kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
In dit geval is het dus verstandig om de Creative Soundblaster Audigy 2 te installeren
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Helaas is deze na de nForce2 nooit meer gebruikt en zal in jouw geval de Audigy 2 waarschijnlijk beter presteren
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
en hoe zit het met CPU gebruik?
Scheelt ook weer in je processor belasting, (niet veel natuurlijk maar je bent een Tweakert of je bent het niet).
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik heb hiervoor een Audigy 2 gehad, mooie kaart, mooi geluid helaas de drivers.... soms kreeg ik daar geen hoogte van. Ik heb ervoor gekozen om het mobo geluid te testen en voor zover heb ik totaal geen probleem gevonden met mijn keuze, zowat dat er iets minder stemmen/kanalen zijn en dat de cpu iets meer moet doen... ik heb toch een dual core cpu!
Wat dat betreft is onboard geluid, afhankelijk van de chipset niet slecht... minder opties als inderdaad een audigy kaart... maar een kleinere driver, minder geheugen gebruik en ook minder mogelijk hardware conflicten....
Het is maar wat je wil! Het is jou keuze!
De soundstorm is er helaas niet meer, want ... de licentie kosten maakte de prijs van de moederborden hoger... elke 20 euro goedkoper betekent meer potentiele kopers!
There is no place like ::1
Klopt, op mijn Gigabite Mobo zit ook AC97 geluid. En zonder directe vergelijking klinkt dat behoorlijk goed.Palomar schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:26:
Zet die Audigy er maar es bij in en ga dan testen. Met een beetje fatsoenlijke boxen hoor je duidelijk verschil. Vooral in de hoge tonen valt er bij die onboard ac97 veel weg. Ik heb het zelf ook gedaan toen ik dacht dat de onboard sound op mn MSI K8T best accepabel was. Maar toen ik ging vergelijken met mn oude SB Live heb ik die er meteen in gelaten.
Toen toch een Audigy2 gekocht en daar dezelfde speakers op aangesloten.
Wat een verschil! Echt veel beter geluid. Ergens in een topic van 1000 posts staat mijn enthousiaste reaktie nog te lezen.
(Maar ja, hoe doorzoek je een topic van 1000 posts......?)
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
AvK schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:41:
[...]
(Maar ja, hoe doorzoek je een topic van 1000 posts......?)
Met de zoek knop die linksboven het topic staat :
Het icoontje staat naast het handje van 'Topic Report'
Hmm, bovenstaand geldt alleen voor de oude 'GoT' layout
Voor de nieuwe layout : Topic openen en viermaal een / achter de URL zetten. Daarachter zet je het woord waarop je wilt zoeken. Je krijgt dan alleen de posts te zien met het desbetreffende woord erin.
Voorbeeld:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1076364////nvidia
En het verschil tussen AC'97 en SB Live! 5.1 of hoger is inderdaad goed merkbaar
[ Voor 35% gewijzigd door Thandor op 08-10-2005 15:54 ]
"AvK schreef op 2 februari 2003:
Voordat ik mijn nieuwe Audigy2 en Inspire 6700 had aangesloten, had ik mijn oude speakers tijdelijk op de ingebouwde AC97 chip aangesloten. Nu waren die oude speakers al van een behoorlijk goede kwaliteit.
Als je geen hoge eisen stelt aan je geluid is die ingebouwde 5.1 chip prima. Het geluid is inderdaad volledig 5.1, en van behoorlijke kwaliteit.
Maar nu ik mijn nieuwe spullen heb aangesloten weet ik direct weer wat het verschil is.
Dat verschil is enorm groot. Kwa 'diepgang' en detailering is het verschil enorm.
Achteraf kan ik bijna niet geloven dat ik even heb overwogen om het maar bij de onboard chip te laten.
Maw: Geef je om geluid, koop dan een fatsoenlijke geluidskaart en een set fatsoenlijke boxen. Je doet jezelf tekort als je dat niet doet.
