Designsoftware voor een leek

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik ben, zoals al wel blijkt uit de titel, op zoek naar een designprogramma voor een "leek".
Een kennis van me is op zoek naar een programma waarmee ze een ontwerp kan maken voor een bouwplan. Ik kan en mag er niet teveel over in detail treden helaas.
Ik kan haar wel aanraden Autocad aan te schaffen, maar daar wordt ze ten eerste niet vrolijk van qua prijs, ten tweede is dat voor haar een veel te hoog niveau ben ik bang, en aangezien ik er ook de ballen verstand van heb kan ik haar daar ook niet in ondersteunen.
Hebben jullie suggesties wat ze zou kunnen gebruiken om relatief simpel iets te kunnen ontwerpen, zeg maar een maquette maken op de computer, of dat nu voor een tuin, huis, park etc. is?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 21:34
Sketchup van @last
je kan op www.sketchup.com een trial downloaden
het is zeer makkelijk te leren en er zit een duidelijke tutorial ingebouwd

"Stilte, een gat in het geluid...."

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Flapietoetoe schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:15:
Sketchup van @last
je kan op www.sketchup.com een trial downloaden
het is zeer makkelijk te leren en er zit een duidelijke tutorial ingebouwd
Bouwplannen maak je in 2D ;)

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 21:34
oh ... visio van microsoft dan , zit standaart in office 2003 profesional

"Stilte, een gat in het geluid...."

• sdomburg
Flapietoetoe schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:18:
oh ... visio van microsoft dan , zit standaart in office 2003 profesional
Visio is dan wel 2D, maar bedoelt voor diagrammen en schema's. De topicstarter zoekt eenvoudig te gebruiken 2D CAD software.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BredeP schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:10:
...
Hebben jullie suggesties wat ze zou kunnen gebruiken om relatief simpel iets te kunnen ontwerpen, zeg maar een maquette maken op de computer, of dat nu voor een tuin, huis, park etc. is?
Maquettes zijn meestal 3D hoor. Bouwplan is wat dat betreft warschijnijk gewoon ongelukkig gekozen en moet niet al te letterlijk worden uitgelegd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Over het algemeen heeft davilex wel titels in het gamma waar dit mee kan. Niet geweldig, maar ja, als je goed wil wordt de prijs ook navenant hoger.

Gewoon bij de Dixons, V&D, etc, even in het vak software kijken.

Verwijderd

2D = paint :?
3D = www.rhino3d.com kun je een gratis trial van downen waarmee je 25 keer kunt saven

• sdomburg
Zelfs als je Illustrator had aangeraden had ik het nog enigszins kunnen voorstellen, maar een pixel based programma en dan ook nog eens Paint :X

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 11:43

Sabbi

je denkt aan mij.

sdomburg, de TS heeft er echt meer aan als je zelf wat toevoegt aan deze draad dan als je alleen maar andere posts (onterecht) loopt af te keuren :>

Sketchup is echt perfect als je "relatief simpel iets te kunnen ontwerpen, zeg maar een maquette maken op de computer, of dat nu voor een tuin, huis, park etc. is?"

Verder heeft Davilex ook nog een (goedkope) huis en tuin ontwerp serie als je echt basic en budget wilt.

Verwijderd

heb toch al veel erg mooie creaties gezien, gemaakt in jawel paint. Met een beetje oefening kan je er nog best iets mee doen hoor en als er 1 programma laagdrempelig is, dan is het toch wel paint, in een paar seconden heb je er een simpel bouwplan in getekend. Je mag voor mij autocad gaan voorstellen maar dat lijkt me een beetje nutteloos, volgens mij wil de topicstarter namelijk gewoon wat tekenen om een idee te krijgen van het bouwplan, een professional moet het dan maar verder uitwerken in autocad oid. In 3d stel ik dan rhino3d voor wat eigenlijk voor hetzelfde dient, een sketch maken maar dan in 3d. Dat jij paint misschien een wat belachelijk programma vindt wilt nog niet zeggen dat het niet te gebruiken valt hiervoor.

• sdomburg
Sabbi schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:39:
sdomburg, de TS heeft er echt meer aan als je zelf wat toevoegt aan deze draad dan als je alleen maar andere posts (onterecht) loopt af te keuren :>
Ik hoef toch zelf geen programma te weten om onderbouwd aan te geven waarom een ander programma dat aangedragen wordt niet voldoet naar mijn mening :*
Sketchup is echt perfect als je "relatief simpel iets te kunnen ontwerpen, zeg maar een maquette maken op de computer, of dat nu voor een tuin, huis, park etc. is?"
Dat komt door de kromme omschrijving van de TS: een bouwplan suggereert een 2D iets. Ook het noemen van AutoCAD doet vermoeden dat de TS een CAD oplossing zoekt, zeker gezien AutoCAD in de eerste plaats een 2D CAD/CAM programma is, waar later pas enkele 3D functionaliteiten aan toegevoegd zijn. Het maquette sugereert inderdaad weer juist een 3D iets.
Verder heeft Davilex ook nog een (goedkope) huis en tuin ontwerp serie als je echt basic en budget wilt.
Inderdaad. De kwaliteit daarvan laat echter wel wat te wensen over naar het schijnt.

[ Voor 6% gewijzigd door sdomburg op 08-10-2005 16:38 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Was het topic even kwijtgeraakt in de drukte hier, maar ik heb al een boel bruikbare dingen gehoord. Ga eens even wat trials voor haar downloaden. Het betreft inderdaad een 3D pakket dat ik zoek, mijn omschrijvingen zijn inderdaad een beetje vaag, waarschijnlijk ook omdat ik er niet echt in thuis ben, in dit soort dingen.
Als er nog meer suggesties zijn, hoor ik dat graag.

• sdomburg
http://www.cycas.de/ Gratis voor non-commercieel gebruik en onder andere gericht op architectonisch gebruik.

Voor meer zie http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
mmm, ben ook zo'n leek en al een tijdje naar zoiets op zoek. Het liefst heb ik een digitale versie van het al oude "ruitjespapier" Simpel opgeven 1mm is in werkelijkheid .. cm o.i.d.
Niet zelf lopen prutsen met lineaal op papier maar een rechte lijn trekken op de pc.
Zoiets moet toch bestaan?

signature

Pagina: 1