ...nterface+Cards&family=115

• pootdegekste
Ten eerste bedankt voor jullie reacties, ik ben al een stukje verder...

en ten tweede heb ik een aantal files die ik nog nodig had gevonden. Alleen de volgende bestanden nog niet:

net.cab
protman.dos
protman.exe
ndishlp.sys

Enig idee waar ik deze files kan downloaden?
Ik heb al met google geprobeerd ze te vinden, maar daar kon ik ze niet me vinden.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Je kun ook gewoon alleen voor dit ff een Win CD lenen/branden, de driver installeren en dan weer teruggeven/weggooien ;)

Verwijderd

Als je windows98 SE installeert worden de cab files (installatie files) vaak standaard meegekopieert naar je hardeschijf in de directory c:\windows\options\cabs, als je je netwerkkaart installeert en er word om een windows cd gevraagd, kun je naar deze directory verwijzen.

Bron:

http://www.wown.com/j_helmig/w98secab.htm

• pootdegekste
WillemJanJansen schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:01:
Je kun ook gewoon alleen voor dit ff een Win CD lenen/branden, de driver installeren en dan weer teruggeven/weggooien ;)
Ja ik ben nu bij alle mogelijke buren langsgeweest, maar niemand heeft die cd en downloaden duurt nog wel ff.

Ik heb trouwens alleen nog de file net.cab nodig....

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
pootdegekste schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:46:
[...]

Ja ik ben nu bij alle mogelijke buren langsgeweest, maar niemand heeft die cd en downloaden duurt nog wel ff.

Ik heb trouwens alleen nog de file net.cab nodig....
Aha, als je in Enkhuizen woont of omstreek, dan mag je mijn cd wel even komen lenen :P
Pagina: 1