Edit: Dit is mijn reaktie op de vraag of "onboard" sound de moeite waard is."
ik wou eerst mn onboard gebruiken omdat ik anders geen front had...
maar moet dan maar eens even kijken naar zon audigy panel
[ Voor 20% gewijzigd door kid1988 op 08-10-2005 17:52 ]
[ Voor 5% gewijzigd door KneppaH op 08-10-2005 17:51 ]
AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Verwijderd
Welke is de betere keus?
Ik heb hetzelfde bord en heb goed geluid i.c.m. een vertserker en een set Akai boxen. Ben ook geen audiofiel...
Ik denk het on-board AC97. Gezien het merk van die losse geluidskaart dan hè. Van Trust mag je eigenlijk niet verwachten dat er een Live! chip of iets dergelijks op zit.Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:12:
Ik heb nu een A7N8X-X NForce2 onboard(AC97 ,geen soundstorm) en ik heb ook nog een oude trust geluidskaart uit 2000 ofzo.
Welke is de betere keus?
Hmm, een 'oude trust geluidskaart'.Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:12:
Ik heb nu een A7N8X-X NForce2 onboard(AC97 ,geen soundstorm) en ik heb ook nog een oude trust geluidskaart uit 2000 ofzo.
Welke is de betere keus?
Niemand, behalve jij weet wat voor geluidschip erop zit. Aangezien wij geen glazen bollen hebben is het verstandiger om het zelf uit te proberen. Immers is de 'oude trust geluidskaart' uit 2000 lang niet zo bekend als een SB Live! of een Audigy 1/2
is er een manier dat ik de outputs van mn audigy kan instellen? (dat ik bv 2x stereo ouputs wil hebben)
wat een meuk is dat zeg ik doe mijn audigy 2 er weer in:D
Moet je maar eens luisteren naar de kleine details, zoals juichend publiek e.d. bij live concerten. Dan hoor je met een goede geluidskaart veel hoge tonen, details e.d. Met slechte geluidskaarten hoor je het dan veel doffer met minder details.Redboost schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:16:
Ik heb momenteel alleen de onboard AC97 chip op een Asus A8N-SLI Premium mobo. Ik vind het niet slecht klinken, maar ik heb dan ook alleen als vergelijking een standaard CD-speler (CD-speler en Computer-audio maken allebei gebruik van de zelfde eindversterker). Ik hoor niet zo veel verschil.. Maar als ik de enthousiaste geluiden hier hoor over SB-audigy, dan begin ik nu toch ook te twijfelen.. Ben namelijk wel redelijk audiofiel..
Jouw beschrijving doet me een beejte denken aan een vergelijking die ik ooit eens probeerde met 128 Kb mp3 en een originele CD.. (Roger Waters - Amused to Death). Toen hoorde ik ook die verschillen. Maar ik heb eigenlijk nooit echt gelet op de kwaliteit van m'n geluidskaart..Palomar schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:53:
[...]
Moet je maar eens luisteren naar de kleine details, zoals juichend publiek e.d. bij live concerten. Dan hoor je met een goede geluidskaart veel hoge tonen, details e.d. Met slechte geluidskaarten hoor je het dan veel doffer met minder details.
Kijk, nu heb ik komende herftvakantie weer wat te doen..
Als een mp3 of dvd afgelopen is verdwijnt ook het pcm/dolby digital logo uit het display van de versterker.
AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2
ik gebruik een sound blaster 4.1 (oem)
Out of the box? What box? There is no box.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Zijn er uberhaupt nog wel andere goede geluidskaartmerken? En onder goed versta ik dus ook goede driversupport, want ik heb nog wel wat kaartjes liggen (terratec, hercules muse) maar dat is allemaal bagger qua drivers.
onboard geluid is eigenlijk altijd kut omdat je bijna altijd last hebt van storing enz
als ik bijvoorbeeld speakers hard heb staan en ik minimaliseer een venster, dan hoor je dat over de speakers
ik gebruik liever gewoon mijn sblive 5.1 (icm kX-Drivers natuurlijk
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Maar er zit een addertje onder het gras: dat zou alleen maar zo zijn als je de digital out gebruikt, en dat is natuurlijk minder (niet iedereen heeft een audio set die dat ondersteunt).Thandor schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:20:
Volgens mij was de nVidia Soundstorm bijna net zo goed als de Audigy 2.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ikzelf vind het wel goed klinken icm een Trust 1600P soundforce 2.1 setje. Heb trouwens sinds kort een splitter in de speaker-out gedrukt en een 5 meter lange kabel gelegd naar mijn Pioneer SA-520 versterker met 2 Akai SR-930 speakers.Dat klinkt toch mooi!!
