Ik heb de volgende configuratie:
ISDN met ADSL-B E-tech Modem/Router. Daaraan enkele PC's, een draadloos accesspoint en een Switch met daaraan nog enkele PC's.
Deze configuratie heeft nooit tot problemen geleid.
De PC's hebben een vast, laag, IP nummer in de 192.168.1.100 tot 192.168.1.110 range.
Voor Optibel heb ik op de router DHCP aangezet met een range boven die van de PC's.
Als ik het IP nummer van het Telio kastje opvraag krijg ik netjes het juiste IP nr te horen (192.168.1.150)
Ik heb op de router een DMZ ingericht voor dit IP nr.
Ik krijg zelfs een kiestoon. Ook is het mij gelukt naar nieuwe nummer te bellen.
Wanneer ik via het Telio kastje naar buiten probeer te bellen krijg ik een kiestoon.
Tot zover alles OK.
Maar zodra ik nummers begin in te toetsen bevriezen mijn router en mijn switch.
Er was op dit moment verder geen dataverkeer aanwezig.
Ik moet beide apparaten resetten om weer internet verbindingen te krijgen.
Hierna kan ik niet meer gebeld worden op het nieuwe nummer, totdat ik de Telio heb herstart door deze ook even van de stroom te halen.
Weet iemand een oplossing hiervoor?
ISDN met ADSL-B E-tech Modem/Router. Daaraan enkele PC's, een draadloos accesspoint en een Switch met daaraan nog enkele PC's.
Deze configuratie heeft nooit tot problemen geleid.
De PC's hebben een vast, laag, IP nummer in de 192.168.1.100 tot 192.168.1.110 range.
Voor Optibel heb ik op de router DHCP aangezet met een range boven die van de PC's.
Als ik het IP nummer van het Telio kastje opvraag krijg ik netjes het juiste IP nr te horen (192.168.1.150)
Ik heb op de router een DMZ ingericht voor dit IP nr.
Ik krijg zelfs een kiestoon. Ook is het mij gelukt naar nieuwe nummer te bellen.
Wanneer ik via het Telio kastje naar buiten probeer te bellen krijg ik een kiestoon.
Tot zover alles OK.
Maar zodra ik nummers begin in te toetsen bevriezen mijn router en mijn switch.
Er was op dit moment verder geen dataverkeer aanwezig.
Ik moet beide apparaten resetten om weer internet verbindingen te krijgen.
Hierna kan ik niet meer gebeld worden op het nieuwe nummer, totdat ik de Telio heb herstart door deze ook even van de stroom te halen.
Weet iemand een oplossing hiervoor?