[Unet] Dichterhof Almere

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Allereerst maar even het bericht waar het om draait:
Glasvezel in woningen in Almere Dichterhof
STUDENTENACTIE
Vanaf eind oktober 2005 zal UNET middels een speciale studentenaanbieding (of de reguliere TriplePlay aanbieding, voor niet-studenten) ook haar Internet, Radio & TV en telefonie diensten kunnen leveren in woningen op het Dichterhof.

Om te bestellen kunt u gebruik maken van de reguliere bestelpagina, u krijgt automatisch een aangepast formulier.

Klik hier voor de folder met informatie (.pdf bestand - 1,1 Mbyte)

Start levering : eind oktober 2005.

Noot: UNET en Ymere hebben ervoor gekozen dat op iedere studentenkamer een aansluiting wordt gerealiseerd. Hierop is de prijsstelling gebaseerd. Het is dan ook niet toegestaan om een aansluiting te delen met andere danwel meerdere kamers. Mocht na steekproeven blijken dat de verbinding wel gedeeld wordt, worden passende maatregelen genomen door zowel Ymere als UNET.
Ymere (wooningbouw) heeft de afgelopen weken in samenwerking met Unet (provider) een netwerk aangelegd door het studentencomplex aan de dichterhof in Almere. Elke kamer heeft een eigen netwerk aansluiting gekregen, hiermee krijgt iedereen de mogelijk tot een stukje glasvezel. De aanbieding is een abonnement van €29,90 per maand met een snelheid van 10Mbit/10Mbit (of 30/Mbit/30Mbit voor 80 Euro (Incl. 70 TV kanalen, dig. radio en 240 gratis belminuten)). Klinkt allemaal leuk!

Helaas zitten er een aantal addertjes onder het gras. Ik zit namelijk met 3 mensen in 1 huis, momenteel delen wij met z'n drieën een 3Mbit verbinding van TweakDSL voor €29,95 per maand. Ik heb gebeld met Unet en het blijkt dat als ik een abonnement neem dat alleen op mijn kamer deze internetverbinding alleen beschikbaar is op mijn kamer, net zoals nu, zou je zeggen: "geen probleem!".

Toch wel, zoals hierboven te lezen is is het niet toegestaan om je internetverbinding te delen met andere kamers. Dit is veel een gemiddelde studenten geen optie, dus nu de vraag naar een oplossing! Ten eerste had ik zelf al zoiets van, ze mogen mijn huis niet zomaar binnen om te kijken of ik mijn internet deel. Of kunnen ze dat ook op andere manier zien? Dan zat ik ook nog te denken aan een draadloos netwerk, omdat ik zelf een laptop heb wil ik net zoals nu gewoon kunnen internetten op mijn kamer zonder kabel aan te sluiten. Dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn dat andere dit signaal (toevallig ;)) oppikken. Momenteel ligt er ook een netwerk thuis waar veel gebruik van wordt gemaakt, moet ik dat dan ook laten vervallen of zo? :? Ik snap niet helemaal hoe dit in z'n werk zal gaan. En of ze dit kunnen maken? (Dat vast wel, mag bij meerdere providers niet hoorde ik, ookal zei Unet (toen ik ze belde) dat ik gewoon een router mocht aansluiten)

Even wat toelichtende plaatjes:
Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.vegterb.tweakdsl.nl/Huidige_situatie.gif
Mogelijke nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.vegterb.tweakdsl.nl/Gewenste_situatie.gif

[ Voor 9% gewijzigd door vegterb op 16-10-2005 00:28 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Fatalharry
  • Laatst online: 05-02 14:58
lijkt me een mooie oplossing, iedere verbinding moet toch gewoon te delen zijn.
Unet gaat echt niet over je schouder mee krijgen...

mmh.. nieuwsgroepen @ 30mbit :p

• Flamestrike
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-02 21:10
heeft unet nieuwsgroepen?

( woon op nummer 25:D)

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Flamestrike schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:42:
heeft unet nieuwsgroepen?

( woon op nummer 25:D)
Dacht het wel! Maar ik ga ze morgen of overmorgen ff bellen om te vragen hoeveel nieuwsgroepen ze hebben! En wat ze bedoelen met 'overmatig downloaden'. Daarbij ga ik nogmaals vragen of ik een router mag aansluiten. Ik laat het weten!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:22
Gewoon even al je dataverkeer tunnelen via een vpn, dan kunnen ze niks monitoren.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:08
router instaleren . zien ze ook nisk....

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
donald_dick schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:47:
router instaleren . zien ze ook nisk....
Dat kunnen ze dus niet zien zonder mijn huis binnen te komen? Want dan doe ik het gewoon })
Vinnienerd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:42:
Gewoon even al je dataverkeer tunnelen via een vpn, dan kunnen ze niks monitoren.
Oké, tegen die tijd moet ik dan maar eens uit gaan zoeken hoe dat gaat! ;) Maar als ze het daardoor niet kunnen zien is dat probleem dan ook opgelost?

Zou het allemaal zo makkelijk te omzeilen zijn? De huurvereneging schijnt alleen de gemeenschappelijke ruimte in te mogen/kunnen en kan alleen kabels zien liggen. Maar ze kunnen je toch niet verbieden om kabels door het huis te trekken zonder schade aan te richten?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:43
euh volgens mij kunnen ze het wel zien als jij een normale router installeert!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Oké, dat is dus nog wel even iets om uit te zoeken of ze het kunnen zien als je een router neer zet! Maar ik moet toch gewoon een netwerk kunnen hebben thuis? Weet iemand misschien de exacte regels daarvan? Dat als je internet hebt en je wilt een netwerk, je hebt toch ook multi-pc modems? Ze kunnen je toch nooit verbieden je internet te delen met andere? Desnoods delen met je buurman.

In ieder geval;

Ik heb zojuist even gebeld met Unet, ze hebben ruim 58.000 nieuwsgroepen (tegenover de 80.000 van TweakDSL :/ ) De snelheid naar de nieuwsgroepen zal nooit de 10Mbit halen, waarschijnlijk zit je rond de 3Mbit, maar dat is in een positief geval. De FUP is geen probleem, 200GB per maand was goed.

Het delen van internet is in afspraak gegaan met mijn huurvereniging, konden ze weinig over zeggen.

Meningen... What to do?

Ik twijfel zelf, want ik zit met het delen van het internet met mijn huisgenoten. De €30,- per maand is niet veel, maar als ik het zou nemen (en we doen het legaal) dan zouden mijn huisgenoten elk ook €30,- per maand moeten gaan betalen.

Pagina: 1