De versterker: ('t is een oude maar werkt nog wel goed!)
De speakers, nou ja, 1 ervan: (160 watt, 8 ohm impedantie)
(laat je niet afleiden door die leuke dame op de achtergrond en die stapel posters op de speaker
Is dit een goede combinatie om als computerspeakers te gebruiken op mijn simpele onboard geluidskaart?? ('t werkt in ieder geval wel!) Of zou dit icm een losse audigy 2 (oid) geluidskaart kwalitatief beter klinken?
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 11-10-2005 18:17 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb dezelfde speakers, wel nog met beschermgaas ervoor. Ze staan gewoon errug sjiek
Een aparte geluidskaart lijkt me beter, maar de meeste mensen zijn meestal wel tevreden met onboard geluid. Als je op je Trust setje luistert: geef geen geld uit aan een PCI-kaart. Mocht je die strakke boxen verder gebruiken: misschien beter wel een losse kaart kopen
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Sinds ik de Audigy 2 ZS heb speel ik alle spellen met HQ geluid! Ik dacht altijd dat het niet zo'n verschil maakte, maar sinds Battlefield 2 ben ik helemaal omgeslagen
* Ebayzo gaat vanaf nu gewoon wat extra euro's neerleggen voor een goede geluidskaart
Maar ook muziek klinkt gewoon beter op de één of andere manier
Default blanke hetero
Deze speakers heb ik van mijn neef gekregen(Borromini schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:20:
offtopic:
Ik heb dezelfde speakers, wel nog met beschermgaas ervoor. Ze staan gewoon errug sjiek.
aangezien de versterker + die 2 Akai's beter klinkt dan de trust 2.1 set, (zowel met itunes als met GTA-SA), gebruik ik die 2.1 set steeds minder. Dus ik denk dat ik maar een keer een los kaartje haal. Maar welke?Borromini schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:20:
Een aparte geluidskaart lijkt me beter, maar de meeste mensen zijn meestal wel tevreden met onboard geluid. Als je op je Trust setje luistert: geef geen geld uit aan een PCI-kaart. Mocht je die strakke boxen verder gebruiken: misschien beter wel een losse kaart kopen. Die gaat uiteindelijk nog een tijdje mee hé (PCI zal niet zo vlug uitgerangeerd zijn voor insteekkaarten als AGP).
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
bartgrefte schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:15:
kwam dit topic net tegen en heb even een vraagje. Wat vinden jullie (kwalitatief) van de onboard geluidskaart (SiS 7012 Audio Device) van een ECS K7S5A rev3.1 bordje??
Ikzelf vind het wel goed klinken icm een Trust 1600P soundforce 2.1 setje. Heb trouwens sinds kort een splitter in de speaker-out gedrukt en een 5 meter lange kabel gelegd naar mijn Pioneer SA-520 versterker met 2 Akai SR-930 speakers.Dat klinkt toch mooi!!
De versterker: ('t is een oude maar werkt nog wel goed!)
[afbeelding]
De speakers, nou ja, 1 ervan: (160 watt, 8 ohm impedantie)
[afbeelding]
(laat je niet afleiden door die leuke dame op de achtergrond en die stapel posters op de speaker)
Is dit een goede combinatie om als computerspeakers te gebruiken op mijn simpele onboard geluidskaart?? ('t werkt in ieder geval wel!) Of zou dit icm een losse audigy 2 (oid) geluidskaart kwalitatief beter klinken?
geweldige versterker heb je daar.. ik heb precies dezelfde.. In combinatie met KEF-chorales uit '74 geeft dat een behoorlijk mooi geluidje..
Ik gebruik momenteel zelf ook m'n onboard geluid, maar ik krijg de indruk dat de meesten mij toch een audigy aanraden.. Op het moment dat m'n budget 't toelaat ga ik het eens proberen.. Van wat ik hoor zou jij er ook op vooruit kunnen gaan daarmee, zeker ook omdat je een nogal mooie versterker hebt (ook al is ie wat aan de oude kant..)
maar welke audigy?? als ik die met frontpanel neem loop ik al tegen een probleem aan... 'k heb de thermaltake tsunami kast. Kort gezegt, een kast met deurtje dervoor. Die knoppen op frontpanel zijn te groot.Redboost schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:43:
[...]
offtopic:
geweldige versterker heb je daar.. ik heb precies dezelfde.. In combinatie met KEF-chorales uit '74 geeft dat een behoorlijk mooi geluidje..
Ik gebruik momenteel zelf ook m'n onboard geluid, maar ik krijg de indruk dat de meesten mij toch een audigy aanraden.. Op het moment dat m'n budget 't toelaat ga ik het eens proberen.. Van wat ik hoor zou jij er ook op vooruit kunnen gaan daarmee, zeker ook omdat je een nogal mooie versterker hebt (ook al is ie wat aan de oude kant..)
Oscar Wilde
Borromini schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:28:
Ik heb een Audigy SB Live! 24 bit. Dat is een degelijke kaart voor niet teveel geld voor zover ik weet, en mocht het nodig zijn, je hebt er ook 5.1 ondersteuning mee.
Mocht het ooit zo zijn dat je audio problemen hebt, al lijkt hetm ij niet vanwege het feit dat je een Audigy hebt, gooi de latency in je BIOS zo laag mogelijk naar beneden en je PCI-Bus mastering uit of aan. Raadpleeg de handleiding van je mobo als je niet weet wat ik bedoel
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
zal morge ff kijken naar de specs van die kaart.Borromini schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:28:
Ik heb een Audigy SB Live! 24 bit. Dat is een degelijke kaart voor niet teveel geld voor zover ik weet, en mocht het nodig zijn, je hebt er ook 5.1 ondersteuning mee.
heeft ie (naast line-in en mic) de line-out en speaker-out gescheiden van elkaar?
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 11-10-2005 23:51 ]
Oscar Wilde
Niemand heeft zijn laatste vraag nog beantwoord:kid1988 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:32:
okee nou heb ik nog een (laatste) vraag, het heeft niet helemaal met het topic te maken maar vooruit:
is er een manier dat ik de outputs van mn audigy kan instellen? (dat ik bv 2x stereo ouputs wil hebben)
Dit doe je in de drivers. In het controlpanel dat bij de software zit...die haal je weer van de creative website...
het kan denk ik ook bij windows startmenu->setting->control panel->sounds and multimedia properies->audio->sound playback en dan advanced
U vraagt, wij antwoorden.
Voor zover ik weet brengt Creative alleen maar updates uit voor de software. Je hebt dus de originele CD nodig om uberhaupt aan de updates te kunnen beginnen (ik krijg keihard een melding op mijn Audigy LS en Audigy 2 ZS als ik direct drivers van internet probeer te installeren "gebruikt U als-tu-blieft eerst de bijgeleverde CD voordat U deze drivers/software/updates installeert).MeMoRy schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:41:
[...]
Niemand heeft zijn laatste vraag nog beantwoord:
Dit doe je in de drivers. In het controlpanel dat bij de software zit...die haal je weer van de creative website...
het kan denk ik ook bij windows startmenu->setting->control panel->sounds and multimedia properies->audio->sound playback en dan advanced
Verder kun je het inderdaad in je drivers driverpakket terugvinden. Bij mijn Audigy 2 ZS zit het in de EAX console en heet de optie CMSS 3D. Hiermee kun je met of zonder ruimtelijke effecten upmixen tot zeker 4.1 (weet niet zeker of de center ook meedoet en kan ook ff niet zo snel 5.1 speakers vinden om aan te sluiten en testen), dus dubbel stereo.
Edit: zit hier overigens met een klein luxeprobleem. Ik heb EN Soundstorm EN een Audigy 2 ZS. Vanwegen wat gekraak en naar ik begrepen heb alleen Soundstorm plezier op de digitale out gebruik ik eigenlijk altijd mijn ZS. In mijn monitor zitten ook speakertjes en die zitten op de Soundstorm voor dingen als MSN en andere simpele apps waar ik kan instellen naar welke kaart het geluid moet...
[ Voor 16% gewijzigd door KneoK op 12-10-2005 15:13 ]
Oscar Wilde
hoe??The__Virus schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:08:
Dat kun je zelf wel nagaan denk ik. De knoppen zullen wat uitsteken, dus je moet kijken of er nog ruimte tussen de achterkant van de deur en je slots zit.
ik heb geen idee hoe groot die knoppen zijn op die frontpanel, heb em namelijk nog niet.
En achter het deurtje kijken gaat lastig omdat er bovenaan en onderaan de deur er een "stuk kast" naar voren steekt. Ik kan dus niet achter het deurtje kijken....
Ik heb al een mailtje naar Thermaltake en Creative gestuurt in de hoop dat hun het weten. Al verwacht ik van Thermaltake geen antwoord, heb nog nooit een antwoord van hun gekregen als ik een mail met een vraag(en) naar de klantenservice stuurde......
Oscar Wilde
Ik heb een dergelijke setup, mn speakers (alleen voor muziek luisteren) heb ik aan mn onboard ALC850 (nforce 2 chipset) en mn koptelefoon aan mn Audigy 2 ZS (voor gamen etc)
Ik merk duidelijk verschil wat betreft geluidskwaliteit (in favor van de creative
[edit]
Nog een voordeel, hoef niet telkens achter mn kast te kruipen om kabels om te prikken
[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 15-10-2005 15:57 ]
Verwijderd
Heb je het over 5.1 ondersteuning? Ik gebruik 'm namelijk alleen voor 2.0 en het systeem draait linux... Voorlopig heb ik er een keer last mee gehad maar dat was toen die kaart in een bestaand systeem (met al geïnstalleerd os) geplugd werd, maar een beetje prutsen loste dat opSkyStreaker schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:28:
[...]
offtopic:
Mocht het ooit zo zijn dat je audio problemen hebt, al lijkt hetm ij niet vanwege het feit dat je een Audigy hebt, gooi de latency in je BIOS zo laag mogelijk naar beneden en je PCI-Bus mastering uit of aan. Raadpleeg de handleiding van je mobo als je niet weet wat ik bedoel
't is een idee.... Straks ff kijken of ik iets dergelijks heb.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:02:
als je die dikte wilt testen, is er een heel simpele manier voor: neem zo een bolletje boetseerklei , plak dat tegen je deurtje langs de binnenkant en duw het toe. Je bekomt zo een "pannekoekje" met de exacte dikte...
De dikte is trouwens niet overal het zelfde....
EDIT: ff getest met cddoosje derachter. Deurtje gaat niet dicht. zit denk ik ruwweg zo'n 0,5 cm ruimte helemaal links, rechts minder omdat de deur een "golf" vorm heeft als je vanaf boven kijkt.
gaat denk ik niet passen, of wel?
[ Voor 40% gewijzigd door Raven op 16-10-2005 15:52 ]
Oscar Wilde
Geachte heer *,
Dit is een moeilijke vraag omdat wij hier geen Thermaltake Tsunami in
ons bezit hebben. Wel kan ik u vertellen dat de knoppen van de front
panel ongeveer 15 mm uitsteken. De panel voldoet verder aan een
standaard 5.25?? Bay.
Wij verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen
als u reageert.
Met vriendelijke groet
Marcel van den Arend
Technical Support
Creative Labs Europe
15mm, da's dus volgensmij net te lang. Tenzij iemand al zon frontpanel in een tsunami heeft weten te proppen. Iemand die dit toevallig heeft??
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Verwijderd
Wel vaag dat je kaart signaalverlies gaf... die is toch nog enigzins versterkt. Maar ik vond ook de dynamiek, het hoog en zeker het laag beter bij de Audigy. Ik heb wel wat ruis maar niet zo veel als met de AC97.
Waarom mail je niet een bedrijf die er eentje in zijn assortiment heeft?
\is geen spam dit, maar heb wel vaker contact opgenomen met Azerty, deze antwoorden meestal wel de mails
[ Voor 25% gewijzigd door Vorkie op 20-10-2005 23:27 ]
maar dan moet er wel iemand werken die een tsunami kast heeft hé, was bij creative niet het geval en thermaltake antwoord nooit op mailtjes. ach ik probeer azerty wel.Vorkie schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:26:
[...]
Waarom mail je niet een bedrijf die er eentje in zijn assortiment heeft?
\is geen spam dit, maar heb wel vaker contact opgenomen met Azerty, deze antwoorden meestal wel de mails
Oscar Wilde
Kijk gewoon eens wat Tsunami reviews na, daar staat vaak wel in of een fancontroller er inpast. Die hebben vaak ook redelijk diepe knoppen.bartgrefte schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:03:
de Technical Support van creative heeft eindelijk gereageert. In de autoreply stond dat ik binnen 24 uur antwoord zou krijgen, het zijn 5 dagen geworden.... Maar ok, ik vroeg of hun wisten of de frontpanel van de audigy 2 zs platinum achter dat deurtje van de tsunami past. Dit is hun antwoord:
Geachte heer Grefte,
Dit is een moeilijke vraag omdat wij hier geen Thermaltake Tsunami in
ons bezit hebben. Wel kan ik u vertellen dat de knoppen van de front
panel ongeveer 15 mm uitsteken. De panel voldoet verder aan een
standaard 5.25?? Bay.
Wij verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen
als u reageert.
Met vriendelijke groet
Marcel van den Arend
Technical Support
Creative Labs Europe
15mm, da's dus volgensmij net te lang. Tenzij iemand al zon frontpanel in een tsunami heeft weten te proppen. Iemand die dit toevallig heeft??
In mijn geval is denk ik de sony versterker de bottleneck qua geluidskwaliteit.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
die fancontrollers van thermaltake (de hardcano's) hebben platte knoppen, die passen dus zeker. Maar de frontpanel van de geluidskaart heeft alles behalve platte knoppen. Reviews over de geluidskaart kan ik trouwens niet vinden, reviews van de pro versie wel maar die heeft zo'n extern kastje ipv frontpanel. Ik ga nu wel ff op zoek naar reviews van de kast, mischien dat dat wat oplevert.KillerAce_NL schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:01:
[...]
Kijk gewoon eens wat Tsunami reviews na, daar staat vaak wel in of een fancontroller er inpast. Die hebben vaak ook redelijk diepe knoppen.
EDIT: schoot me wat te binnen, ik heb al gezocht naar reviews voor de tsunami kast. Maar heb niet iets kunnen vinden over frontpanels icm met deze kast....
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 22-10-2005 19:49 ]
Oscar Wilde
[ Voor 16% gewijzigd door Brammel op 12-11-2005 23:07 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Piggen op 12-11-2005 23:11 ]
Een Audigy 2 kost bijna niks tegenwoordig, rond de 60 Euro.
Je zult het goed merken aan de kwaliteit van het geluid.
Bovendien ontlast je je processor.
Schrijf even een reaktie of we gelijk hebben gehad.
Zie nu ook de audigy 4 staan, die is ongeveer dezelfde prijs, en er zit een afstandsbediening bij... Misschien is dit nog wel een betere keus?AvK schreef op zondag 13 november 2005 @ 10:08:
Gewoon doen.
Een Audigy 2 kost bijna niks tegenwoordig, rond de 60 Euro.
Je zult het goed merken aan de kwaliteit van het geluid.
Bovendien ontlast je je processor.
Schrijf even een reaktie of we gelijk hebben gehad.
Je kan natuurlijk ook gewoon onboard EN soundblaster doen. Zo heb ik het geregeld: SB doet de boxen, AC97 doet de frontpanel. Als ik snachts ff met oordopjes luister omdat de rest van de familie ligt te slapen geef ik niet zoveel om geluidskwaliteitkid1988 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:45:
dan houden we de audigy er maar even in...
ik wou eerst mn onboard gebruiken omdat ik anders geen front had...
maar moet dan maar eens even kijken naar zon audigy panel
heb niet zon zin om 109 euros te gaan betalen... dat word maar modden dan...
Maarja, dat verschilt per persoon...
[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]